Over de Alpen: Van Basel naar Florence

Plaats reactie
dirksmit
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2021, 14:39
Locatie: Amsterdam
Merk SP: STS 2 S
Km-stand: 950

Ik zou graag met mijn ST2 S van Basel naar Florence rijden deze zomer. Ik heb de boekjes van Benjaminse (deel 2 is precies dit traject). Ik zou graag willen weten of er ervaring is met een ST2 S over deze route? Hoeveel dagen moet jer er zeker voor uittrekken en wat is absolutt essentieel om mee te nemen (extra accu, banden etc)? Hoe moet je de ondersteuning zo economisch afstemmen etc? Ik hoor graag van eventuele ervaringen?
mrstrom

Leuk avontuur. ja je moet proberen uit te zoeken wat je actieradius zou zijn over zo'n traject. In standje 2 bv. weet niet o je de 100km dan haalt per accu.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

dirksmit schreef: 24 jun 2021, 15:13 Ik zou graag met mijn ST2 S van Basel naar Florence rijden deze zomer. Ik heb de boekjes van Benjaminse (deel 2 is precies dit traject). Ik zou graag willen weten of er ervaring is met een ST2 S over deze route? Hoeveel dagen moet jer er zeker voor uittrekken en wat is absolutt essentieel om mee te nemen (extra accu, banden etc)?
Gave trip :)

Steek je licht eens op op fora voor fietsvakantiegangers voor een paklijst.

Houd er rekening mee dat de ST2 S bagagedrager officieel maar met 15kg belast mag worden. Beetje meer kan wel, maar als je er serieus overheen gaat, dan gaat de drager het niet redden.

Weeg je bagage, schattingen zitten er vaak naast. En overweeg eventueel een fietskar voor je bagage, zeker als je ook kampeerspullen meeneemt.
dirksmit schreef: 24 jun 2021, 15:13 Hoe moet je de ondersteuning zo economisch afstemmen etc? Ik hoor graag van eventuele ervaringen?
Je kunt kiezen voor de laagste ondersteuningsstand, dan kom je het verst. Bedoel je met 'zo economisch mogelijk' dat je wel nog serieus ondersteuning wil en tempo wilt kunnen rijden: stand twee is zeer uitgebreid te tweaken. Er zitten ook allerlei vooraf ingestelde configuraties in de OMNI app, kijk daar maar eens in bij Motor Tuning,

Houd er rekening mee dat speed pedelecs met achterwielmotor niet de beste keus zijn voor zeer zware belasting in de bergen. Vraag je teveel van de motor onder warme weersomstandigheden, dan kan-ie in overtemp raken. Dat is op zich niet schadelijk, want de motor heeft een beveiliging en schakelt automatisch uit bij oververhitting, maar dan sta jij dus wel stil.

Recup aanzetten, dan laadt je accu op tijdens lange afdalingen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie