Dankje, die gebruikte de dealer ook dat is de stem.Caje schreef: ↑24 mei 2020, 16:06Ik bedoel de inbusvijsjes op onderstaande foto. Daarmee kan je het stuur lichtjes corrigeren.
Bedoel je de twee inbusvijsjes van de stem of echt iets in het ovale stuk van de fork?
https://www.dropbox.com/s/u6c2ztx2xhzb ... m.jpg?dl=0
Stuur ST3 staat scheef
ST3 AE
Vandaag je methode gebruikt, in plaats van een wigje een dikke platte schroevendraaier er tussen gezet..Ronald schreef: ↑25 mei 2020, 14:34Hoi mboelis,mboelis schreef: ↑23 mei 2020, 22:46 Als je ketting op de grootste tandwielen ligt van je cassette, want zo lees ik het, ligt de ketting er heel schuin op. De ketting wordt bij achteruit draaien niet door de derailleur op het tandwiel geleid. Dan loopt de ketting er vanzelf af. Dat is een eigenschap dat helaas bij dit soort aandrijving hoort
Die vervelende dure, protectionistische hipster constructie van de ovale stuurpen geeft inderdaad soms de neiging dat het stuur scheef staat of gaat scheef staan bij vastzetten van de bouten. Had ik ook al was het heel weinig. Ik had zelf al voorspeld dat die aluminium pen inklinkt na verloop van tijd en daardoor het stuur gaat kraken en loskomt. Ik heb 1 bout verwijderd en een kleine wig in de spleet getikt. Daardoor wordt de ovale passing groter. Door het stuur een beetje contra-scheef met de overgebleven Onderste bout vast te zetten trekt het hele zootje vanzelf recht bij het vastzetten. Wig eruit en tweede bout ook vastzetten. Nog 3 weken 1x natrekken en het stuur blijft recht staan zonder gekraak. Een handige FM moet dit ook kunnen. Dat heet ervaring
Heb je hier een foto van? Weet hoe het eruit ziet, maar grote van wigje is wel handig (bijvoorbeeld is het een platte schroevendraaier?).
Ik heb gemerkt dat het stuur nog steeds een klein beetje uit het lood staat en wilde het proberen op jouw manier.
Btw, de spiegel onder het stuur bevalt trouwens goed, zeker in druker verkeer voelt fiets smaller aan.
Gr,
Ronald
Zoals algegeven schroef onder vast gezet, tijdens het scheef duwen van het stuur (contra), "wigje" er tussen uit gehaald en andere schroef ook aangedraaid.
Ik had ook boven plaatje los gehaald, die in de vork/stuurpen gaat. Klopt het dat deze de voorspanning bepaald van de balhoofd lagers? Had ik deze vast moeten laten zitten, nu vast gezet na het vast zetten van de stem.
@Derailleur;
Vandaag naar dealer gegaan en die geven aan dat het normaal is bij stromer st3, dat hij uit versnelling gaat bij de twee laagste versnellingen als je achteruit trapt. Volgens de dealer zal de ketting in verloop van tijd wat oprekken en moet dit dan beter gaan. Naar mijn idee staat de ketting gewoon te strak, en zou de derailleur dichter naar de casette moeten. Volgens dealer moesten we hier niet aan zitten kon ketting breken of derailleur beschadigen.
Verder stond er weer een nieuwe rode st3 in het raam. Deze dealer geeft zo niet echt een goed gevoel...
ST3 AE
Bij een ketting wordt een verlening van 0,75% gehanteerd als vervangingsgrens. Bij een slijtage van 1% is de algemene mening dat je ook de cassette dient te vervangen.
Dus... ik ben benieuwd wat jouw FM bedoelt met de opmerking dat de ketting gewoon iets moet oprekken. Zou je hem voor de grap eens moeten vragen hoeveel % de ketting volgens hem dan wel moet oprekken.
Dus... ik ben benieuwd wat jouw FM bedoelt met de opmerking dat de ketting gewoon iets moet oprekken. Zou je hem voor de grap eens moeten vragen hoeveel % de ketting volgens hem dan wel moet oprekken.
Witte ST3 van maart 2019
Het probleem is als hij zegt het hoort zo, kan ik er weinig aan doen. Zeker aangezien ik via google translator mijn vragen stel en hij gewoon zwitsers duits tegen mij terug praat. Twijfel nu of ik zelf deraileur afstelling ga veranderen om het te proberen te fixen, volgens mij kan het niet zoveel kwaad om bovenste tandwiel van deraileur dichter op casette te zeten.Henry schreef: ↑27 mei 2020, 18:46 Bij een ketting wordt een verlening van 0,75% gehanteerd als vervangingsgrens. Bij een slijtage van 1% is de algemene mening dat je ook de cassette dient te vervangen.
Dus... ik ben benieuwd wat jouw FM bedoelt met de opmerking dat de ketting gewoon iets moet oprekken. Zou je hem voor de grap eens moeten vragen hoeveel % de ketting volgens hem dan wel moet oprekken.
ST3 AE
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
Er is berekend dat een ST3 122 schakels hoort te hebben en dat Stromer de ST3 aflevert met 120 schakels. Daar heb je vooral profijt van bij het grootste 42T tandwiel.
Ik heb geen foto’s van de wig. schroevendraaier, beitel o.i.d. maakt niet uit. Als je het maar netjes doet. Een wig is een wig.
Ik heb geen foto’s van de wig. schroevendraaier, beitel o.i.d. maakt niet uit. Als je het maar netjes doet. Een wig is een wig.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Blijkbaar zou bij bijna alle St3 het stuur scheef staan bij levering. Dit door die ovale buis. (Heb een ST3 LE)
Ik dacht dat het na een valpartij ontstaan was. Alle schade was toen hersteld door de omniumverzekering behalve dan het rechtzetten van het stuur. Blijkbaar was mij dat voor de valpartij niet opgevallen!?
Heb een 2de expertise laten uitvoeren door mijn consumenten verzekering en blijkbaar kon die ook maar vaststellen dat de nieuwe het ook hebben en dat het met een nieuwe vork niet zou opgelost zijn. Dus, ik moet er mee leren leven.
Ik dacht dat het na een valpartij ontstaan was. Alle schade was toen hersteld door de omniumverzekering behalve dan het rechtzetten van het stuur. Blijkbaar was mij dat voor de valpartij niet opgevallen!?
Heb een 2de expertise laten uitvoeren door mijn consumenten verzekering en blijkbaar kon die ook maar vaststellen dat de nieuwe het ook hebben en dat het met een nieuwe vork niet zou opgelost zijn. Dus, ik moet er mee leren leven.
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
Een scheef stuur is niet juist, dus niet accepteren. Mijn eerder beschreven methode met de wig kan je als workaround gebruiken. De aluminium ellips van de vork gaat zich zetten. Met een scheef stuur zet ie ook scheef. Dwing je het stuur recht dat zet het Aluminium ook recht. Niet te lang wachten.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Ik denk dat stuur nu recht heb weten krijgen, even aankijken.
Wat ik denk dat het probleem is dat er altijd wat spelling op de ovale stuurpen en stem zit. Alleen doordat de "speelt" in de stem onder een hoekstaat aan rechte zijde, kan die bij vastzetten de stem wat scheef trekken.
Pat ik zou zeker proberen het stuur recht te laten zetten, er zit wat spelling op de inrichting.
Wat ik denk dat het probleem is dat er altijd wat spelling op de ovale stuurpen en stem zit. Alleen doordat de "speelt" in de stem onder een hoekstaat aan rechte zijde, kan die bij vastzetten de stem wat scheef trekken.
Pat ik zou zeker proberen het stuur recht te laten zetten, er zit wat spelling op de inrichting.
ST3 AE
Een algemeen aanvaard gegeven voor een fietske dat meer dan 7K kost ?
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Ropperdepop
- Runner-up
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 07 sep 2018, 19:05
- Locatie: Gorinchem
- Merk SP: Stromer ST3
Ik enige tijd geleden een geveerde voorvork in mijn ST3 laten plaatsen en nu staat ook bij mij het stuur scheef naar rechts. Met de originele vork was dat niet zo, die stond gewoon recht.
Opnieuw rechtzetten van het stuur heeft idd geen effect, want na een paar meter fietsen staat hij weer een paar graden naar rechts. Ook kraakt het stuur nu veel meer dan eerst . Probleem aangegeven bij de dealer, welke echter het probleem ook niet kon verhelpen en deze heeft het nu bij Stromer aangekaart.
Ik heb dus ook een ovale buis (ST3 van 11/2018) en ben absoluut niet van plan dit voor die €1300,-(incl montage) als producteigenschap te accepteren. Ik stoor me er mateloos aan en het fietst ook niet fijn.
Ik wacht nog even geduldig af wat er gaat gebeuren vanuit Zwitserland......
Opnieuw rechtzetten van het stuur heeft idd geen effect, want na een paar meter fietsen staat hij weer een paar graden naar rechts. Ook kraakt het stuur nu veel meer dan eerst . Probleem aangegeven bij de dealer, welke echter het probleem ook niet kon verhelpen en deze heeft het nu bij Stromer aangekaart.
Ik heb dus ook een ovale buis (ST3 van 11/2018) en ben absoluut niet van plan dit voor die €1300,-(incl montage) als producteigenschap te accepteren. Ik stoor me er mateloos aan en het fietst ook niet fijn.
Ik wacht nog even geduldig af wat er gaat gebeuren vanuit Zwitserland......
Exit ST3 L . Nu 'terug' naar een Kalkhoff Image 5.B Advantage+ 25 Km/h