Motor "vast" na remmen en stoppen?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Atbusje64
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 jan 2022, 11:00
Locatie: Doetinchem
Merk SP: Klever X speed original
Km-stand: 8000

Hallo, heb nu een paar keer gehad, dat als ik rem en uiteindelijk stil ga staan en daarna weer weg wil rijden, dat het lijkt alsof de motor "vast" zit. Het is net of ik door een zwaar moment heen moet trappen, soms kraakt het ook even in het motor gebied....RECU staat uit.....kent iemand dit?
X speed Original wit- L - 850Wh - 2021 - 10000 km - :ay
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bedoel je dat je volledig tot stilstand komt, even moet wachten (b.v. bij een stoplicht ofzo) en dat je Klever daarna niet vlot optrekt? Dat zou niet moeten gebeuren. Mijn Klever schiet dan meteen weg.

Of bedoel je dat je nét wel, nét niet tot stilstand komt en daarna meteen weer wil aanzetten, en dat het dan een paar seconden duurt voordat de motor de ondersteuning weer oppakt? Dit is - helaas - een bekend Klever kwaaltje.


Die kraak: geen idee eerlijk gezegd. Kan van alles zijn. Zou ik desnoods even voorleggen aan de dealer. (Waar je sowieso even langs moet als je Klever niet optrekt nadat je volledig tot stilstand bent gekomen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Atbusje64
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 jan 2022, 11:00
Locatie: Doetinchem
Merk SP: Klever X speed original
Km-stand: 8000

Stromeur schreef: 19 jan 2022, 12:55 Bedoel je dat je volledig tot stilstand komt, even moet wachten (b.v. bij een stoplicht ofzo) en dat je Klever daarna niet vlot optrekt? Dat zou niet moeten gebeuren. Mijn Klever schiet dan meteen weg.

Of bedoel je dat je nét wel, nét niet tot stilstand komt en daarna meteen weer wil aanzetten, en dat het dan een paar seconden duurt voordat de motor de ondersteuning weer oppakt? Dit is - helaas - een bekend Klever kwaaltje.


Die kraak: geen idee eerlijk gezegd. Kan van alles zijn. Zou ik desnoods even voorleggen aan de dealer. (Waar je sowieso even langs moet als je Klever niet optrekt nadat je volledig tot stilstand bent gekomen.)
Ik sta volledig stil idd. Viel me een aantal keren op als ik op de rijbaan voor een stoplicht sta te wachten. Dan wil ik snel weg ivm de auto,s die achterop komen....
Dat het even duurt voordat de ondersteuning oppakt als ik net niet stil sta, ken ik en ik weet dat dit een "kwaaltje" is...dat went wel...

Ik moet volgende maand voor de eerste beurt, dan kaart ik het zeker aan, maar voor die tijd wil ik graag zoveel mogelijk info verzamelen en dat kan prima hier :ay
X speed Original wit- L - 850Wh - 2021 - 10000 km - :ay
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Kan het zijn dat je in die situaties lang hebt moeten wachten en dat de Klever uit is gegaan? Dat heb ik bij de B-Speed een paar keren gehad... Dan duurt het de opstarttijd van de fiets (2-3 seconden) voordat de motor wakker wordt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Atbusje64
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 jan 2022, 11:00
Locatie: Doetinchem
Merk SP: Klever X speed original
Km-stand: 8000

FreddyH schreef: 19 jan 2022, 14:55 Kan het zijn dat je in die situaties lang hebt moeten wachten en dat de Klever uit is gegaan? Dat heb ik bij de B-Speed een paar keren gehad... Dan duurt het de opstarttijd van de fiets (2-3 seconden) voordat de motor wakker wordt.
Nee, daarvoor is de tijd te kort....bv 5-20 seconden....ik schakel ook altijd netjes terug.....dus dat ik weer een fatsoenlijke versnelling heb om weg te rijden.....het is niet zo dat ik als een dwaas op de pedalen ga staan in een hele grote versnelling....
Heb meestal wel de rem nog vast zolang ik stilsta...dat staat ook op display
X speed Original wit- L - 850Wh - 2021 - 10000 km - :ay
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ok, dan is die uitgesloten :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Atbusje64 schreef: 19 jan 2022, 15:06 Nee, daarvoor is de tijd te kort....bv 5-20 seconden....ik schakel ook altijd netjes terug.....dus dat ik weer een fatsoenlijke versnelling heb om weg te rijden.....het is niet zo dat ik als een dwaas op de pedalen ga staan in een hele grote versnelling....
Heb meestal wel de rem nog vast zolang ik stilsta...dat staat ook op display
Ik herken dit niet van de twee X Speed PINIONs en de X Alpha waarmee ik heb gereden. Gaan meteen als een malle er vandoor.

De rem heb ik trouwens nooit vast wanneer ik stil sta. Heb je al eens geprobeerd hoe het is als je die niet ingeknepen houdt?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Goeie, het zou kunnen dat de rem sensor net wat blijft hangen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie