Stuur ST3 staat scheef

Gebruikersavatar
Ropperdepop
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 sep 2018, 19:05
Locatie: Gorinchem
Merk SP: Stromer ST3

@Jeff: Je hebt mijn volste aandacht (en die van mijn dealer toch wel).

Ik kreeg hem namelijk ook recht tot ik met 40+ over een drempel ging en met een 'kraakje' het stuur daarna telkens weer naar rechts stond...... :bc

Licht pessimistisch laat ik me toch graag door je verrassen. :ay
Exit ST3 L . Nu 'terug' naar een Kalkhoff Image 5.B Advantage+ 25 Km/h
Jeff
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2020, 10:35

Beste ropperdepop het gaat om het aandraaimoment van het stuurpen. heb ook mijn dealer gesproken en hem gezegt dat ik zelf ga kijken wat ik kan doen eraan hij heeft mij nog wat tips gegeven en ben aan de slag gegaan .heb momentsleutel aangeschaft en heb toen eerst de twee bouten 9 mn en 8 mn losgedraaid en daar boven zit zo een half ronde ring van rvs op het stuurpen en die hand losgedraaid die zit met een torks rvs vast heb voor de zekerheid een nieuwen gehaald want rvs draai je snel kapot en beter als je zo een bout los heb gewoon met een nieuwen weer vast.nu komt het die ronde rvs ring op het stuurpen draai je weer goed vast maar zet met veel kracht het stuur naar links en zet het vast gewoon goed hand vast. Daarna zet je de voorwiel links tegen de muur en druk met best wel veel kracht het stuur naar links.de twee bouten die je vast moet draaien heb ik vastgezet niet met 9 nm en 8 nm maar met 12 nm en 11 nm nu zit het stuur zo als het moet zitten de koplamp zit precies in het midden van het voor wiel en het blijf zitten hoe het moet ik rij al drie weken rond ermee .ik heb het gevoel dat de berekenig van de stuurpen niet goed is 9 en 8 nm .bij het vastzetten met de momentsleutel heb ik geen een keer gedacht dat ik het te hard aandraaide ging eigelijk wel soepel .dacht bij me zelf als het knapt kost het me alleen een nieuwe stuurpen maar nee tot heden werkt het nog perfect .er zullen wel weer mensen komen en zeggen is strak dit en dat .maar ik heb jaren lang ervaring in het sleutelen in de auto wereld dus weet heel goed wat ik doe .en stromer komt niet voor het eerste met problemen .hoop dat je hier wat aan hebt met vriendelijke groet jeff
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk dat enkele hoofdletters en leestekens je verhaal aanzienlijk begrijpelijker zouden maken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stdoeis
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mei 2020, 21:15
Locatie: Dordrecht

Ik heb dus zoals veel andere mensen ook het probleem. In overleg met mijn FM en Stromer zijn we tot de conclusie gekomen dat er ontwerpfout zit in de geveerde vorken van Wreng. Dat wil zeggen in combinatie met fietsen van Stromer St3 en St5. Stromer is afgelopen week per direct gestopt met uitleveren van geveerde vorken van Wreng. Ze De komende maanden kunnen ze het probleem niet oplossen. De ovale kop van de vork en de passing van het stuur zorgen bij aandraaien van de inbusbouten dat het stuur een fractie uit het midden komt te staan. Dankzij mijn FM heeft Stromer nu toegegeven wat het echte euvel is. Althans zo is mij verteld en gezien mijn eigen technische inzicht plausibel geacht. Kortom; tot einde van het jaar rijden we sowieso met een lichte scheefstand. Ik ga er 100% vanuit dat het uiteindelijk opgelost gaat worden.
ST3 xl black - 983wh - Wren suspension - kinekt 2.1 🇳🇱
Jeff
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2020, 10:35

Stromeur ben pas 3 jaar in nederland en mag me zelf een schouder klopje geven dat ik al zo nederlands kan schrijven :dwarf: :ck:
Stdoeis
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mei 2020, 21:15
Locatie: Dordrecht

Moest natuurlijk zijn “Wren”... ik vloog iets te snel door mijn bericht heen. Ben namelijk de laatste tijd de snel 💨 heid van mijn St3 gewend 😂😂
ST3 xl black - 983wh - Wren suspension - kinekt 2.1 🇳🇱
Taxi driver
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 mei 2020, 11:34
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3

Ook het stuur van mijn ST3 met Wren voorvork blijkt wat scheef te staan.
Het viel me op dat mijn koplamp wat naar rechts stond maar dankzij het forum weet ik nu de oorzaak.

De fiets is nog geen maand oud. Voorvorken van Stromer en ik: geen goede combinatie :lol:

Ik zal het mijn dealer voorleggen bij de eerste inspectiebeurt.
Stromer ST1 2016 + Stromer ST1 LE ( † 22 mei 2020)
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.
Ronald
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 mei 2020, 08:58
Locatie: Zürich, Zwitserland

Is er nog nieuws over dit topic? Zijn er nog meerdere die hier last van hebben en hoe is het opgelost?

Ik moet er zelf weer achteraan, dit vergeten te doen. Zou worden gemaild, maar dit is nooit gebeurd.

Was benieuwd hoe dealers er op het moment mee omgaan.
ST3 AE
Gebruikersavatar
Ropperdepop
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 sep 2018, 19:05
Locatie: Gorinchem
Merk SP: Stromer ST3

Deze week aan mijn dealer (Herveld) de vraag gesteld hoever Stromer was met de nieuwe (niet scheve) Wren vorken. Hij gaf aan dat Stromer een batch van 10 rechte vorken had geproduceerd, waarvan Herveld er 3 kreeg. Als deze wel passen zonder scheefstand gaan ze er meer produceren.

29-10 wordt mijn ST3 thuis opgepikt dus daarna weten we of de scheefstand eindelijk wordt rechtgezet door Stromer.

Vreugde of teleurstelling over het resultaat zal ik daarna uiteraard met jullie delen :bi

Gr Rob
Exit ST3 L . Nu 'terug' naar een Kalkhoff Image 5.B Advantage+ 25 Km/h
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ropperdepop schreef: 23 okt 2020, 15:35 Deze week aan mijn dealer (Herveld) de vraag gesteld hoever Stromer was met de nieuwe (niet scheve) Wren vorken. Hij gaf aan dat Stromer een batch van 10 rechte vorken had geproduceerd, waarvan Herveld er 3 kreeg.
Dus, Stromer produceert de Wren vorken zelf ? :bn: ... dat geeft vertrouwen ! :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie