Trage ingave pincode

Plaats reactie
hanslo
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 nov 2020, 09:49
Locatie: Gent

Dag iedereen,

Ik heb sinds begin dit jaar een ST3, en van het begin reeds 'last' van een trage opstart van de Stromer.
Bij ingave van de pincode loopt de ingave achter. Wanneer ik de cijfers intik loopt de fiets hier dus achter, waardoor ik steeds wat geduld moet hebben.

Nu vraag ik mij eigenlijk af of dit iets standaard is?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Is precies mijn ervaring met de test ST3 die ik een paar maanden geleden had. Ik weet niet of er iets aan te doen is.

Ik heb het vermoeden dat de UI al verschijnt, terwijl onder water nog vanalles aan het opstarten is. Maar ik heb niet meer getest of het systeem sneller reageert als je een minuut oid langer wacht voordat je begint met typen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

https://www.speedpedelecreview.com/vi ... 104986

Jan Willem Wisselink heeft de opstarttijden geklokt van zijn ST1x. Komen deze tijden overeen met jouw opstarttijd?
Grtz Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 701
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

De OMNI-C van mijn vriendin is inderdaad nog aan het opstarten terwijl je de pincode al te zien krijgt. Hij reageert daardoor heel erg langzaam. Helaas niets aan te doen; even rustig aan met het invoeren dus. Netjes 1 voor 1; en zodra je ziet dat het volgende nummer is geselecteerd, kan je het volgende nummer aantikken. Anders gaat het meestal niet goed.

Mijn oude ST1x met Z/W Omni heeft hier geen last van gelukkig.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jan-Willem Wisselink schreef: 30 dec 2021, 19:37 De OMNI-C van mijn vriendin is inderdaad nog aan het opstarten terwijl je de pincode al te zien krijgt. Hij reageert daardoor heel erg langzaam. Helaas niets aan te doen; even rustig aan met het invoeren dus. Netjes 1 voor 1; en zodra je ziet dat het volgende nummer is geselecteerd, kan je het volgende nummer aantikken. Anders gaat het meestal niet goed.
Maar wel knap waardeloos: als iemand meekijkt dan weet hij direct je pin code. Het scherm toont namelijk ook nog de volgorde van de cijfers...

Ze mogen bij Stromer wel eens goed kijken naar de TV industrie. Daar lukt het om Linux ruim binnen 10 seconden up-and-running te krijgen. Dat hoeft helemaal geen 45 seconden te duren. Ik heb ooit een demo gezien van MontaVista Linux, die hadden een embedded Linux variant up-and-running in anderhalve seconde... Dat is niet eens dramatisch moeilijk, zeker niet in een embedded product die telkens in dezelfde toestand moet opstarten.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 701
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

FreddyH schreef: 30 dec 2021, 21:50 Maar wel knap waardeloos: als iemand meekijkt dan weet hij direct je pin code. Het scherm toont namelijk ook nog de volgorde van de cijfers...

Ze mogen bij Stromer wel eens goed kijken naar de TV industrie. Daar lukt het om Linux ruim binnen 10 seconden up-and-running te krijgen. Dat hoeft helemaal geen 45 seconden te duren. Ik heb ooit een demo gezien van MontaVista Linux, die hadden een embedded Linux variant up-and-running in anderhalve seconde... Dat is niet eens dramatisch moeilijk, zeker niet in een embedded product die telkens in dezelfde toestand moet opstarten.
Gelukkig niet helemaal de volgorde; maar wel verbindings lijntjes inderdaad. Waar dat goed is, mag Joost weten. Maar het is knap waardeloos idd. En ook nog eens een risico. Zo zie je maar weer; niet alle vooruitgang is beter ;-)

Was laatst bij m'n familie en die hadden een nieuwe 'smart'-tv grkocht. Merk weet ik even niet meer; maar supersnel opgestart! Ik was onder de indruk. Totdat men aan mij vroeg of ik iets aan die vertraging van het reageren op de afstandsbediening kon doen... .. Cookies en cache weggegooid; veel meer kon ik niet doen.aar beter werd het er niet echt op. Volgende keer maar een factory reset proberen (als dat mag)
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jan-Willem Wisselink schreef: 31 dec 2021, 00:25 Was laatst bij m'n familie en die hadden een nieuwe 'smart'-tv grkocht. Merk weet ik even niet meer; maar supersnel opgestart! Ik was onder de indruk. Totdat men aan mij vroeg of ik iets aan die vertraging van het reageren op de afstandsbediening kon doen... .. Cookies en cache weggegooid; veel meer kon ik niet doen.aar beter werd het er niet echt op. Volgende keer maar een factory reset proberen (als dat mag)
Bij tv's wordt de opstarttijd gemeten als "tijd tot het verschijnen van beeld", dus al het andere wordt pas daarna opgestart. Irritant ja, maar dat krijg je als men stuurt op 1 getal.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Heb ik inderdaad ook last van.
Het vreemde is, dat dit vroeger niet zo was. Is pas gekomen na een update. In het begin ging het invoeren van de cijfers quasi even snel als de toegangscode van je GSM...

En ik denk zelfs ook dat toen ik een nieuwe controller had, het ook even heel snel ging, om vervolgens weer te vertragen tot het irritant trage ingeven waarvan sprake door OP.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Offtopic bijdragen verwijderd.

Mijn advies: klagen bij je dealer en bij Stromer via de support functie in de OMNI app. Stromer moet dat toch kunnen fixen in een volgende update.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
simmeke2013
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 apr 2021, 18:32
Locatie: Wilsele
Merk SP: Stromer ST3

Ik ervaar juist hetzelfde. Ingave is nu trager dan vroeger. Zal wel algemeen verschijnsel zijn vrees ik. Het stoort me soms wel. Stromer gaat dit morgen op lossen. of toch zeker volgend jaar... allee... ooit ne keer :D
Plaats reactie