Batterij gevallen en kapot

Gduck
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jul 2021, 10:29
Locatie: Sint-Denijs
Merk SP: Stromer
Km-stand: 10000

Hallo,

Een kleine maand geleden heb ik mijn batterij laten vallen recht op het oplaadkopje, ze was van m'n fietstas gegleden toen ik mijn batterijdeur wou openen. Het kopje was gekraakt en gebroken en het angstzweet brak me al uit. Uiteindelijk toch geprobeerd in de fiets, hij ging aan, gaf meteen een foutmelding (te hoge batterijspanning) en ipv 100% had ik maar 77%. Naar huis fietsen lukte wel en alles leek oké.
Eenmaal thuis proberen op te laden maar geen succes. Omnium verzekering komt niet tussen want het want het was geen 'ongeval'. :bu: FM informeerde me over de gevaren en tot dus ver geen oplossing gevonden.
Ik nam het forum hier al even door maar ik wil toch nog eens de vraag stellen,

is hier iemand die weet of ik deze batterij kan laten herstellen? Ik weiger te geloven dat dit door zo'n stom voorval onbruikbaar is.

Groetjes
Gduck
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22819
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heb je hier wat aan?

https://www.vanzijptechniek.nl/product/ ... s-stromer/

NB: Een accu die gevallen is kan interne schade hebben waarbij gevaar op ontbranding kan ontstaan, met alle gevolgen van dien. Dit is dus geheel op eigen risico.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bicarbonaat

ik zou ze repareren/nakijken en verder gebruiken.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bicarbonaat schreef: 11 jul 2021, 14:28 ik zou ze repareren/nakijken en verder gebruiken.
Wat will je precies nakijken? Hoe ga je beoordelen dat de accu nog veilig te gebruiken is?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22819
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als de Stromer zelf nog binnen garantie valt en een defect in de accu veroorzaakt een defect aan de Stromer, valt ook dat buiten garantie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gduck
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jul 2021, 10:29
Locatie: Sint-Denijs
Merk SP: Stromer
Km-stand: 10000

Stromeur schreef: 11 jul 2021, 11:36 Heb je hier wat aan?

https://www.vanzijptechniek.nl/product/ ... s-stromer/

NB: Een accu die gevallen is kan interne schade hebben waarbij gevaar op ontbranding kan ontstaan, met alle gevolgen van dien. Dit is dus geheel op eigen risico.
Heb ik inmiddels al vervangen maar geen verandering.
De fm heeft inderdaad gezegd dat zoiets gevaarlijk kan zijn maar als iemand een plaats kent waar ze dit toch repareren (geheel op eigen risico) dan wil ik dit toch eens proberen.
Gduck
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jul 2021, 10:29
Locatie: Sint-Denijs
Merk SP: Stromer
Km-stand: 10000

Bicarbonaat schreef: 11 jul 2021, 14:28 ik zou ze repareren/nakijken en verder gebruiken.
Heel graag maar ik zou niet weten waar?
Bicarbonaat

FreddyH schreef: 11 jul 2021, 14:45
Bicarbonaat schreef: 11 jul 2021, 14:28 ik zou ze repareren/nakijken en verder gebruiken.
Wat will je precies nakijken? Hoe ga je beoordelen dat de accu nog veilig te gebruiken is?
je moet nakijken
als er iets verwrongen is , en je draden of printkaart waar elektriciteit doorgaat , zijn mechanisch gebogen , waardoor ze bijna kortsluiting maken , .
moet je dit terug op zijn plek/positie doen.

ik vermoed niet dat de impact van de val 100% op een batterijcel is , en dat de cel geblutst zal zijn , en chemisch onstabiel..
Bicarbonaat

zijn er fotos of videos van de batt ?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bicarbonaat schreef: 11 jul 2021, 19:33 je moet nakijken
als er iets verwrongen is , en je draden of printkaart waar elektriciteit doorgaat , zijn mechanisch gebogen , waardoor ze bijna kortsluiting maken , .
moet je dit terug op zijn plek/positie doen.
En hoe kan iemand die geen electro achtergrond heeft dit beoordelen? Los van dat je niet weet hoe de draden zaten hebben die mensen geen idee waar ze naar moeten kijken.
Bicarbonaat schreef: 11 jul 2021, 19:33 ik vermoed niet dat de impact van de val 100% op een batterijcel is , en dat de cel geblutst zal zijn , en chemisch onstabiel..
Het ging juist om het beoordelen van of er een probleem is of niet. Vermoeden is daarbij iets wat we snel doen, maar wat geen basis heeft.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie