Torquesensor op ST1 pendelt

Lexveen
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 235
Lid geworden op: 09 aug 2020, 08:02
Locatie: Zoetermeer
Merk SP: ST1X E-bike
Km-stand: 18000

Robert, dank voor de foto’s. Heb je al eens geëxperimenteerd met de instelling van de sensorgevoeligheid? Die kun je wijzigen via code 1004. Van huis uit staat die vlgs mijn info op 50, maar je kunt in stapjes van 10 dat verhogen en verlagen.
ST1X E-Bike sinds 2018, 983Wh, Kinekt bodyfloat, Kinekt verende stuurpen, recreatief fietser
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).
Lexveen
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 235
Lid geworden op: 09 aug 2020, 08:02
Locatie: Zoetermeer
Merk SP: ST1X E-bike
Km-stand: 18000

De dealer geeft nu aan dat hij “de spanning van sensor gaat afstellen” om ondersteuning te krijgen vanaf het moment dat je druk op de trappers zet. Merkwaardige formulering, maar wellicht bedoelt hij de offset. Kun je bij een ST1, net als je bij de ST1X in het servicemenu doet, de offset handmatig instellen? If so, hoe doe je dat?
ST1X E-Bike sinds 2018, 983Wh, Kinekt bodyfloat, Kinekt verende stuurpen, recreatief fietser
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).
Gebruikersavatar
Robert Steady Speed
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jun 2021, 12:13
Locatie: Rotterdam
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 3200

Lexveen schreef: 24 aug 2021, 16:56 Robert, dank voor de foto’s. Heb je al eens geëxperimenteerd met de instelling van de sensorgevoeligheid? Die kun je wijzigen via code 1004. Van huis uit staat die vlgs mijn info op 50, maar je kunt in stapjes van 10 dat verhogen en verlagen.
Ik heb de gevoeligheid wel eens op 80 gezet en weer terug naar 50. Hij reageert dan wel sneller, maar nog steeds max twee >>. Nooit drie >>>.
Overigens rijd ik inmiddels een maand: bij gewoon doortrappen heb ik nu altijd twee >>. Alleen 1 keer bij een superstijl bruggetje schoot hij naar drie >>>.

Ik heb er wel vrede mee. Alleen bij harde tegenwind zou meer ondersteuning wenselijk zijn. Dan haal ik soms maar max. 34-35 (continue snelheid). Zonder wind of wind mee haal ik meestal 38 à 39 en dat vind ik snel zat (moet ik redelijk doortrappen).

Nieuwe sensor is bijna niet te krijgen (online) en stervensduur (boven 110 euro met porto).

groeten,
Robert
Robert Steady Speed
Strömer ST1 - 2016
Gazelle Ultimate - 2022
Lexveen
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 235
Lid geworden op: 09 aug 2020, 08:02
Locatie: Zoetermeer
Merk SP: ST1X E-bike
Km-stand: 18000

Het is niet gelukt om de ST1 E-bike zo te krijgen, dat deze vanaf een lichte pedaalkracht gaat ondersteunen. Rustig kruisend op 15-20 km/uur is de ondersteuning voortdurend aan-uit. Volgens twee Stromer dealers is de werking OK, maar ze beoordelen hem als SP en als ze een beetje doortrappen.
Kun je offset-spanning bij de ST1 afstellen zoals bij de ST1X?
ST1X E-Bike sinds 2018, 983Wh, Kinekt bodyfloat, Kinekt verende stuurpen, recreatief fietser
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).
Plaats reactie