ST3 Vergrijzen letters omni display

Geert Moreels
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 jun 2020, 20:41

reeds enkele maanden geleden viel mij op dat symbolen en cijfers op de display niet meer echt zwart zijn maar eerder grijs.
Soms merk ik op dat letters weer zwart zijn maar heel zelden. Garantie aanvraag bij stromer en gaan deze vervangen. Zijn er nog van jullie die dit opmerken?

Tevens merk ik nu ook op dat wit-grijze letters op achterwiel volledig aan het verkleuren zijn en lak rond ventiel aan het los komen is. Volgens fietsen maker zou stromer er over verwonderd zijn willen ze het wiel opsturen om een nieuw te verkrijgen. Stromen zou dit nog niet meegemaakt hebben. Deze kan lijkt mij wel klein.

Ter info over wiel, ik gebruik gewone reinigingsmiddelen die ik ook bij mijn andere fietsen gebruik en ook nog nooit in strooizout gereden.

Het gaat om een ST3 van 2020.
20220114_161647.jpg
20220114_161647.jpg (186.86 KiB) 686 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Geert Moreels op 28 jan 2022, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Foto's zeggen meer dan duizend woorden. (Type Stromer waar het om gaat ook, qua type velg.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Heb beide verschijnselen nog niet meegemaakt ondanks bijna 30K op deze ST3.
Het display doet het als nieuw, "scherpe" en contrastrijke letters/cijfers. Bij slagregen is bediening een dingetje...dan wil die vooral op 1 stand staan. Dan heb ik het echt over HOZEN waarbij je eigenlijk niet eens tijd hebt om een hand van het stuur te halen.

Velg verkleuring ?! Da's vooral door de drek/modder die opgeworpen wodt. Geldt ook voor de voorvork die er niet uitziet in deze tijden waar de tractoren vrolijk hun ellende op de weg achterlaten.
Wasbox- spuitpistool....en het ziet er weer toppie uit.
Verkleuring velg ? Voor mij nieuw.

Grtz, Reinout
Geert Moreels
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 jun 2020, 20:41

Reinout-ST3 schreef: 28 jan 2022, 17:29 Heb beide verschijnselen nog niet meegemaakt ondanks bijna 30K op deze ST3.
Het display doet het als nieuw, "scherpe" en contrastrijke letters/cijfers. Bij slagregen is bediening een dingetje...dan wil die vooral op 1 stand staan. Dan heb ik het echt over HOZEN waarbij je eigenlijk niet eens tijd hebt om een hand van het stuur te halen.

Velg verkleuring ?! Da's vooral door de drek/modder die opgeworpen wodt. Geldt ook voor de voorvork die er niet uitziet in deze tijden waar de tractoren vrolijk hun ellende op de weg achterlaten.
Wasbox- spuitpistool....en het ziet er weer toppie uit.
Verkleuring velg ? Voor mij nieuw.

Grtz, Reinout
Die velg vind ik idd vreemd. Word matter en kleuren trekken er in weg. Gebruik zelfde reiningsproduct als al mijn andere fietsen waar ik geen problemen mee heb.
Ontvetten van ketting gebeurd met muck-off speciaal voor ketting en tast de lak niet aan.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welk reinigingsmiddel gebruik je en waar breng je het reinigingsmiddel mee aan? Spons? Doek? Iets anders?

Ik heb dit ook nog nooit gezien.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dit zagen we inderdaad niet eerder ... ben ook geneigd om een product te verdenken.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Geert Moreels
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 jun 2020, 20:41

Reiniging van ketting gebeurd met systeem om ketting in te plaatsen en ketting reiniger in te doen en onderstaande product.
277-X3-Chain-Machine_Grey_x550_crop_center.jpg
277-X3-Chain-Machine_Grey_x550_crop_center.jpg (25.11 KiB) 630 keer bekeken

Fiets word gewoon gewassen met autoshampoo
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Geert Moreels schreef: 28 jan 2022, 20:21 Fiets word gewoon gewassen met autoshampoo
Kun je een duidelijke foto publiceren van het probleem ? Mij is het niet duidelijk.

En een lijstje met alle schoonmaakmiddelen die je gebruikt, graag merk en type erbij.
Waarom deze vraag, er zijn schoonmaakmiddelen die ondanks voorzorg lak kunnen aantasten.
Dat staat soms gewoon op de verpakking in die hele kleine onleesbare lettertjes :ay
Geert Moreels
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 jun 2020, 20:41

SpeedPAT schreef: 28 jan 2022, 20:32
Geert Moreels schreef: 28 jan 2022, 20:21 Fiets word gewoon gewassen met autoshampoo
Kun je een duidelijke foto publiceren van het probleem ? Mij is het niet duidelijk.

En een lijstje met alle schoonmaakmiddelen die je gebruikt, graag merk en type erbij.
Waarom deze vraag, er zijn schoonmaakmiddelen die ondanks voorzorg lak kunnen aantasten.
Dat staat soms gewoon op de verpakking in die hele kleine onleesbare lettertjes :ay
Foto lijkt mij toch duidelijk? Waar stromer staat op velg is normaal zwart glanzend en nu bij wit gertrokken. Aan ventiel is lak los gekomen

Autoshampoo is van zeer goede kwaliteit waar ik niet onmiddelijk het merk weet, zou moeten kijken. Stel u voor autoshampoo niet geschikt voor lak, mijnen auto zou er mooi uit zien. De lak losgekomen van de carosserie :lol:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De ene lak is de andere niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie