Het grote ongevallen topic

Bicarbonaat

Ook ik mag me toevoegen aan dit topic.

Dankzij een landbouwer die het fietspad vol modder achterlaat na zijn land te hebben bewerkt.

Slippen , vallen , landen , rollen , even niet rechtkunnen door de klap ,dan toch rechtkunnenstaan en dan bellen voor hulp.

Zonder helm lag ik nu nog ter plekke.
NikolaasArts
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 mei 2018, 19:59

Beterschap!

Ik vind die modder door boeren op fietssnelwegen ook een groot probleem: levensgevaarlijk! Zeker als het donker is en de modder er de dag voordien nog niet lag. Er zijn enkele onverlichte stukken waar je modder echt niet kan zien. Dit zou moeten gecontroleerd worden.

(Ps ik rijd Max 30-35 per u in het donker + natte wegen dus ik pas me zeker al aan)

Uiteraard begrijp ik dat landbouwers op hun velden moeten kunnen (hoewel, er rijden ook geen tractoren op autosnelwegen), maar ruim dan effe op (onlangs heb ik trouwens iemand gefeliciteerd die de modder wel aan het opruimen was op de f4 Antwerpen-Gent)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Sterkte Bicarbonaat! Modder kan inderdaad heel vervelend zijn. Heb je een idee hoe hard je reed?
Hoe erg zijn je verwondingen? Ik hoop dat het meevalt en dat je snel weer op de fiets zit.
NikolaasArts schreef: 17 nov 2021, 07:09 (Ps ik rijd Max 30-35 per u in het donker + natte wegen dus ik pas me zeker al aan)
Precies de reden dat ik fatsoenlijke verlichting en goede banden zo belangrijk vind op een SP.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bicarbonaat

Dank voor de steun.

Ik reed niet voluit
Was donker en glad
Maar toch een verradelijke zone gekruist.

Nu overal pijn. 🤕
Geen lichamelijke breuken
Maar tijd heelt alle wonden

De fiets geen idee , fm zal bestek wel opmaken .
En intussen sporen ze de boer ook op.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Ik ken een motorrijder die in gelijkaardige omstandigheden ten val is gekomen. De verzekering van de landbouwer heeft alle schade aan motor en kledij moeten vergoeden (uitspraak rechtbank). De landbouwer is verplicht de weg in goede staat achter te laten. In de praktijk gebeurd dat bijna nooit maar die aansprakelijkheid is er wel.
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Au beterschap !

Ik vindt het ook ronduit ASO, ja ze moeten hun werk kunnen doen, maar de weg wordt zelfs aan einde van de dag niet schoon gemaakt...ze planten ergens een bordje "PAS OP MODDER" en wegen worden niet berijdbaar, maar dat mag blijkbaar,

Onze beide auto's zijn hierdoor bruin momenteel.....gelukkig hoef ik deze wegen met de fiets niet te nemen....
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ach nee toch, beterschap! Wat een *&*$W-manier om te vallen.


Die boerenbledder ken ik hier in Friesland maar al te goed. Het is hier nog erger: de lokale overheid plaatst waarschuwingsborden dat we maar uit moeten kijken (lees: de boeren worden niet verplicht om hun zooi op te ruimen).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Jo58
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 feb 2021, 18:23
Locatie: de Betuwe
Merk SP: Klever
Km-stand: 8000

Bicarbonaat schreef: 17 nov 2021, 01:26
Dankzij een landbouwer die het fietspad vol modder achterlaat na zijn land te hebben bewerkt.
Beterschap Bicarbonaat!

Hier in de Betuwe kom ik in deze tijd van het jaar regelmatig borden tegen met de tekst: WEG AFGESLOTEN IVM MODDER OP DE WEG. Zo'n bord ziet er niet heel officieel uit, waarschijnlijk door de boer zelf geplaatst, toch maar beter om even om te rijden.
Carpe Diem
Specialized Vado 5.0 - Trek Powerfly 5 E-mtb - Klever X Speed 2020
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Even een oproep aan eenieder die hier meeleest: doe ALSJEBLIEFT handschoenen aan op je SP. Ook in de zomer!

Handschoenen met padding op de palm maakt bij vallen het verschil tussen weinig/geen schade aan je handen en .... nou ja, je kunt je er wel iets bij voorstellen :ai

Bij vallen is je eerste reactie om je handen uit te steken, en dat is goed. Maar met 20+ is dat op steen niet plezant. Met 35+ wil ik er niet meer aan denken.

In 2016 ben ik met 35-40 km/h van mijn fiets gereden, daarbij heeft mijn rechterhand als eerste de straat aangeraakt. Die handschoen was vakkundig open gescheurd, mijn hand had precies niks (ok, een heel klein rood vlekje waar de huid wat geïrriteerd was).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bicarbonaat

FreddyH schreef: 17 nov 2021, 11:40 Even een oproep aan eenieder die hier meeleest: doe ALSJEBLIEFT handschoenen aan op je SP. Ook in de zomer!

Handschoenen met padding op de palm maakt bij vallen het verschil tussen weinig/geen schade aan je handen en .... nou ja, je kunt je er wel iets bij voorstellen :ai

Bij vallen is je eerste reactie om je handen uit te steken, en dat is goed. Maar met 20+ is dat op steen niet plezant. Met 35+ wil ik er niet meer aan denken.

In 2016 ben ik met 35-40 km/h van mijn fiets gereden, daarbij heeft mijn rechterhand als eerste de straat aangeraakt. Die handschoen was vakkundig open gescheurd, mijn hand had precies niks (ok, een heel klein rood vlekje waar de huid wat geïrriteerd was).

Ik had mijn motorhandschoenen aan tijdens de val
Ook deze deden hun werk.

In de zomer verklaren ze me zot omdat ik lichte handschoenen aandoe
Mensen zeggen me dan "tis nu zomer en warm hoor"
Ik antwoord dan tis tegen een val.

Mocht ik gistern mijn handschoenen niet aangehad hebben.
Kon ik nu niet typen
Plaats reactie