Gaadi binnenband

KrisM
Pro
Pro
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 apr 2019, 16:30

Dag,

Ik heb hier al veel zitten lezen en met de zoekfunctie over Gaadi binnenbanden kom ik precies niet tegen wat ik wil weten.

1) Is de Gaadi binnenband goed om te blijven gebruiken of moet je bij thuiskomst de binnenband dan opnieuw vervangen door een gewone binnenband? Dus is het gewoon een noodbinnenband? Want ik ben niet zo handig en weet niet of ik wel alles kan afkoppelen voor deze helemaal te vervangen.

2) Welke Gaadi binnenband moet ik kopen voor de ST3 met standaard banden op? Ik kom op het forum tegen dat het de 27,5'' 50/54-584 zou zijn en deze kan ik ook online vinden maar dan kom ik ook tegen dat deze eigenlijk te smal ofzo is voor deze banden?!

Hopelijk kan er iemand mij helpen want ik zou het anders niet weten.

Mvg
ST3 983Wh Deep Black L
Thule Shield Pannier Black L
Giro Bexley MIPS City Mat Titanium
GoPro Hero4Sessions
Spurcycle Bell Black
Abus Bordo Granit
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Een Gaadi is een tijdelijke oplossing, geen definitieve.

https://all4bikes.be/shop/nl/gaadi-dubb ... 00453.html

Vergeet je bandenlichters en schaar (of zakmes) niet !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

KrisM schreef: 29 apr 2019, 19:34 1) Is de Gaadi binnenband goed om te blijven gebruiken of moet je bij thuiskomst de binnenband dan opnieuw vervangen door een gewone binnenband? Dus is het gewoon een noodbinnenband? Want ik ben niet zo handig en weet niet of ik wel alles kan afkoppelen voor deze helemaal te vervangen.
Het is inderdaad een nood binnenband. De einden schuren wat tegen elkaar aan, hetgeen op termijn lek gaat raken. Een paar dagen kun je er prima op doorrijden, zodat je rustig een andere band kunt plaatsen (of een afspraak kunt maken bij je FM).
KrisM schreef: 29 apr 2019, 19:34 2) Welke Gaadi binnenband moet ik kopen voor de ST3 met standaard banden op? Ik kom op het forum tegen dat het de 27,5'' 50/54-584 zou zijn en deze kan ik ook online vinden maar dan kom ik ook tegen dat deze eigenlijk te smal ofzo is voor deze banden?!
Daar hebben we de zoekmachine voor :mrgreen:
Ik kwam hier op uit.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Zetten jullie de fiets ondersteboven, leggen jullie die plat of hoe doen jullie dat om die binnenband te vervangen?
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik zou twee doekjes meenemen en de fiets op de kop zetten (een doekje onder het stuur en eentje onder het zadel), maar ik heb geen Gaadi band.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Onderweg zet ik 'm ondersteboven, liefst op een zachte ondergrond (wel zo dat-ie niet kan vallen) en opletten dat je niks beschadigt dat op het stuur gemonteerd zit, eventueel daar je jas ofzo onder leggen. Thuis hang ik mijn Stromer in een Parktool statief. Veel handiger natuurlijk.

PS: Altijd de accu uit de fiets halen als je aan je bike klust.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
KrisM
Pro
Pro
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 apr 2019, 16:30

Bedankt voor de reacties alvast! En waar kan ik vinden wat ik allemaal moet losmaken voor de banden te vervangen want in de handleiding die ik online gevonden heb kan ik daar niets over terug vinden. Mijn FM is namelijk 40min rijden met de auto dus voor een band te wisselen beetje zot.
ST3 983Wh Deep Black L
Thule Shield Pannier Black L
Giro Bexley MIPS City Mat Titanium
GoPro Hero4Sessions
Spurcycle Bell Black
Abus Bordo Granit
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer heeft het uitnemen en terugplaatsen van het achterwiel niet in de ST3/ST5 handleiding vermeld. Erg jammer. Ik denk dat ze niet meer willen dat eindgebruikers dit zelf doen.

Maar als jij de binnenband van een reguliere MTB met schijfremmen kunt vervangen, dan kun je ook de binnenband van een ST3 vervangen. Het enige dat "extra" is t.o.v. een reguliere MTB, is dat je de accu moet uitnemen, de connector naar de motor los moet halen (zit aan de binnenzijde van de liggende achterbrug) en na afloop de bout van de wiel-as op exact het juiste moment moet aandraaien (werking van de trapsensor is hier namelijk aan gekoppeld).

Hoewel ik weet hoe een ST3 in elkaar zit, heb ik er zelf geen. Mogelijk hebben ST3 eigenaren nog aanvullende tips uit de praktijk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
KrisM
Pro
Pro
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 apr 2019, 16:30

Stromeur schreef: 29 apr 2019, 21:37 en na afloop de bout van de wiel-as op exact het juiste moment moet aandraaien (werking van de trapsensor is hier namelijk aan gekoppeld).
En hoe weet je het juiste moment? Ik denk dat in dan toch altijd naar de FM ga moeten gaan. 🤔
ST3 983Wh Deep Black L
Thule Shield Pannier Black L
Giro Bexley MIPS City Mat Titanium
GoPro Hero4Sessions
Spurcycle Bell Black
Abus Bordo Granit
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bij mij staat het op de bout. Het staat ook in de handleiding: 25Nm achter en 20Nm voor bij de ST3.

Maar je hebt dus wel een momentsleutel nodig. Is sowieso handig om te hebben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie