Uitgebreide test met Klever X-Speed 2020

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zou kunnen dat dat bij de X-Speed genoeg is, bij de ST3 was dat iig niet zo. Wellicht dat comfort stuur op een Alpha met verstelbare stuurpen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Jo58
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 feb 2021, 18:23
Locatie: de Betuwe
Merk SP: Klever
Km-stand: 8000

FreddyH schreef: 09 jan 2022, 16:18 Een zoektocht die lastig gemaakt wordt door een combinatie van mijn lengte (1,98m) en mijn voorkeur voor een wat rechtere zithouding
Goeie review, veel dezelfde goeie- en en een paar dezelfde slechte punten (display, spatbord) die ik ook bemerk tijdens mijn toertochten met de X Speed 2020. Ik rij met een comfort stuur, wellicht dat dat jou ook ietwat zou helpen. Verder rij ik nu met veel vertrouwen en weinig geslip met de Continental Top CONTACT Winter II Premium banden.

Sterkte met je zoektocht!
Carpe Diem
Specialized Vado 5.0 - Trek Powerfly 5 E-mtb - Klever X Speed 2020
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Mooi review Freddy. Jammer dat je je fiets nog niet gevonden hebt. Goed dat Klever zo aan de weg timmert. Is goed voor de verdere ontwikkeling van de speedpedelec. Bij Stromer wreekt het zich dat ze een kleine speler zijn, vergeleken bij de moeder van Klever. Dit resulteert in, het is al eerder gezegd, in een hogere prijs en in een soms wat mindere afmontering. Denk aan de Pinion C.1.09 ipv de 12 variant. Of het ontbreken van voorvering in de standaard configuratie. Mogelijk is dat de reden dat ze zich wat exclusief positioneren om overeind te blijven tegenover grote jongens?
Nogmaals mooi review!
Mvg Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 09 jan 2022, 19:25 Ik meen me inderdaad te herinneren dat jullie destijds de Supernova M99 Mini (toen nog zonder highbeam) niet meenamen in de vergelijkende test ...
Wordt hopelijk snel rechtgezet.
Golvas schreef: 09 jan 2022, 19:25 Hier wordt al een tijdje gedroomd van een rode Pinion met comfortstuur, Conti's en verende zadelpen ... ;)
Snap ik. Fijne fiets, geweldige kleur, goede banden en uitstekend comfort. Ik ga eens bij mijn dealer zeuren voor een test Alpha met comfortstuur. Jammer alleen dat die niet in het rood te krijgen is :aq
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jo58 schreef: 09 jan 2022, 20:33 Goeie review, veel dezelfde goeie- en en een paar dezelfde slechte punten (display, spatbord) die ik ook bemerk tijdens mijn toertochten met de X Speed 2020. Ik rij met een comfort stuur, wellicht dat dat jou ook ietwat zou helpen. Verder rij ik nu met veel vertrouwen en weinig geslip met de Continental Top CONTACT Winter II Premium banden.

Sterkte met je zoektocht!
Bedankt! Dat comfort stuur zou kunnen helpen, zeker op de verstelbare stuurpen die de Alpha heeft. Binnenkort eens testen :D

Welke maat frame heb jij? Ook het grootste? Wellicht kunnen we een keer samen een stuk fietsen en dan onderweg fiets wisselen?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Peerke1960 schreef: 09 jan 2022, 20:46 Mooi review Freddy. Jammer dat je je fiets nog niet gevonden hebt. Goed dat Klever zo aan de weg timmert. Is goed voor de verdere ontwikkeling van de speedpedelec.
Bedankt.
Peerke1960 schreef: 09 jan 2022, 20:46 Bij Stromer wreekt het zich dat ze een kleine speler zijn, vergeleken bij de moeder van Klever. Dit resulteert in, het is al eerder gezegd, in een hogere prijs en in een soms wat mindere afmontering. Denk aan de Pinion C.1.09 ipv de 12 variant. Of het ontbreken van voorvering in de standaard configuratie. Mogelijk is dat de reden dat ze zich wat exclusief positioneren om overeind te blijven tegenover grote jongens?
Nogmaals mooi review!
Mvg Peter
Deels is dat waar. Wat zich bij hen meer wreekt is dat ze vervelend eigenwijze ontwerpers hadden die in ALLES design boven functie zetten. Dat nieuwe modellen een beetje Russian Roulette zijn (sommige modellen doen het uitstekend, zoals de ST1 en ST3, andere leveren net teveel hoofdpijn, zoals de ST1x en de nieuwe ST2). Dat ze heel stug vasthouden aan een strikte modellijn, waarbij het er van buitenaf op lijkt dat het in Excel moet kloppen en dat ze weinig lijken te doen met feedback van klanten of potentiële klanten.

Voorbeeldje van dat laatste: Stromeur gaf een paar jaar geleden bij Stromer aan dat die spatborden echt veel te kort zijn. Het antwoord toen: langere spatborden zien er niet uit, ondanks het tegenargument dat een fiets vol blerf er ook niet uitziet. Een jaar later was het antwoord op diezelfde opmerking: "er is geen probleem, er zijn immers aftermarket spatbord verlengers" (lees: die 3d geprintte dingen van Jroen). Sorry hoor, dan ben je wat mij betreft de plank aan het misslaan.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Eens, dat speelt zeker mee. Mogelijk (hopelijk) stuurt die nieuwe Franse eigenaar bij.
Pg
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Peerke1960 schreef: 09 jan 2022, 23:04 Eens, dat speelt zeker mee. Mogelijk (hopelijk) stuurt die nieuwe Franse eigenaar bij.
Laten we daar op hopen! Stromer doet fantastische dingen, maar slaat op sommige plekken de plank te hard mis. Dat is gewoon jammer.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Knappe review Freddy, met plezier gelezen!
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
Johan.vd
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 mei 2018, 22:13
Locatie: België, Vlaams-Brabant
Merk SP: Klever X speed 2018
Km-stand: 32000

Mooie beschrijving, :ay het rammelen van het voorste spatbord heeft miss te maken met het feit dat het heel wat langer is nu. Hier nooit problemen mee gehad .
Klever x-speed grijs xl , ww 32 km enkel.
Plaats reactie