Accu valt van 17% naar 0% en dan later weer terug

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

mrstrom schreef: 18 dec 2021, 11:56 merci, die is dan wel weer met3 schroefjes, zijn dat dan oude of nieuwe?
Wat staat er op de batterij ? ... BQ983 of ST983 ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 18 dec 2021, 19:39 SOC is niet relevant bij (online) aankoop van een nieuwe accu.
Jawel. Als je hem ontvangt met een SOC van 100% of 0% dan zou ik hem gelijk terugsturen...

Bij een dealer is dat anders, die laden hem vaak op voordat ze hem aan je meegeven. Een online dozenschuiver doet dat niet.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

Golvas schreef: 18 dec 2021, 19:47

Wat staat er op de batterij ? ... BQ983 of ST983 ?
Geen idee ik heb hem niet gekocht, ga er eerst over nadenken.
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

mrstrom schreef: 19 dec 2021, 08:25
Golvas schreef: 18 dec 2021, 19:47

Wat staat er op de batterij ? ... BQ983 of ST983 ?
Geen idee ik heb hem niet gekocht, ga er eerst over nadenken.
Wo ist der Unterschied? Ist er wichtig?
Wenn ja, würde ich den Verkäufer fragen, wie die genaue Bezeichnung des Akkus ist und nicht die Katze im Sack kaufen.😼




Waar is het verschil? Is het belangrijk?
Als dat zo is, zou ik de verkoper vragen wat de exacte naam van de batterij is en geen kat in een zak kopen.😼
mrstrom

De discussie ging over de opties. Ik snap ook wel dat bij aankoop moet kijken welk type het is.
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

mrstrom schreef: 18 dec 2021, 11:56
FreddyH schreef: 18 dec 2021, 11:24 Ipv bij Bol kan je hem ook hier kopen, dan is hij 1374 Euro excl BTW...
merci, die is dan wel weer met3 schroefjes, zijn dat dan oude of nieuwe?
Mijn ST2 is 1j oud en de batterij heeft 3 schroefjes.
Ik ga ervan uit dat 3 schroefjes de nieuwe zijn.
Bluuf me je fikn van me velo!
mrstrom

Mijn fiets /accu laat zich nu niet meer opladen met de accu in de fiets. De lader hoor je wel klikken en beginnen met laden, maar na nog geen minuut klikt hij weer uit en branden beide groene leds.
Als ik de fiets aan zet komt daar de melding, LET op er wordt niet geladen.

Accu buiten de fiets laden lukt wel, maar dit is lastig steeds eruit halen. Wachten tot klepje afbreekt.
In het servicemenu staan geen foutcodes. Je kan ook een soort test runnen en de oplader aansluiten, die geeft ook een pass.

Weer terug naar de dealer? of heeft iemand een tip?
mrstrom

Hier nog niet uit wat ik ga doen, fiets staat nu al 3 dagen bij de dealer vanwege het niet opladen in frame....


Nieuws over waarom je de accu niet terug krijgt, bij negatief resultaat na onderzoek van Stromer zelf. Als de accu te slecht is mogen ze hem niet meer transporteren. Daar zit wel wat in natuurlijk, als het dan onveilig is, is het niet fair om een transporteur het te laten vervoeren. Dus dan kunnen ze hem niet terug leveren.... wat je ook niet zo wilt hebben in huis/garage etc. Maar ja, op zich is de accu hardware nog wel wat waard toch, best mogelijk om te recyclen, maar je krijgt dan niks volgens mij.

Persoonlijk vind ik dat Stromer ze gewoon moet repareren, 1 of 2 cellen vervangen en klaar zeg ik als leek.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

1 of 2 cellen vervangen is wachten op nog meer uitval. Oude en nieuwe cellen mengen is geen goed idee. Je accu is zo goed als de zwakste schakel/cel. Beter alle cellen vervangen en de nog bruikbare in een andere toepassing een nieuw leven geven. Als Stromer er genoeg van verzameld kunnen ze een powerbank, start hulp of een thuisbatterij op de markt brengen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mrstrom schreef: 12 jan 2022, 08:44 Daar zit wel wat in natuurlijk, als het dan onveilig is, is het niet fair om een transporteur het te laten vervoeren.
Dit gaat niet over wel of niet fair, maar over dat het schreeuwend duur is om een defecte Li-Ion accu te transporteren. Dit vanwege de strenge aanvullende veiligheidseisen.

Zie ook:

https://www.speedpedelecreview.com/view ... 19#p108319
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie