Club 40K

Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ook deze mijlpaal is geslecht....40.000 km vandaag overschreden.
Het heeft door de COVID19-maatregelen wat langer geduurd dan gedacht want ik hoef nu niet per week 500 km weg te peddelen en mag wat vaker thuis werken.
Screenshot_20200916-161746_Stromer OMNI.jpg
Screenshot_20200916-161746_Stromer OMNI.jpg (53.38 KiB) 3614 keer bekeken
Eigenlijk heeft m'n ST3 geen echte bijzonderheden gehad:
- een korte periode scooteren. Eerst heeft de FM nog de TMM-sensor gereinigd (mogelijk zandkorreltje) maar het bleef terug komen. Toen domweg vervangen.
- een aantal keer een foutmelding waarbij ik wel door kon Stromeren en geen enkel hinder ondervond. En bij uit- aanzetten verdween de melding. Ik was een vroege ST3 klant en deze "storingsmeldingen" waren uit de prille beginperiode van die fiets.
- een keer totaal systeem shut-down. Geheel verklaarbaar en eigen fout. Ik had door gezonde tegenwind, hoge snelheid en hoge buitentemperatuur de accu goed heet gekregen. Vervolgens duik ik op de Grebbeberg naar beneden in standje RECUP. Dat werkt natuurlijk niet want de batterij wordt niet geladen boven de 40 graden. Even stoppen en de uit/aanzet-truc. En door....

Normale slijtage:
- ongeveer iedere 10.000 km nieuw kransje 11. Bij mij het enig echt slijtende kransje. En voor de compleetheid pak ik dan kransje 12 en 13 mee maar feitelijk hoeft dat niet.
- al een keer de ketting vervangen.
- remblokjes gaan langer dan 10.000 km mee maar als hij dan toch in de hangijzers bij de FM hangt doe dat dan maar gelijk want mijn remvermogen is me dierbaar. Ik vervang in ieder geval eerder dan in mijn ST1X-periode waarbij ik doorreed tot eigenlijk te laat.
- bagagerack. Door het meevoeren van altijd 2 goed gevulde zijtassen en een accutransporter zie je goede slijtplekken op de Racktime.

Ben heel blij met de geveerde voorvork en van Zijp's spatbordverlengers en accutransporter.
En de zoektocht naar de optimale band is voor mij nu geëindigd bij de Pirelli Cycle-E WT met Foss binnenband. Met die combi rijd ik nu meer dan 10.000 km rond zonder problemen, zonder lek en nog steeds keurig profiel. Hulde.

Veel veilige kilometers toegewenst.
Op naar de 50K.
Stromer ze,
Reinout
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

:cool2: uitslover

Daar ga ik nog even 3/4 - 1 jaar over doen verwacht ik.

Eerst nog even aanmelden in een ander clubje
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-ST3 schreef: 16 sep 2020, 17:51 Ook deze mijlpaal is geslecht....40.000 km vandaag overschreden.
Ik vind het superknap gedaanm gefeliciteerd!

Interessante test-case ook voor de kwaliteit van de ST3. Ik vind het echt prima klinken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Gefeliciteerd Reinout! Mooi dat je in ‘blind’ vertrouwen de ST3 besteld hebt en Stromer dat vertrouwen niet heeft beschaamd!

Nog wel benieuwd, heb je al een moment/situatie in het hoofd wanneer je ‘m gaat vervangen? Een bepaalde km-stand, tijd of beschikbaar komen nieuw model, ... En benieuwd waarmee je ‘m zou vervangen ST5 met ABS, of blijft de di2 een no go? Of een ST2 met riem?
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedenavond Barry,

heb op dit moment geen enkel behoefte aan een Stromer-wijziging; wat mij betreft ga ik deze "oprijden". Een soort super-duurtest van dit ST3 model. Geheel ondersteund door de FM die nou wel eens wil weten hoe lang de ST3 mee gaat en wat ik onderweg aan uitdagingen tegenkom.
En in de tussentijd komen er allemaal super-interessante opties voorbij: riem-aandrijving, ABS, laat maar komen.

Daarmee kijk ik dus uit naar de aanstaande Stromerdagen bij m'n FM om die riemaangedreven ST2 uit te proberen.
Want mocht ik naar een nieuwe SP moeten uitkijken wil ik wel weten wat de markt biedt. Wat dat betreft meer dan interessante tijden.

Op dit moment kijk ik vooral naar het verloop van de 2 blauwtjes die ik heb. De ene is nu 2 1/2 jaar oud en de andere 1 1/2 jaar. Beiden staan op 90 resp 91% restcapaciteit. Ben superbenieuwd hoe de stand is na de volgende koude periode.

Stromer ze,
Reinout
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Ook wel benieuwd - en vele forumgenoten met mij - hoe lang jouw ST3 meegaat! Ben er zelf nog niet uit wat ik ga doen met de ST5, maar overweeg wel om ‘m op te rijden.

Terugloop van de accu valt me zeer mee! Ik ga bij de heren ook eens vragen dit bij mijn accu te checken.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Reinout, omdat ik het niet wil opzoeken.... Hoeveel van die 40.000 km heb je nu afgelegd met de ST1X en hoeveel met de ST3 LE?
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Henry schreef: 16 sep 2020, 21:03 Reinout, omdat ik het niet wil opzoeken.... Hoeveel van die 40.000 km heb je nu afgelegd met de ST1X en hoeveel met de ST3 LE?
20k km met de ST1x, 20k km met de ST3.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

"Uw prestaties" ≠ de prestaties van je huidige fiets ... de teller loopt gewoon door als je een andere Stromer koopt.

Voor de huidige SP check je de km-stand bij de bike-status.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
mrstrom

40k wow ongelovelijk.....

Zit net over de 7k in 3 jaar. Maar we gaan rustig door.
Plaats reactie