Interessante 2e hands advertenties (tips)

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Check dit:

viewtopic.php?f=14&t=1785

Op de foto's ziet de bike er iig keurig verzorgd uit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

SophieC schreef: 10 sep 2021, 20:49 Wat zijn voor mij dingen om op te letten?
Deze Stromer zijn fabrieksgarantie is voorbij, da's een belangrijke !

Informeer - VOOR je deze ST2 gaat bekijken - bij de verkoper of er een garantieverlenging werd afgesloten ... werd er geen garantieverlenging afgesloten dan mag je hem al meteen van je lijstje schrappen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
SophieC
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2021, 11:15
Locatie: Zwolle

Golvas schreef: 10 sep 2021, 20:58
SophieC schreef: 10 sep 2021, 20:49 Wat zijn voor mij dingen om op te letten?
Deze Stromer zijn fabrieksgarantie is voorbij, da's een belangrijke !

Informeer - VOOR je deze ST2 gaat bekijken - bij de verkoper of er een garantieverlenging werd afgesloten ... werd er geen garantieverlenging afgesloten dan mag je hem al meteen van je lijstje schrappen.
Oke oke, bedankt voor de tip!
Maar wat doet de garantieverlenging dan precies? Standaard garantie, dat lijkt me logisch, maar voor hoeveel jaar is dit? En waarom zou u het absoluut niet doen wanneer deze niet is afgesloten?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Het woord zegt het zelf : een garantieverlenging zorgt ervoor dat problemen onder garantie worden opgelost nadat de fabrieksgarantie (twee jaar) afgelopen is : viewtopic.php?f=16&t=3356
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

SophieC schreef: 10 sep 2021, 21:03 En waarom zou u het absoluut niet doen wanneer deze niet is afgesloten?
Een Stromer daar wil nog wel eens iets mee zijn. De standaard policy bij Stromer is vervangen, dus als bijv. je achterwiel lagers versleten zijn dan ben je gelijk ± 1400 Euro armer voor een nieuw achterwiel. In het algemeen zijn de onderdelen prijzig.

Waar je bij het 2e hands kopen rekening mee moet houden is dat de accu geen eeuwig leven heeft. Meestal gaan ze 2-4 jaar probleemloos mee (met lichte achteruitgang in capaciteit) en dan gaat het ineens hard achteruit. Een 983 Wh accu van Stromer kost 2000 Euro, dus mocht de accu bij deze fiets na 4 maanden stuk gaan dan zit je gelijk aan 2000 Euro extra kosten.
De vraag is: vind je 5750 Euro nog steeds redelijk voor een 3 jaar oude fiets? Ik zeg niet dat dit gegarandeerd gaat gebeuren, maar het is verstandig om er rekening mee te houden dat het kán gebeuren.

Met verlengde garantie (liefst niet de originele Stromer garantie, daarin zit geen accu dekking) heb je een pak minder zorgen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
SophieC
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2021, 11:15
Locatie: Zwolle

FreddyH schreef: 10 sep 2021, 21:41
SophieC schreef: 10 sep 2021, 21:03 En waarom zou u het absoluut niet doen wanneer deze niet is afgesloten?
Met verlengde garantie (liefst niet de originele Stromer garantie, daarin zit geen accu dekking) heb je een pak minder zorgen.
Bedankt voor uw advies! De vraagprijs is €3750, €5750 zou ik hoe dan ook teveel vinden. De verkoper heeft in dit geval geen verlengde garantie gedaan op de fiets, maar zegt dat dit altijd achteraf is bij te kopen?
Is dit ook zo? Ik heb de hele garantie pagina doorgelezen en wat ik er uit op maak, is dat je de garantie moet verlengen vóórdat deze afloopt. Dus dat je niet achteraf nog eens bij kan kopen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat laatste klopt.

*Stevig minpuntje voor deze verkoper. Jammer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

SophieC schreef: 10 sep 2021, 22:03 Bedankt voor uw advies! De vraagprijs is €3750, €5750 zou ik hoe dan ook teveel vinden. De verkoper heeft in dit geval geen verlengde garantie gedaan op de fiets, maar zegt dat dit altijd achteraf is bij te kopen?
Is dit ook zo? Ik heb de hele garantie pagina doorgelezen en wat ik er uit op maak, is dat je de garantie moet verlengen vóórdat deze afloopt. Dus dat je niet achteraf nog eens bij kan kopen.
Graag gedaan, en volledig met je eens. Ik zou echt kijken naar een model dat nog net garantie heeft (zodat je zelf de verlenging kunt afsluiten) of waarbij de verlenging reeds is afgesloten. Voor dik 5k zou ik liever een nieuwe ST1 nemen dan een ST2 zonder garantie.

Zoals Stromeur al schrijft: de garantie is NIET meer af te sluiten als de fabrieksgarantie afgelopen is. Een verkoper die op deze manier maar wat lult zou ik lekker laten voor wat het is.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
SophieC
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2021, 11:15
Locatie: Zwolle

FreddyH schreef: 10 sep 2021, 22:13
SophieC schreef: 10 sep 2021, 22:03 Bedankt voor uw advies! De vraagprijs is €3750, €5750 zou ik hoe dan ook teveel vinden. De verkoper heeft in dit geval geen verlengde garantie gedaan op de fiets, maar zegt dat dit altijd achteraf is bij te kopen?
Is dit ook zo? Ik heb de hele garantie pagina doorgelezen en wat ik er uit op maak, is dat je de garantie moet verlengen vóórdat deze afloopt. Dus dat je niet achteraf nog eens bij kan kopen.
Graag gedaan, en volledig met je eens. Ik zou echt kijken naar een model dat nog net garantie heeft (zodat je zelf de verlenging kunt afsluiten) of waarbij de verlenging reeds is afgesloten. Voor dik 5k zou ik liever een nieuwe ST1 nemen dan een ST2 zonder garantie.

Zoals Stromeur al schrijft: de garantie is NIET meer af te sluiten als de fabrieksgarantie afgelopen is. Een verkoper die op deze manier maar wat lult zou ik lekker laten voor wat het is.
Bedankt voor alle hulp!
Voor €3750 met een km stand van 11.000 is het niet interessant meer zonder de garantie.
Keesfietst
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2021, 16:44
Locatie: Schipluiden
Merk SP: Bulls greenmover 2013
Km-stand: 43000

Oplader voor Bulls green mover 36V, model BSC4202000

Ladegerät BMZ Charger Eltektro Fahrrad E-Bike Pedelec 36V Schnellladegerät Modell BSC42004000

https://www.marktplaats.nl/plaats/m1754 ... ousPage=lr
Plaats reactie