Tijdritstuur (opbouw) op ST1X

Plaats reactie
Cingle
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2019, 06:32
Locatie: Overijssel
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 2500

Ben nieuw op dit forum. Welke Tijdritstuur adviseren jullie op de Stromer ST1X? Ik kan hier niet veel over vinden op dit Forum
Stromer ST1X 2020.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Cingle schreef: 20 jan 2022, 11:18 Welke Tijdritstuur adviseren jullie op de Stromer ST1X?
Officieel? Geen. Het is niet toegestaan.

Dat gezegd hebbende: er zijn er wel meer die ermee rondrijden. Zeker bij lange stukken rechtuit, in buitengebied met weinig ander verkeer, is het lekker.

viewtopic.php?f=20&t=2527
viewtopic.php?p=1257#p1257
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zoals Stromeur al zegt: er zijn er een paar die hiermee rondrijden, maar ondanks dat raad ik het af.

Mocht je het toch echt willen gaan doen, dan zou ik even bij je verzekering navragen hoe zij ermee omgaan als jij in een heftig ongeval betrokken raakt en ze zien dat jij potentieel niet snel bij jouw remmen kon omdat je een illegale modificatie gemaakt hebt... Ik hoop natuurlijk voor je dat dat ongeluk nooit gaat gebeuren, maar als je dan naast ledsel en een beschadigde fiets ook nog eens financieel uitgekleed wordt...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Cingle
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2019, 06:32
Locatie: Overijssel
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 2500

Bedankt voor de zorgvuldige informatie en eerdere berichten hierover. Ik ga me erin verdiepen.

Bezint eer ge begint dat is me wel duidelijk. Zelf heb ik ervaring met een tijdritfiets met stuur( Carbon racefiets) En idd: het vertraagd als je snel moet remmen.
Stromer ST1X 2020.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Cingle schreef: 20 jan 2022, 19:43 het vertraagd als je snel moet remmen.
Dat is dan toch precies je doel :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
DefenderII
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jul 2020, 20:37

Ik heb een triathlon stuur van decathlon erop staan. Maar zoals reeds geschreven, bezin eer je begint. In het verkeer gebruik ik het niet!!! enkel op het fietsroutenetwerk als er niet te veel volk is. Je moet er altijd rekening mee houden dat je min 2-3sec nodig hebt om te kunnen remmen.
Plaats reactie