Aanvraag nummerplaat

Daffie
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2019, 21:00

Het is wss al ergens terug te vinden op de site, maar ik vond het niet terug.

Om je stromer in te schrijven bij DIV, kan je de documenten opsturen via de post? Of moet je langsgaan? En als je afspraak maakt, is dat dan online via geimporteerd voertuig of eenvoudige aanvraag? Dat was me allemaal niet zo duidelijk.

Alvast bedankt voor het antwoord.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Het antwoord is drie keer "ja". ;)

Ja, je kan de documenten per post opsturen.

Ja, je kan bij een DIV antenne langsgaan na het maken van een afspraak voor een geïmporteerd voertuig.

Ja, hij kan (door een verzekeraar) online worden ingeschreven.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Hou er wel rekening mee dat bij het per post opsturen de wachttijd tot enkele weken kan oplopen
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Brabo
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 aug 2019, 18:32
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer

Even ter info mijn ervaring van duurtijd aanvraag Belgische nummerplaat per post:
  • Papieren (aanvraag, douanedocument en kopie gelijkvormigheidsattest) aangetekend opgestuurd naar DIV op vrijdag 22/11/2019
  • Toegekomen bij DIV op maandag 25/11/2019
  • In behandeling door douane op dinsdag 26/11/2019
  • Aanvraag volledig verwerkt en bekendmaking nummerplaat op vrijdag 29/11/2019
  • Verzending nummerplaat op vrijdag 29/11/2019
  • Aflevering nummerplaat bij me thuis op maandag 02/12/2019
Yas
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2019, 15:13

Ik had minder geluk :

Even ter info mijn ervaring van duurtijd aanvraag (ook Belgische nummerplaat ) per post:
Papieren (aanvraag, douanedocument en kopie gelijkvormigheidsattest) opgestuurd naar DIV ook op vrijdag 22/11/2019 (niet aangetekend)
Volgens gegevens DIV op 3/12/2019 in behandeling genomen
Papieren teruggekregen op 9/12/2019 met de melding dat het chasisnummer (VIN) verkeerd was.
Mijn FM had de preregistratie echter correct uitgevoerd , nam contact op met de douane en daar bleek dat alles netjes klopte maar..

DIV had een J als I gelezen en verkeerd overgenomen.
Dus hop vandaag 10/12 de papieren (aangetekend deze keer dan maar) terug.

Ik baal wel dat ik niet zelf via een DIV loket ben kunnen langsgaan.
Benieuwd waneer ik de plaat nu zal ontvangen.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Yas schreef: 10 dec 2019, 19:06 Papieren teruggekregen op 9/12/2019 met de melding dat het chasisnummer (VIN) verkeerd was.
Mijn FM had de preregistratie echter correct uitgevoerd , nam contact op met de douane en daar bleek dat alles netjes klopte maar..

DIV had een J als I gelezen en verkeerd overgenomen.
BS ... het VIN staat immers op COC, factuur, douane + preregistratie en hij levert een controlegetal op.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Yas
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2019, 15:13

Yas schreef: 10 dec 2019, 19:06 Ik had minder geluk :

Even ter info mijn ervaring van duurtijd aanvraag (ook Belgische nummerplaat ) per post:
Papieren (aanvraag, douanedocument en kopie gelijkvormigheidsattest) opgestuurd naar DIV ook op vrijdag 22/11/2019 (niet aangetekend)
Volgens gegevens DIV op 3/12/2019 in behandeling genomen
Papieren teruggekregen op 9/12/2019 met de melding dat het chasisnummer (VIN) verkeerd was.
Mijn FM had de preregistratie echter correct uitgevoerd , nam contact op met de douane en daar bleek dat alles netjes klopte maar..

DIV had een J als I gelezen en verkeerd overgenomen.
Dus hop vandaag 10/12 de papieren (aangetekend deze keer dan maar) terug.

Ik baal wel dat ik niet zelf via een DIV loket ben kunnen langsgaan.
Benieuwd waneer ik de plaat nu zal ontvangen.
Update
12/12 in behandeling genomen
13/12 postbode aan de deur maar ik was niet thuis
14/12 plaat gaan afhalen in het postpunt. Eindelijk!
wernerst3
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2020, 20:30

Hoi iedereen,
Ik volg het forum al even en heb vorige week een stromer st3 aangekocht. Vandaag heb ik mijn kentekenplaat aangekregen.

In het pakket stak mijn nummerplaat en kentekenbewijs. Ik heb echter het origineel gelijkvormigheidsattest ook meegegeven bij de aanvraag tot inschrijving en deze stak er niet bij. Ik heb al contact proberen te nemen met DIV maar ik krijg niemand te pakken hier. Dan maar een mailtje gestuurd en afwachten zeker.. maar in vrees dat ik mijn gelijkvormigheidsattest kwijt ben..
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Tuurlijk ben je dat kwijt ... duplicaat aanvragen dus.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Poeli
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2022, 15:47
Locatie: Vlaams brabant
Merk SP: Klever x speed

Bijkomende vraag: ik heb een 2e hands klever gekocht en formulier van div gewoon online afgedrukt en samen met coc kopie en kopie inschrijvungsbewijs vorige eigenaar opgestuurd naar div.
Nu wil ik online kijken wat de status is, maar moet de code in vak x12 invullen. Aangezien ik dit formulier zelf afgedrukt heb is er geen code x12.
Moet ik eerst een formulier afhalen, het invullen en dan weer binnen brengen of opsturen bij div? Lijkt mij veel gedoe ( maar het is en blijft belgie) of is afdrukken en opsturen ook ok? Vorige week maandag op de post gedaan...

Alvast bedankt voor het antwoord!
Plaats reactie