Ongoing review: de Klever X SPEED PINION

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik gebruik de eKey niet.

Overigens hoorde ik gisteren van Klever dat de nieuwe Klever Dashboard App (is momenteel in de maak en bevindt zich in de laatste testfase) de mogelijkheid zal bieden om de motor via de app/BT te locken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
W_H
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 nov 2021, 17:58
Locatie: Gent (Desteldonk)
Merk SP: Klever X Speed Pinion
Km-stand: 500

Stromeur schreef: 08 dec 2021, 15:09 Ik gebruik de eKey niet.

Overigens hoorde ik gisteren van Klever dat de nieuwe Klever Dashboard App (is momenteel in de maak en bevindt zich in de laatste testfase) de mogelijkheid zal bieden om de motor via de app/BT te locken.
Heb je een reden waarom je deze niet gebruikt? Via een app is natuurlijk handig!
Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Stromeur schreef: 08 dec 2021, 15:09 Ik gebruik de eKey niet.

Overigens hoorde ik gisteren van Klever dat de nieuwe Klever Dashboard App (is momenteel in de maak en bevindt zich in de laatste testfase) de mogelijkheid zal bieden om de motor via de app/BT te locken.
Dat zou super zijn want de key inpluggen blijft soms toch lastig. Verder gebruik ik de key altijd maar verwijder hem tijdens het rijden.
Zalig wanneer ik op mijn werk aankom en mijn fiets parkeer en direct kan verder gaan terwijl de Stromers bezig zijn met hun fiets vast te maken.
Ook het alarm geluidje is wel leuk en doet velen even opkijken. Ik ben nog steeds de enige met een klever op het werk maar het toch al enkele positieve opmerkingen gekregen.
Knikmops
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 nov 2021, 20:12
Locatie: Antwerpen - Turnhout - Hoogstraten

Stromeur schreef: 04 dec 2021, 21:14 ...handleidingen en app zijn altijd (heel veel) te laat. Met name die laatste twee kun je eigenlijk niet maken tegenover je eindgebruikers.
Is eigenlijk ook niet volgens Europese wetgeving. Verkocht item met steeds voorzien zijn van de handleiding. Moest er iets misgaan met de aandrijving, door jouw eigen schuld, in dit geval, zou het wel eens goed kunnen dat je een rechtzaak nog makkelijk wint, omdat er geen behoorlijke handleiding bij zat die je verteld zou moeten hebben wat je wel/niet mag doen.
Gebruikersavatar
Rudymahieu
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 dec 2021, 09:28
Locatie: Kortrijk_be
Merk SP: Klever Xspeed Pure
Km-stand: 550

bonzo61 schreef: 04 dec 2021, 21:31
Stromeur schreef: 04 dec 2021, 21:14 Yup, ik wacht al 9 maanden. Nog nooit een werkende Klever Dasboard App gehad bij mijn Alpha. Voor iOS schijnt het nog wel te werken.

Ik vind dat Klever hier belachelijk lang over doet, net als over de handleiding van de PINION en de Alpha. Daar zijn ze inmiddels voor de PINION 1 jaar + 7 maanden te laat mee. Ik heb daar laatst nog eens naar gevraagd: de handleiding van de PINION en riemaandrijving is klaar en moet alleen nog in een reguliere handleiding worden geïntegreerd. Maargoed, ik hoor al anderhalf jaar dat de PINION handleiding 'bijna af' is, dus heel veel indruk maakt dat niet meer.

Fietsen bouwen doet Klever prima. De service en het contact met de BeNe organisatie is naar mijn mening ook echt uitstekend. Maar randzaken zoals productfoto's, brochures, handleidingen en app zijn altijd (heel veel) te laat. Met name die laatste twee kun je eigenlijk niet maken tegenover je eindgebruikers.
Ik heb net de app op mijn iPhone geprobeerd maar ik heb het idee dat 'ie het goed doet...

IMG_1057.PNG
heb ook met de app gewerkt, iPhone probleemloos gekoppeld.
Werkt uitstekend, alleen is me niet duidelijke hoe ik het cijfer van de gemiddelde snelheid moet begrijpen, bij de start is dat ongeveer 1 en stijgt voortdurend.
Ik lees dat Anroid gebruikers in de kou blijven staan, te betreuren.
Ik lees ook terechte kritiek dat er geen handleidingen beschikbaar zijn, noch van de fiets noch van de Ap.
Zelf heb ik voor de Klever een handleiding gevonden op het web van 2019 van de Pure 2019. Ook bij de fiets was zelfs geen beperkte snelgids voorzien.
ook niets beschikbaar op de site van Klever;
Foei.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Rudymahieu schreef: 07 jan 2022, 20:19 Werkt uitstekend, alleen is me niet duidelijke hoe ik het cijfer van de gemiddelde snelheid moet begrijpen, bij de start is dat ongeveer 1 en stijgt voortdurend.
Je Klever display en de Klever Dashboard app houden geen gemiddelde snelheid bij.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Rudymahieu
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 dec 2021, 09:28
Locatie: Kortrijk_be
Merk SP: Klever Xspeed Pure
Km-stand: 550

Stromeur schreef: 07 jan 2022, 21:44
Rudymahieu schreef: 07 jan 2022, 20:19 Werkt uitstekend, alleen is me niet duidelijke hoe ik het cijfer van de gemiddelde snelheid moet begrijpen, bij de start is dat ongeveer 1 en stijgt voortdurend.
Je Klever display en de Klever Dashboard app houden geen gemiddelde snelheid bij.
Staat wel op de Klever App vd iPhone, op de display kan ik ook geen cadans consulteren, wel op de klever ap via de iPhone?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt, cadans had ik ook in de app toen die het nog deed. Erg tof. Klevers hebben naast een krachtsensor ook een rotatiesensor en die maakt dit mogelijk. (Heeft een Stromer b.v. niet.)

Ik heb eerder eens uitgebreid gezeurd bij Klever over het ontbreken van de gemiddelde snelheid, en zij gaven destijds aan dat die niet werd bijgehouden.

Hoe heet die regel in jouw app, die de gemiddelde snelheid bijhoudt? Heb je daar een screendumpje van?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Afbeelding

Die App konnte die durchschnittliche Geschwindigkeit anzeigen, aber nur für die aktive Fahrt. Nach dem Ausschalten wurde sie zurück gesetzt.




De app zou de gemiddelde snelheid kunnen tonen, maar alleen voor de actieve rit. Na het uitschakelen, werd het gereset.
Knikmops
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 nov 2021, 20:12
Locatie: Antwerpen - Turnhout - Hoogstraten

Ik zie dat de nieuwe N Rogue uitgerust wordt met het 2,8" kleurendisplay. Iemand een idee waarom dat nog niet op de X Speed Pinion is, en wanneer dit wel te verwachten is?
Plaats reactie