Gduck schreef: ↑13 jul 2021, 08:03
Het probleem is hieboven een beetje uit de context getrokken. Ik wil helemaal geen gratis nieuwe batterij
Geen zorgen, jij bent niet degene die die indruk wekt.
[Topic geveegd.]
Gduck schreef: ↑13 jul 2021, 08:03maar dit toont perfect hoe de situatie nu is, wit of zwart, kapot of werkend. Er is dus geen grijze zone waar herstelling inzit.
Klopt, en dat is voor Stromer eigenaren een zeer onwenselijke situatie.
Binnen garantie zit je geramd, buiten garantie ben je aan de beurt. Of het nou de accu, motor, controller of display is: het is allemaal steenduur en Stromer herstelt niet buiten garantie. Binnen garantie wordt een defect onderdeel trouwens ook in 99% van de gevallen omgeruild. Het is de elektrotechnische wereld van nu; iemand betalen om een print door te solderen is al te duur. De meeste techies van nu kunnen het niet eens.
Ik hoop dat revisiebedrijven er snel in slagen 48V Stromer accu's te herstellen en/of te reviseren. Gevallen zoals de jouwe zijn de ideale testcase, want jij hebt niks te verliezen. Die accu is toch al stuk. (Ik blijf echter wel argwanend bij de kwaliteit van revisiebedrijven, die als paddenstoelen uit de grond schieten.)
In augustus in Genk zal ik (voor de zoveelste keer) bij Stromer gaan jengelen om revisie/herstel van hun accu's en liefst ook motorlagers. (Al hebben ze van dat laatste al gezegd dat dit echt niet uit kan, ook niet voor fietsenmakers.) Laat Stromer desnoods B-stock of Refurb gaan verkopen. Niet aan Jan en Alleman, maar specifiek voor dit soort gevallen. Wij willen het wel en het is duurzamer.
Als iedereen met een defect buiten garantie hierom blijft vragen bij Stromer en de dealers, dan komt Stromer misschien ooit nog eens z'n hok uit.