Af fabriek zadel

Plaats reactie
Jellem
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jan 2022, 19:05
Locatie: Limburg
Merk SP: Klever x speed

De standaard gemonteerde zadel is toch maar van zwakke kwaliteit. Heb na 4 dagen er zo een 200km opzitten en kan niet echt veel goed vertellen over dit ding. De veering is goed maar denk dat ik mijn oude selle royal waar ik al meer dan 20 000km op zit op mijn x speed ga plaatsen
Cube kathmamdu 6-2019 tm 12-2021: 20000km
Klever x speed original 1-2022
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Een zadel is zeer persoonlijk ... als je goed zit op die Selle Royal : doen !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Inderdaad. Er zijn mensen die graag zitten op een plank, er zijn mensen die graag zitten op een kussen. Als fabrikant probeer je goed te kiezen voor jouw doelgroep, maar als dat niet zo is: simpel te vervangen.

Alle FM's die ik ken ruilen zonder problemen het zadel om. Zo van: hier heb je de nieuwe fiets, probeer het zadel eens een week uit en als het niets is dan ruilen we het gewoon voor een ander zadel. Is dat andere zadel ietsje goedkoper krijg je wat geld terug, is die duurder dan betaal je wat bij.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
bennyb
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 aug 2021, 13:34
Locatie: limburg
Merk SP: stromer st1 (21)
Km-stand: 26.000

Was eveneens op zoek naar een beter zadel, hierdoor terecht gekomen bij Gaethofs in Genk.
Eerst een zadenmeting gedaan en dan een paar zadels overlopen, uiteindelijk geopteerd voor een zadel van SQlab.
Toen ik deze wilde afrekenen kreeg ik de opmerking "neen hoor eerst testen en dan beslissen, tot over 4 weken"
Na een paar weken getest te hebben was ik nog niet overtuigd dus terug naar Genk, na een uitgebreid gesprek de zadel mee terug gekregen en nog 3 andere modellen om te testen "tot over 4 weken daaag"
dat is pas echt super service en uiteindelijk een perfect zadel kunnen kopen.
Mooi toch.....
ST1-2021 - ultegra 11 speed - st 5 remmen - richtingaanwijzers - geveerde voorvork & zadelpen
sqlab zadel, stuur, handgrepen & innerbarends - supernova verlichting
saint pedalen & bottom bracket
bonzo61
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 mar 2021, 10:29
Locatie: Amersfoort!
Merk SP: Klever X Alpha 45 (red copper)
Km-stand: 176

@ bennyb
..........
Ongelezen bericht 14 jan 2022, 12:01
..........
stats:
ST1-2021 licht grijs- geveerde voorvork - geveerde zadelpen - blauwe batterij - sqlab zadel - sqlab stuur - sqlab handgrepen - sqlab innerbarends - sqlab pedalen

aandelen SQLab ??? :bj
Gebruikersavatar
bennyb
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 aug 2021, 13:34
Locatie: limburg
Merk SP: stromer st1 (21)
Km-stand: 26.000

aandelen SQLab ??? :bj

Neen helemaal niet, ik wilde alleen maar de fietsenmaker in Genk een terechte dikke pluim geven.
Maar ik ben wel SQlab liefhebber dat kan ik niet ontkennen.
ST1-2021 - ultegra 11 speed - st 5 remmen - richtingaanwijzers - geveerde voorvork & zadelpen
sqlab zadel, stuur, handgrepen & innerbarends - supernova verlichting
saint pedalen & bottom bracket
bonzo61
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 mar 2021, 10:29
Locatie: Amersfoort!
Merk SP: Klever X Alpha 45 (red copper)
Km-stand: 176

bennyb schreef: 14 jan 2022, 17:02 aandelen SQLab ??? :bj

Neen helemaal niet, ik wilde alleen maar de fietsenmaker in Genk een terechte dikke pluim geven.
Maar ik ben wel SQlab liefhebber dat kan ik niet ontkennen.
groot gelijk: ze hebben goed (en mooi) spul! :ay
Gebruikersavatar
Atbusje64
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 jan 2022, 11:00
Locatie: Doetinchem
Merk SP: Klever X speed original
Km-stand: 8000

bennyb schreef: 14 jan 2022, 17:02 aandelen SQLab ??? :bj

Neen helemaal niet, ik wilde alleen maar de fietsenmaker in Genk een terechte dikke pluim geven.
Maar ik ben wel SQlab liefhebber dat kan ik niet ontkennen.
Na al jaren zon beetje alles onder m,n kont te hebben gehad op race, MTB en e-bike heb ik nu op de Xspeed ook een SQ lab zadel, wat wel erg fijn zit. Maar is idd erg persoonlijk.
(en ook hier geen aandelen...)
X speed Original wit- L - 850Wh - 2021 - 10000 km - :ay
Gebruikersavatar
bennyb
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 aug 2021, 13:34
Locatie: limburg
Merk SP: stromer st1 (21)
Km-stand: 26.000

Na al jaren zon beetje alles onder m,n kont te hebben gehad op race, MTB en e-bike heb ik nu op de Xspeed ook een SQ lab zadel, wat wel erg fijn zit. Maar is idd erg persoonlijk.
(en ook hier geen aandelen...)

:ay
heb wel de eerste 500 km behoorlijk moeten wennen, maar zou nu echt niets anders meer willen
ST1-2021 - ultegra 11 speed - st 5 remmen - richtingaanwijzers - geveerde voorvork & zadelpen
sqlab zadel, stuur, handgrepen & innerbarends - supernova verlichting
saint pedalen & bottom bracket
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Ik heb ooit toen ik dacht racefietsen is iets voor mij, ook een SQ-Lab zadel erop gehad.
Ik kreeg enorme last van mijn onderrug op het normale zadel, vervangen door de SQ-lab en het was weg.... :ay
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Plaats reactie