Wat staat er op de batterij ? ... BQ983 of ST983 ?
Accu valt van 17% naar 0% en dan later weer terug
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Jawel. Als je hem ontvangt met een SOC van 100% of 0% dan zou ik hem gelijk terugsturen...
Bij een dealer is dat anders, die laden hem vaak op voordat ze hem aan je meegeven. Een online dozenschuiver doet dat niet.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Flyy
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 507
- Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
- Locatie: Paderborn
- Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
- Km-stand: 40
Wo ist der Unterschied? Ist er wichtig?
Wenn ja, würde ich den Verkäufer fragen, wie die genaue Bezeichnung des Akkus ist und nicht die Katze im Sack kaufen.
Waar is het verschil? Is het belangrijk?
Als dat zo is, zou ik de verkoper vragen wat de exacte naam van de batterij is en geen kat in een zak kopen.
De discussie ging over de opties. Ik snap ook wel dat bij aankoop moet kijken welk type het is.
Mijn fiets /accu laat zich nu niet meer opladen met de accu in de fiets. De lader hoor je wel klikken en beginnen met laden, maar na nog geen minuut klikt hij weer uit en branden beide groene leds.
Als ik de fiets aan zet komt daar de melding, LET op er wordt niet geladen.
Accu buiten de fiets laden lukt wel, maar dit is lastig steeds eruit halen. Wachten tot klepje afbreekt.
In het servicemenu staan geen foutcodes. Je kan ook een soort test runnen en de oplader aansluiten, die geeft ook een pass.
Weer terug naar de dealer? of heeft iemand een tip?
Als ik de fiets aan zet komt daar de melding, LET op er wordt niet geladen.
Accu buiten de fiets laden lukt wel, maar dit is lastig steeds eruit halen. Wachten tot klepje afbreekt.
In het servicemenu staan geen foutcodes. Je kan ook een soort test runnen en de oplader aansluiten, die geeft ook een pass.
Weer terug naar de dealer? of heeft iemand een tip?
Hier nog niet uit wat ik ga doen, fiets staat nu al 3 dagen bij de dealer vanwege het niet opladen in frame....
Nieuws over waarom je de accu niet terug krijgt, bij negatief resultaat na onderzoek van Stromer zelf. Als de accu te slecht is mogen ze hem niet meer transporteren. Daar zit wel wat in natuurlijk, als het dan onveilig is, is het niet fair om een transporteur het te laten vervoeren. Dus dan kunnen ze hem niet terug leveren.... wat je ook niet zo wilt hebben in huis/garage etc. Maar ja, op zich is de accu hardware nog wel wat waard toch, best mogelijk om te recyclen, maar je krijgt dan niks volgens mij.
Persoonlijk vind ik dat Stromer ze gewoon moet repareren, 1 of 2 cellen vervangen en klaar zeg ik als leek.
Nieuws over waarom je de accu niet terug krijgt, bij negatief resultaat na onderzoek van Stromer zelf. Als de accu te slecht is mogen ze hem niet meer transporteren. Daar zit wel wat in natuurlijk, als het dan onveilig is, is het niet fair om een transporteur het te laten vervoeren. Dus dan kunnen ze hem niet terug leveren.... wat je ook niet zo wilt hebben in huis/garage etc. Maar ja, op zich is de accu hardware nog wel wat waard toch, best mogelijk om te recyclen, maar je krijgt dan niks volgens mij.
Persoonlijk vind ik dat Stromer ze gewoon moet repareren, 1 of 2 cellen vervangen en klaar zeg ik als leek.
1 of 2 cellen vervangen is wachten op nog meer uitval. Oude en nieuwe cellen mengen is geen goed idee. Je accu is zo goed als de zwakste schakel/cel. Beter alle cellen vervangen en de nog bruikbare in een andere toepassing een nieuw leven geven. Als Stromer er genoeg van verzameld kunnen ze een powerbank, start hulp of een thuisbatterij op de markt brengen.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dit gaat niet over wel of niet fair, maar over dat het schreeuwend duur is om een defecte Li-Ion accu te transporteren. Dit vanwege de strenge aanvullende veiligheidseisen.
Zie ook:
https://www.speedpedelecreview.com/view ... 19#p108319
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023