SWOV: ‘Weg met de snorfiets’

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als het aan de SWOV ligt verdwijnt de snorfiets uit het straatbeeld, nu de elektrische fiets een bruikbaar alternatief biedt.
Lees hier het volledige artikel.

Een voor ons speed-pedelec rijders pijnlijk interessante quote uit het artikel:
En snelheidsmetingen laten zien dat de gemiddelde snelheid van snorfietsers tussen de 30 en 34 km/uur ligt en dat 15-20% sneller rijdt dan 40 km/uur.

(...)

Verder stelt de SWOV vast dat de wettelijk vastgelegde limiet van 25 km/uur betekent dat het verplaatsen van de snorfiets naar de rijbaan – zoals bijvoorbeeld Amsterdam wil - alleen een veilige optie is op 30 km/uur-wegen: bij een limiet van 50 km/uur zijn de snelheidsverschillen immers groot.
Pardon?!

In dit onderzoek constateert datzelfde SWOV dat de gemiddelde snelheid van de speed-pedelec op het fietspad gemiddeld 29km/u is, en op de rijbaan 32km/u. Maar in DAT onderzoekt heeft de SWOV er kennelijk minder problemen mee dat wij op 50km/u wegen moeten rijden. En de stinkende, opgevoerde snorfietser wordt in bescherming genomen?

Ik weet niet meer wat te zeggen.. Behalve: wie betaalt bepaalt?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Inderdaad, als je als onderzoeksbureau niet met politiek wenselijke onderzoeksresultaten komt gaat de geldkraan dicht. Zo simpel is dat. Daarom heb ik ook weinig vertrouwen (meer) in wetenschappelijke onderzoeksresultaten.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Treurig maar waar.
Mooie titel; fraai kafje er om; gewenste voorbesproken uitkomst....en voila.....wetenschappelihk bewezen. Jammer dat zulke onderzoeksinstituten de wetenschap zelf een slechte naam bezorgen.

Niemand houdt 2 rapporten van diezelfde stichting naast elkaar en trekt daar vervolgens conclusies uit dat er ergens iets niet klopt. Het is dat Sylvia ze naast elkaar legt....

Ben wel blij met het advies dat de snorfiets een stille dood mag sterven. 25 km/h max; laat me niet lachen. Die versie bestaat helemaal niet in Nederland. De gemiddelde blauwe plaatjes komen me knetterend & stinkend voorbij.

Grtz, Reinout
Plaats reactie