Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Wauw inderdaad voor alsnog een wonderwel goede afloop gelukkig.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Oei oei Marco. Jij hebt zekers mazzel gehad.

Veel veilige kilometers toegewenst.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Oei Marco. Dat heeft een goede afloop gehad. Heeft je remmen hierop nog invloed gehad?
Dan heb je naast je engeltje ook ervaring gebruikt. Hoe zijn je schouder en voet er na een week aan toe?
Sterkte en veilige kilometers gewenst.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Schullie1989 schreef: 31 dec 2021, 22:35 Oei oei Marco. Jij hebt zekers mazzel gehad.

Veel veilige kilometers toegewenst.
Een beetje geluk had ik zeker, hoop het nooit meer mee te maken.
Stromend schreef: 01 jan 2022, 11:55 Oei Marco. Dat heeft een goede afloop gehad. Heeft je remmen hierop nog invloed gehad?
Dan heb je naast je engeltje ook ervaring gebruikt. Hoe zijn je schouder en voet er na een week aan toe?
Sterkte en veilige kilometers gewenst.
Ik heb ondertussen zeker nog wat km gefietst en het voelt nog zeer vertrouwd.
Het remmen wat ik heb gedaan heeft zeker invloed gehad op de klap, het lijkt erop dat ik in reactie snel heb gereageerd, voet op de grond, hard remmen en zodoende niet al te hard te val kwam.
Voet en schouder waren na 2 dagen weer hersteld gelukkig. :cool2:
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
Druiloortje
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2021, 21:42
Locatie: Rotterdam
Merk SP: ST2
Km-stand: 8200

Ik ben bang dat er vandaag veel nieuwe berichten bij zullen komen.

Vandaag na 5700 KM mijn eerste ongeval gehad. Gelukkig éénzijdig doordat ik in de bocht op een ijsplaat terecht kwam.
Verder heb ik binnen 4 KM 2 auto ongelukken gezien, 4 scooters die op de grond lagen, en +- 10 fietsers.
(Het uitglijden was helaas voordat ik ook maar iemand gezien had.) :C

Lichte last van mijn knie maar verder ongedeerd. Fiets lijkt het ook redelijk goed gedaan te hebben. Zichtbare schade : Kentekenplaat is losgesprongen maar intact. Lichte kras op bagagedrager, slijtsporen op trapper en handvat.

Zouden jullie mij aanraden om na deze crash sowieso de fiets bij een fietsenmaker na te laten kijken?
Ik ben verder gewoon WA-CASCO verzekerd maar het vervangen van de trappers en het handvat zou wel eens goedkoper uit kunnen vallen.
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Een nazicht kan nooit kwaad.
Als je verzekerd bent alle schade laten herstellen. Indien je niet verzekerd bent enkel het noodzakelijke. Je zal versteld staan van de prijzen.
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22830
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Druiloortje schreef: 21 jan 2022, 10:03 Zichtbare schade : Kentekenplaat is losgesprongen maar intact. Lichte kras op bagagedrager, slijtsporen op trapper en handvat.

Zouden jullie mij aanraden om na deze crash sowieso de fiets bij een fietsenmaker na te laten kijken?
Als ik het zo lees heeft je Stromer niet zozeer een klap gehad, maar vooral een flinke schuiver gemaakt? Toch zou het mij niet helemaal lekker zitten. Ik weet niet wanneer je de eerstvolgende servicebeurt gepland hebt, maar daar zou ik het mee combineren. Evt. die beurt wat vervroegen. (Afhankelijk van de kosten kun je de trapper en handgreep sowieso alvast zelf vervangen.)

Fysiek: rustig aan vandaag en morgen. Hopelijk krijg je niet al teveel spierpijn van de klap.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Druiloortje
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2021, 21:42
Locatie: Rotterdam
Merk SP: ST2
Km-stand: 8200

Ik ben vooral bang dat mijn verzekeraar ineens moeilijk zal gaan doen met de premie. Maar ik denk inderdaad dat dit de beste keuze is.
Joker schreef: 21 jan 2022, 12:18 Een nazicht kan nooit kwaad.
Als je verzekerd bent alle schade laten herstellen. Indien je niet verzekerd bent enkel het noodzakelijke. Je zal versteld staan van de prijzen.
Gebruikersavatar
Druiloortje
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2021, 21:42
Locatie: Rotterdam
Merk SP: ST2
Km-stand: 8200

Stromeur schreef: 21 jan 2022, 12:30
Druiloortje schreef: 21 jan 2022, 10:03 Zichtbare schade : Kentekenplaat is losgesprongen maar intact. Lichte kras op bagagedrager, slijtsporen op trapper en handvat.

Zouden jullie mij aanraden om na deze crash sowieso de fiets bij een fietsenmaker na te laten kijken?
Als ik het zo lees heeft je Stromer niet zozeer een klap gehad, maar vooral een flinke schuiver gemaakt? Toch zou het mij niet helemaal lekker zitten. Ik weet niet wanneer je de eerstvolgende servicebeurt gepland hebt, maar daar zou ik het mee combineren. Evt. die beurt wat vervroegen. (Afhankelijk van de kosten kun je de trapper en handgreep sowieso alvast zelf vervangen.)

Fysiek: rustig aan vandaag en morgen. Hopelijk krijg je niet al teveel spierpijn van de klap.
Net nog even in het licht naar mijn fiets gekeken en er lijkt toch wat meer kras schade te zijn. Zo hebben ook mijn remmen een klap gehad en de nodige schaafplekken.

Helaas was hij net voor onderhoud gegaan dus ik ga hem via mijn verzekeraar laten repareren.
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Hier heb je al een idee van de kosten:
https://speedpedelecreview.com/forum/vi ... 26#p101926
Bluuf me je fikn van me velo!
Plaats reactie