Accu valt van 17% naar 0% en dan later weer terug

mrstrom

peeters schreef: 17 dec 2021, 22:34 Die waarschuwing heb ik van de fm ook gekregen als ge de batterij opstuurt dan loop je het risico dat ge ze niet terug krijgt .
Raar he, het is je eigendom.

Nu na nachtje slapen denk ik ook, wil ik deze accu nog wel in mijn garage hebben staan? Met oog op verhalen van spontane ontbranding.


Opties nu:
1. Op sturen naar Stromer en zien of dat wat brengt. Positieve geval ja, verbetering en kan weer probleemloos ww doen. Negatief ze sturen hem niet terug. Dan kost het mijn dus minimaal 1.5k (ex btw) voor nieuwe accu.
2. Direct een nieuwe accu kopen 1.5k (ex btw) https://www.bol.com/nl/nl/p/stromer-fie ... 018346291/
3. Accu opsturen naar een revisiebedrijf, kosten ca. 600euro (ex btw) [AANVULLING geen optie 4 schroeven ipv 3)
4. Een oplader kopen en op werk installeren, dan kan ik overdag min.10% bijladen en dan fiets ik probleemloos de ww
5. Niks doen en de laatste 5km rustig in standje 2 rijden en hopen dat het straks met warmer weer beter gaat[/list]

Laatste 2 opties vind ik lastig, is de accu nog veilig of vliegt ie vandaag of morgen in brand? zal misschien wel loslopen, maar vind als je weet dat het een aardig risico is dan moet je er wel wat mee.

Eerst 2 opties is een afweging hoeveel kosten wil je maken.
Als ik voor de tweede optie kies kan ik ook proberen hem eerst op te sturen, optie 1.

In de kerstvakantie maar eens over bomen. Jullie input wordt ook gewaardeerd, bedankt alvast!



Aanvulling revisie gaat niet lukken, heb 4 schroefjes:
Afbeelding
peeters
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 mar 2020, 22:03
Locatie: Wechelderzande
Merk SP: stromer st5 le
Km-stand: 6600

Wanneer zijn ze eigenlijk 3 schroeven beginnen te gebruiken mijn defecte batterij is met 4 schroeven uit 2018 dan heb ik nog een paarse ook 4 en dan nog een blauwe met 3 schroeven uit 2021 maar de batterijen met 4 schroeven kunnen niet gereviseerd worden ?
ik probeer 3x per week 75 km te doen
kempen antwerpen kempen
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ipv bij Bol kan je hem ook hier kopen, dan is hij 1374 Euro excl BTW...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

FreddyH schreef: 18 dec 2021, 11:24 Ipv bij Bol kan je hem ook hier kopen, dan is hij 1374 Euro excl BTW...
merci, die is dan wel weer met3 schroefjes, zijn dat dan oude of nieuwe?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zou ze wel vragen of de fysieke accu's 3 of 4 schroefjes hebben. Kan zijn dat ze een willekeurige productfoto hebben gepakt.

Als het 3 schroefjes zijn dan is dat toch goed. Daarvan weet je tenminste dat-ie reviseerbaar is. En ja, kan old stock zijn maar dat risico neem je altijd als je een accu online shopt i.p.v. bij de erkende Stromer dealer die de SOH in de Stromer Portal kan nakijken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Die SOH kan je ook (laten) controleren als de accu binnengekomen is. Je hebt gewoon recht op retour bij een online aankoop.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Probleem is dat de SOH pas (goed) kan worden uitgelezen in de Stromer Portal als er kilometers zijn gemaakt met de accu. En dat mag natuurlijk niet, qua retourrecht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ah, bummer :bh:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

SOH is van mijn accu ook goed... maar toch is ie stuk..

Nu wilde hij niet laden in de fiets, lader geeft 2x groen licht continu... maar is niet vol. De fiets geeft aan "let op er wordt niet geladen" oid.

De kettingloop hebben ze wel aangepast.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

SOC is niet relevant bij (online) aankoop van een nieuwe accu. Er zit immers nog garantie op de accu en als de SOC niet goed is dan merk je dat meteen bij het laden (getuige jouw accu).

SOH is wel relevant bij een online aankoop bij niet-erkende Stromer dealer, want dan weet je of de accu al aan het degenereren is gegaan omdat-ie wellicht te lang op de plank heeft gelegen en/of niet periodiek is bijgeladen.

Anyway: SOH en SOC kunnen allebei uitgelezen worden in de Stromer Portal.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie