Heb wat met de koppelsensor lopen schuiven, maar dat doet 't niet. Morgen maar weer eens naar de FM scooteren...
Blijvende ondersteuning zonder te trappen!
Heb sinds een paar dagen ook dit probleem, als ik de fiets alleen al voortduw, gaat de ondersteuning aan en rijdt ie in standje drie bijna onder m'n handen vandaan. Als ik fiets trekt ie m zonder te trappen in z'n 3 naar 42 km/u, in standje 2 naar ongeveer 33 km/u. FM heeft het achterwiel opnieuw op het juiste moment vastgezet, maar dat heeft 't probleem niet opgelost (kwam ik pas later achter, had 'm zelf niet naar de FM gebracht...).
-
- Pro
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 21 dec 2021, 22:19
- Locatie: Kalken
- Merk SP: Strömer st3
- Km-stand: 20000
Mijn batterij ging bij licht trapppen al vol in't rood, maar had tegenwind. In terigkeren viel me op dat de fiets zichzelf optrok naar 45 na 1 keer trappen, heb heel de rit niet moeten trappen.
Trapsensor gekalibreerd, benieuwd of het morgen is opgelost. Wel eens plezant maar is niet de bedoeling natuurlijk
Trapsensor gekalibreerd, benieuwd of het morgen is opgelost. Wel eens plezant maar is niet de bedoeling natuurlijk
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik denk dat je hier de ondersteuning van de motor bedoelt?
Als kalibreren niet helpt, aandraaimoment van je achterwiel-as controleren op de juiste waarde.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Rookie
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 aug 2022, 12:01
- Locatie: Zottegem
- Merk SP: Stromer ST2 belt
Vorige week een nieuwe Stromer gaan afhalen ST2 belt. Intussen uitvoerig getest in de Vlaamse Ardennen. De ondersteuning loopt volgens mij wat mank. Bij stijle hellingen moet ik de ziel uit mijn lijf trappen om boven te geraken terwijl andere speedelecs mij voorbij steken zonder veel moeite. 45km haal ik niet en trap op platte weg max 38km. Maandag reeds al eens de kalibratie trukje toegepast door niet achteruit te trappen. Intussen gisteren ook binnen geweest bij fietshandelaar maar merk weinig of geen verbetering. Ook vroeg ik mij af of er op een ST2 belt een boost functie en zonder trappen functie heeft? Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Jouw ST2 hoort met gemak 45km/u te rijden. Lees deze blog eens door. Er staan enkele tips voor het geval dat de ondersteuning niet op peil is:
https://speedpedelecreview.com/teleurst ... oeft-niet/
https://speedpedelecreview.com/teleurst ... oeft-niet/
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 29.000
Ik weet niet hoe steil steil is, maar in Arnhem had ik her en der een heuveltje van ~6%, ook daar reed mijn ST2 makkelijk 40kmh, like a breeze...Stefaanusvananus schreef: ↑10 aug 2022, 13:17 Vorige week een nieuwe Stromer gaan afhalen ST2 belt. Intussen uitvoerig getest in de Vlaamse Ardennen. De ondersteuning loopt volgens mij wat mank. Bij stijle hellingen moet ik de ziel uit mijn lijf trappen om boven te geraken terwijl andere speedelecs mij voorbij steken zonder veel moeite. 45km haal ik niet en trap op platte weg max 38km. Maandag reeds al eens de kalibratie trukje toegepast door niet achteruit te trappen. Intussen gisteren ook binnen geweest bij fietshandelaar maar merk weinig of geen verbetering. Ook vroeg ik mij af of er op een ST2 belt een boost functie en zonder trappen functie heeft? Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Momenteel heb ik niet meer zo veel heuvels, maar nooit eerder heb ik gehad dat ik door een middenmotor (spijt-pedelec) pedelec ben ingehaald... Gisteren nog eentje in een klim voorbijgestormd namelijk
Wat wel zo is, als je vanuit stilstand accelereert zal een DD hub motor (dus zoals Stromer heeft, direct drive, geen vertanding in de achterwielmotor) minder krachtig voelen dan een middenmotor in een lage versnelling. Dit omdat je bij hele lage toeren nog niet je maximum vermogen zult hebben. Goed voor de beentjes
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
-
- Rookie
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 aug 2022, 12:01
- Locatie: Zottegem
- Merk SP: Stromer ST2 belt
Sommige hellingen zoals de Berendries hebben 13% klimpercentagebartje369 schreef: ↑11 aug 2022, 11:48Ik weet niet hoe steil steil is, maar in Arnhem had ik her en der een heuveltje van ~6%, ook daar reed mijn ST2 makkelijk 40kmh, like a breeze...Stefaanusvananus schreef: ↑10 aug 2022, 13:17 Vorige week een nieuwe Stromer gaan afhalen ST2 belt. Intussen uitvoerig getest in de Vlaamse Ardennen. De ondersteuning loopt volgens mij wat mank. Bij stijle hellingen moet ik de ziel uit mijn lijf trappen om boven te geraken terwijl andere speedelecs mij voorbij steken zonder veel moeite. 45km haal ik niet en trap op platte weg max 38km. Maandag reeds al eens de kalibratie trukje toegepast door niet achteruit te trappen. Intussen gisteren ook binnen geweest bij fietshandelaar maar merk weinig of geen verbetering. Ook vroeg ik mij af of er op een ST2 belt een boost functie en zonder trappen functie heeft? Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Momenteel heb ik niet meer zo veel heuvels, maar nooit eerder heb ik gehad dat ik door een middenmotor (spijt-pedelec) pedelec ben ingehaald... Gisteren nog eentje in een klim voorbijgestormd namelijk
Wat wel zo is, als je vanuit stilstand accelereert zal een DD hub motor (dus zoals Stromer heeft, direct drive, geen vertanding in de achterwielmotor) minder krachtig voelen dan een middenmotor in een lage versnelling. Dit omdat je bij hele lage toeren nog niet je maximum vermogen zult hebben. Goed voor de beentjes
-
- Veteraan
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 29.000
I can imagine. Die hebben we hier in Nederland niet. Ik kom met m'n Stromer niet in het buitenland, dus ik kan daar geen ervaring over uitspreken. Ik weet wel dat in zomers weer op mijn heuvelachtige route de motor (stator vooral) rond de 75°C wordt. Op een gegeven moment begrenst de fiets denk ik het vermogen, om de internals te beschermen. Maar dit is niet het geval geweest als ik je bericht begrijp...Stefaanusvananus schreef: ↑11 aug 2022, 13:26Sommige hellingen zoals de Berendries hebben 13% klimpercentagebartje369 schreef: ↑11 aug 2022, 11:48Ik weet niet hoe steil steil is, maar in Arnhem had ik her en der een heuveltje van ~6%, ook daar reed mijn ST2 makkelijk 40kmh, like a breeze...Stefaanusvananus schreef: ↑10 aug 2022, 13:17 Vorige week een nieuwe Stromer gaan afhalen ST2 belt. Intussen uitvoerig getest in de Vlaamse Ardennen. De ondersteuning loopt volgens mij wat mank. Bij stijle hellingen moet ik de ziel uit mijn lijf trappen om boven te geraken terwijl andere speedelecs mij voorbij steken zonder veel moeite. 45km haal ik niet en trap op platte weg max 38km. Maandag reeds al eens de kalibratie trukje toegepast door niet achteruit te trappen. Intussen gisteren ook binnen geweest bij fietshandelaar maar merk weinig of geen verbetering. Ook vroeg ik mij af of er op een ST2 belt een boost functie en zonder trappen functie heeft? Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Momenteel heb ik niet meer zo veel heuvels, maar nooit eerder heb ik gehad dat ik door een middenmotor (spijt-pedelec) pedelec ben ingehaald... Gisteren nog eentje in een klim voorbijgestormd namelijk
Wat wel zo is, als je vanuit stilstand accelereert zal een DD hub motor (dus zoals Stromer heeft, direct drive, geen vertanding in de achterwielmotor) minder krachtig voelen dan een middenmotor in een lage versnelling. Dit omdat je bij hele lage toeren nog niet je maximum vermogen zult hebben. Goed voor de beentjes
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
-
- Rookie
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27 jun 2023, 15:13
- Locatie: Zollikon
- Merk SP: MTB Cycletech Code
- Km-stand: 5000
ghost assist on a Stromer ST3 Pinion
- Bijlagen
-
- IMG_8436.mov
- (27.4 MiB) 42 keer gedownload