Uitgebreide test met Klever X-Speed 2020

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Achiel schreef: 11 jan 2022, 13:56 Mijn Klever is ook hardstikke stil op het Abus ringslot na, maar Abus geeft niet thuis, althans dat zegt de erg behulpzame fietsenmaker.
Om laten ruilen dan, het ABUS ringslot achterop deze X-Speed heb ik nog geen enkele keer gehoord. Het kan dus wel...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Atbusje64
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 jan 2022, 11:00
Locatie: Doetinchem
Merk SP: Klever X speed original
Km-stand: 8000

Keurige review, Freddy...na de eerste km, s op mijn X speed kan ik me helemaal vinden in je opmerkingen. Omdat ik de zitpositie wel fijn vind, ben ik wel erg blij met de fiets. Heb wel een geveerde Ergotec zadelpen die zeer comfortabel is. Ondersteuningsgedrag is idd wel wennen als je van een middenmotor komt, doet dingen die je niet verwacht..denk wel dat het went.
Waar ik me momenteel enorm aan erger is het vreselijk loeien/trillen van de Magura remmen iig met de huidige temperatuur en vochtigheid. Hier mag de dealer mee aan de gang. Onacceptabel voor deze prijsklasse.
X speed Original wit- L - 850Wh - 2021 - 10000 km - :ay
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

FreddyH schreef: 11 jan 2022, 14:19
Achiel schreef: 11 jan 2022, 13:56 Mijn Klever is ook hardstikke stil op het Abus ringslot na, maar Abus geeft niet thuis, althans dat zegt de erg behulpzame fietsenmaker.
Om laten ruilen dan, het ABUS ringslot achterop deze X-Speed heb ik nog geen enkele keer gehoord. Het kan dus wel...
Het is echt de ring die rammelt, het werd iets minder toen ik er een krimpkous omgedaan had maar weg is het nog niet. Eens een berichtje sturen, het is een op sleutel gemaakt slot, dus 1 sleutel voor batterij en slot. Moet wel opgelost was niet goedkoop.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Atbusje64 schreef: 11 jan 2022, 15:21 Waar ik me momenteel enorm aan erger is het vreselijk loeien/trillen van de Magura remmen iig met de huidige temperatuur en vochtigheid. Hier mag de dealer mee aan de gang. Onacceptabel voor deze prijsklasse.
Dat is iets wat deze fiets helemaal niet doet. Mijn eigen fiets wil nog wel kermen met regenweer, wat niet helemaal vreemd is bij schijfremmen, maar deze X-Speed is bekoorlijk stil.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Achiel schreef: 11 jan 2022, 16:05 Het is echt de ring die rammelt, het werd iets minder toen ik er een krimpkous omgedaan had maar weg is het nog niet. Eens een berichtje sturen, het is een op sleutel gemaakt slot, dus 1 sleutel voor batterij en slot. Moet wel opgelost was niet goedkoop.
Hmm, ja dan kan je niet zomaar omruilen. Hoewel: tijdelijk misschien totdat Abus wel reageert?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Atbusje64
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 jan 2022, 11:00
Locatie: Doetinchem
Merk SP: Klever X speed original
Km-stand: 8000

FreddyH schreef: 11 jan 2022, 17:28
Atbusje64 schreef: 11 jan 2022, 15:21 Waar ik me momenteel enorm aan erger is het vreselijk loeien/trillen van de Magura remmen iig met de huidige temperatuur en vochtigheid. Hier mag de dealer mee aan de gang. Onacceptabel voor deze prijsklasse.
Dat is iets wat deze fiets helemaal niet doet. Mijn eigen fiets wil nog wel kermen met regenweer, wat niet helemaal vreemd is bij schijfremmen, maar deze X-Speed is bekoorlijk stil.
Zou het kunnen dat de blokken niet goed (te voorzichtig) zijn ingeremd? Heeft iemand hier ervaring mee? Dus niet inremmen en daarna veel geluid/trillen? Dealer is inmiddels op d e hoogte en gaat het oplossen bij de eerste service.
X speed Original wit- L - 850Wh - 2021 - 10000 km - :ay
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Atbusje64 schreef: 12 jan 2022, 09:29 Zou het kunnen dat de blokken niet goed (te voorzichtig) zijn ingeremd? Heeft iemand hier ervaring mee? Dus niet inremmen en daarna veel geluid/trillen? Dealer is inmiddels op d e hoogte en gaat het oplossen bij de eerste service.
Zou kunnen, ik heb alleen ervaring met wel goed inremmen. Mijn eigen fiets heeft Tektro remmen, op zich prima remmen maar met nat weer zijn ze echt minder en kunnen ze luidkeels protesteren. De Magura remmen op de X-Speed zijn uitstekend. Ik heb geen idee hoe deze remblokken zijn ingeremd, maar wat je zou kunnen proberen is:
- de schijven goed schoonmaken met schijfrem cleaner
- een keer of 10 achter elkaar naar 20 km/h accellereren en met 1 rem naar bijna 0 afremmen, daarna hetzelfde nogmaals met 40 km/h
- herhalen met de andere rem
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Mijn remmen durven bij vochtig weer wel eens kermen, maar vaak is dat met net iets meer/minder remdruk te verhelpen. Helaas heeft de fietsenmaker bij de laatste beurt de remblokjes voor vervangen door een setje blauwe van Magura zelf. Volgend jaar ga ik een setje van Swisstop proberen. Zal dan het verschil posten. https://www.swissstop.ch/brakepads/discbrakes/
Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Valt er zelf iets te doen aan het rammelde spatbord?
Mijn x speed had dit bij aankoop een klein beetje maar omdat ik met oordoppen fiets weinig last van gehad tot vandaag zelfs met oordopjes het goed hoorbaar is.
Heb het al eens bekeken maar er kan ook niets aan vastgezet worden. Ik was aan het denken om er misschien wat silicone tussen te spuiten.

Iemand nog ideeën?

P. S : dat van die piepende remmen heb ik ook al van de eerste dag maar daar hebben de Stromers ook last van hoor.
Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Rammel is weg.
Beetje Tec7 gebruikt.
Plaats reactie