Routeplanner voor S-pedelec

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Speaking of which: ik woon aan een relatief smal, doorgaand water en ben de hele zomer lang weer getrakteerd op het gereutel en gestink van tweetakt molentjes op rubberbootjes van de lokale jeugd en sloepen met toeristen.

Maar steeds vaker varen hier mensen langs in een sloep die uitgerust is met een elektrische fluistermotor. Dát is gaaf. Muisstil! Als ik ooit eens geld teveel heb en te oud word voor old-school kayakken, dan leg ik er ook zo eentje voor mijn deur in het water. Ben ik meteen geprept voor de toekomst als de boel hier onder loopt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Maak er maar een e-woonboot van :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Strak plan. Boot groter dan mijn kabouterhuis vinden moet niet zo ingewikkeld zijn :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 27 okt 2021, 23:48 Strak plan. Boot groter dan mijn kabouterhuis vinden moet niet zo ingewikkeld zijn :mrgreen:
Uitgeholde walnoot?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lenny
Expert
Expert
Berichten: 176
Lid geworden op: 09 apr 2022, 10:13

Ff inhakend op dit oude topic, de FB heeft de routeplanner inmiddels in een app gegoten zodat die functioneert als andere navigatiesystemen, maar dan op fietsers gericht.

De SP is (zoals wellicht verwacht) nog steeds geen keuzeoptie, maar men kan voor de route kiezen uit "makkelijk doorfietsen", "knooppunten", "recreatieve route", "natuurroute", "racefiets", "kortste route", "autoluw" en "strooiroute".
De app is zeker nog niet foutloos, maar ik ben toch ook niet teleurgesteld.

"Racefiets" leek me voor de SP de meest voor de hand liggende optie, en ik heb daar inmiddels een prachtige route door gevonden voor mijn woon-werktrip die bijna alleen over asfalt gaat, niet door een druk deel van een bebouwde kom, en ook nog eens door een mooi landelijk gebied en een natuurgebied. Google volgde de meer voor de hand liggende fietspaden langs de grotere doorgaande wegen, maar die zijn op mijn route grotendeels hobbelige tegelpaden of oude asfaltpaden met half afgesleten slijtlaag (steenslag) en dat is op een SP zonder noemenswaardige vering minder fijn. De "makkelijk doorfietsen" optie schuwt geen half verharde of onverharde paden, ben ik al achter gekomen.

Wat me ook opvalt is dat op de route die ik nu rijd ongeveer even lang is als de route die ik eerst reed, maar toch duidelijk minder van de accu vergt.

Moeite van het proberen waard, zou ik zeggen.
Lenny
Expert
Expert
Berichten: 176
Lid geworden op: 09 apr 2022, 10:13

Kaayman52 schreef: 29 mei 2020, 07:39
Peerke1960 schreef: 27 mei 2020, 13:33 Er is een pedelecplanner vanuit de fietsersbond. Volgens mij alleen voor de provincie Gelderland. Natuurlijk de meest interessante provincie😁. Zie www.pedelecplanner.nl
Gaaf! Hopelijk komt dit ook snel naar de andere provincies zoals Utrecht, Noord-Holland en Zuid-Holland. Wellicht zoekt de fietsersbond nog assistentie van SP-ers om de juiste wegen te taggen?
N.a.v. een recent bericht op dit forum nog eens wezen kijken naar SP routeplanners. Die van de FB is inmiddels uitgebreid naar Utrecht, Zuid-Holland, een klein stukje Noord-Brabant (vnl. Hollands Brabant), een deel van Noord-Holland en een deel van Flevoland (die laatste twee vast niet geheel toevallig regio Amsterdam-Almere).
Plaats reactie