Nu niet meer ;-)
bout van ST3 zijstandaard loopt los > vulplaat gemaakt
- Stromer9000
- Veteraan
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
- Locatie: Gent (België)
ST3 LE | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
- Locatie: Amersfoort
Ik onderschrijf dit niet! Wanneer alles goed is wordt dit als normaal ervaren. Mijn persoonlijke ervaring (gesteund door diverse cursussen) is dat een klant veel tevredener is wanneer een klacht uitstekend verholpen wordt. Met een excellente aftersales creeer je klanten binding, met “allleen maar” een uitstekend (en foutloos) product absoluut niet!
Ik weet het het klinkt raar; maar jij doet zaken met jou dealer, niet met Stromer; wanneer jouw dealer jou uit de brand helpt, ervaar jij dit als top service. Als alles gewoon werkt ervaar jij dit als normaal.
Imho zou je een betere experience ervaren met een product dat een of meerdere fouten bevat maar een top aftersales heeft.
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
Dat mag! In cursussen wordt ook verteld dat een klacht van een klant een kans is.
Ik vind het als klant buitengewoon irritant dat ik 2x terug moet naar een dealer omdat er weer eens iets is los gerammeld. Dat soort montagefouten zit ik niet op te wachten omdat het mij alleen maar tijd kost om ermee terug naar de dealer te gaan. In mijn geval rijd ik slechts 15 km voor ww verkeer en kom ik ermee thuis. Maar als je voorspatbord onderweg van de vork valt en de schroeven zijn weg dan sta wel langs de kant te balen. De dealer kan mij met alle egard ontvangen, laten wachten met koffie, koek en een muziekje op de achtergrond, maar de soort storing dat er iets van je fiets afvalt wordt ik chagrijnig van.
Andere kwaliteitsproblemen zoals bv een kapotte accu of een regen aan storingsmeldingen waardoor Stromertje ermee stopt zijn van een orde dat een goede dealer het verschil kan maken met passend vervangend vervoer, haal- en brengservice etc. Ik kan er echt wel onderscheid in maken.
Klantenbinding kan ook anders. Ik heb ooit een Mitsubishi gekocht bij Renses in Heerhugowaard. Zo'n Japanse auto is kwaliteit en ga ik alleen voor APK naar de garage en laat dan alleen alles repareren wat met de veiligheid te maken heeft . Dealer Renses belde mij een week na aankoop op en vroeg belangstellend of we tevreden waren met de aankoop. dat waren we. Een week later kregen we zondag ochtend een ontbijt bezorgd. Dat is ruim 15 jaar geleden en ik weet het nog, vertel het ook hier. Ook dat blijft hangen als positieve ervaring en zorgt voor binding. De Mitsubishi is 23 jaar geworden en daarna als youngtimer verkocht aan iemand die er heel blij mee was.
Ik werk mijn hele leve lang al in de techniek en heb zelf de mentaliteit om maximaal storingen en uitval te voorkomen.
Ik rijdt zo'n 37 jaar op oude Engelse motoren van merk Ariel. Alles Rammels In Eens Los zegt iedereen, voor mij is het Altijd Rijden Is Een Lust. De Engelsen hebben geprobeerd het lostrillen tegen te gaan met fijne BSCy schroefdraad. Dat lukt aardig maar niet overal. Ik heb in 2016 mijn gerestaureerde 4 cilinder van 1939 op de weg gezet. Ik heb preventief alle boutverbindingen geborgd met Loctite 248 (Prittstiftversie). Verbindingen die heet worden bij het motorblok en uitlaat heb ik mechanisch geborgd met borgdraad of borgplaatjes. Ik heb in 8000 km nooit pech gehad met losgelopen bouten en moeren onderweg en zo'n Ariel trilt er lekker op los.
Er zijn meer preventieve maatregelen om pech te voorkomen op strategische momenten. GEEN vakantiecheck aan je voertuig laten uitvoeren net voor je vakantie. Ze zitten overal aan te trekken en te duwen en als een monteur iets vergeet dan strandt je daardoor 100 km van huis op je eerste vakantiedag. Doe dat daarom 2 maanden voor je vakantie want je kunt beter stil komen te staan op weg naar je schoonmoeder dan in je vakantie.
Als ik nou de enige zou zijn met een losgelopen bout van een middenstandaard op een ST3, dan nog ben ik blij met het vulplaatje.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Ik ben het hier ook niet mee eens. Laat Stromer zorgen voor een kwalitatief hoogwaardig product. Eentje waar in principe nooit iets aan mankeert, eentje waar je dag in dag uit, tijdens mooi weer, maar ook op dagen die je liever niet wilt hebben in een jaar kunt vertrouwen. Eentje die gewoon doet wat hij moet doen.jjj schreef: ↑07 apr 2019, 16:45...Mijn persoonlijke ervaring (gesteund door diverse cursussen) is dat een klant veel tevredener is wanneer een klacht uitstekend verholpen wordt. Met een excellente aftersales creeer je klanten binding, met “allleen maar” een uitstekend (en foutloos) product absoluut niet!...
De taak van de dealer is te zorgen dat de aflevering en het door hem uitgevoerd onderhoud van die kwaliteit is dat je hem/haar na die aflevering of onderhoudsbeurt tot aan de volgende onderhoudsbeurt niet meer terug ziet. Eentje die je ontzorgt en een mobiliteitsgarantie afgeeft, bijvoorbeeld door het onderhoud op jouw locatie uit te voeren en indien het nodig mocht zijn je tijdelijk van vervangend vervoer voorziet. Eentje die goed naar je luistert en vervolgens goed van advies dient.
Ik sta niet te wachten op storingen.
Witte ST3 van maart 2019
Moet de bout dikwijls aangespannen worden? Vandaag opgemerkt dat mijn zijstandaard en niet meer aanhangt na maand fiets te hebben. .
Woon werk traject afgereden maar niet meer gevonden, leasing maatschappij bestelt gelukkig een nieuwe op hun kosten.
Woon werk traject afgereden maar niet meer gevonden, leasing maatschappij bestelt gelukkig een nieuwe op hun kosten.
-
- Pro
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 09 mar 2020, 22:03
- Locatie: Wechelderzande
- Merk SP: stromer st5 le
- Km-stand: 6600
1 keer was mijn staander ook aan het rammelen en was den bout er bijna uitgevallen.Dan had ik een getik en zat mijn trapper tegen mijn staander. Alles gereinigd en teruggeplaatst nu al een paar weken geen problemen.
ik probeer 3x per week 75 km te doen
kempen antwerpen kempen
kempen antwerpen kempen