Stuur ST3 staat scheef

Gebruikersavatar
Ropperdepop
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 sep 2018, 19:05
Locatie: Gorinchem
Merk SP: Stromer ST3

@Golvas: Ik denk eerder dat ze zelf een aantal bestaande Wren vorken hebben aangepast. Ze bakken namelijk al een tijdje aluminium delen aan elkaar, dus het mag geen probleem zijn om zelf de bovenzijde van de vork aan te passen. Ook voor mijn nieuwsgierigheid zal ik dat zeker navragen als ze mijn fiets op komen halen.
Exit ST3 L . Nu 'terug' naar een Kalkhoff Image 5.B Advantage+ 25 Km/h
Gebruikersavatar
Ropperdepop
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 sep 2018, 19:05
Locatie: Gorinchem
Merk SP: Stromer ST3

Vandaag is mijn ST3 weer thuis afgeleverd met een nieuwe vork en stem. De vork en stem zijn nu rond I.p.v. ovaal.
De vork zelf is nu een mat zwarte structuur die lijkt op die van de spatborden (zie foto’s)

Het stuur staat nu weer keurig recht en daar was het allemaal om te doen.
86E13359-4907-448B-98F3-BAA9456CF814.jpeg
86E13359-4907-448B-98F3-BAA9456CF814.jpeg (4.03 MiB) 2343 keer bekeken
Ik ben weer happy met fiets en service
9A1A402D-8BF1-43E4-B937-EB8C59C51FD1.jpeg
9A1A402D-8BF1-43E4-B937-EB8C59C51FD1.jpeg (5.12 MiB) 2343 keer bekeken
Exit ST3 L . Nu 'terug' naar een Kalkhoff Image 5.B Advantage+ 25 Km/h
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Dat mat zwart ziet er knap uit en hopelijk is die scheefstand nu goed opgelost.
Zou ook graag een geveerde voorvork willen om de grote klappen op te vangen, maar de abominabel hoge prijs houdt mij voorlopig tegen. :bu:
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Een stuur kan altijd recht gemonteerd worden op een vork met ronde stuurbuis. (De eerste waren ovaal en die waren nét niet goed ontworpen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ronald
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 mei 2020, 08:58
Locatie: Zürich, Zwitserland

@Ropperdepop, fijn dat het voor je is opgelost. Gewoon weer terug naar de standaard met een ronde buis, misschien dat ze ovale hebben gedaan voor de stijfheid of dat je geen andere merken kan monteren.

Bij mijn eerste onderhoudsbeurt ga ik het aangeven en kijken of ze ook voor standaard vorken een oplossing hebben.
ST3 AE
Geert_ST3
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2020, 13:22
Merk SP: Stromer
Km-stand: 1000

Bij mij was dit ook het geval na plaatsen van comfort stuurpen icm de standaard stuurvork (dus niet verende).
Fm heeft de 2 boutjes die de stuurpen op de vork klemmen losgedraaide en stuur rechter gezet en terug vastgezet.
Echter na weekje fietsen merk ik toch nog kleine scheefstand. Is inderdaad niet veel maar als je met arendsoog erop kijkt zie je het wel. Ik merk het ook aan mijn licht in het donker, deze schijnt wat naar rechts.
Is niet zo heel veel maar toch best irritant als je aan het rijden bent.
Even terug nr Fm gebeld vr afspraak om nog eens langs tekomen en alsnog recht te zetten.
Heb hier al verschillende topics van gezien, zal get hem is voorleggen...
Geert_ST3
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2020, 13:22
Merk SP: Stromer
Km-stand: 1000

Net terug van Fm. Boutjes even wat gelost en stuur naar links getrokken en terwij bouten terug vast. Stuur staat recht nu. Hopelijk blijft dit zo. :cool2:
Ronald
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 mei 2020, 08:58
Locatie: Zürich, Zwitserland

Hoi Allemaal,

Het heeft erg lang geduurd, mede omdat ik een rode ST3 heb.

Maar vorige week heb ik een nieuw type voorvork (gespoten in rood) gekregen en ben nu volledig omgebouwd naar een ronde pen.

Het stuur kan nu perfect worden afgesteld en moet zeggen dat je dit toch echt merkt.

In eerste instantie wilde de fietsen maker niks doen en ben ik ook bij andere vestigingen langs gegaan, maar steeds "null up request". Drie maanden geleden heb ik het opnieuw geprobeerd en konden ze wel wat doen, alleen kon ik toen een zwarte of witte voorvork krijgen inplaats van rood. Indien ik naar geveerde voorvork zou gaan, zou de montage gratis zijn.

Mijn vrouw (Zwitserse advocaat) heeft er toen nog druk op gezet, dat het heel vreemd was dat de kleur niet kon worden geleverd. Hiermee is de fiestenmaker verder in contact gegaan met Stromer, ook omdat ze gewoon een goed antwoord wilden voor alle special editions die ze uitleveren.

Twee maanden geleden kreeg ik een telefoontje en gaven ze aan dat ze het konden regelen alleen wel pas geleverd kon worden in November (voor mij was dit prima). Uiteindelijk vorige maand weer gebeld dat het binnen was en de afspraak kon worden ingepland.

Hierbij kan ik dus bevestigen dat ook special colors via Stromer kunnen worden omgebouwd van ovaal naar rond.

Mijn excuses als dit al bekend was, ben niet meer zo heel up to date op het forum.

Mvg,

Ronald
ST3 AE
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Door de ovale stuurbuis/stem, heb ook ik een ST3 met een stuur dat scheef staat. Tot heden wordt dat door de FM als "binnen de marge" afgedaan. Ik heb daar moeite mee; ik merk dat de scheefstand storend is bij het fietsen en zie ook de koplamp hierdoor meer naar rechts verlicht. Het is een productiefout van Stromer, die dit coulant zou moeten oplossen (ik lees dat anderen ook al moeite hadden dit op te lossen).
Binnenkort ga ik opnieuw in gesprek met mijn dealer in Amsterdam om eens te horen waarom er een marge wordt geaccepteerd. Een stuur hoort gewoon recht te staan; het is een essentieel onderdeel dat 100% in orde hoort te zijn en moet niet gaan irriteren, elke keer als ik op de ST3 stap.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Plaats reactie