Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Stromeur schreef: ↑21 sep 2021, 10:37
Het is gewoon geen goed visitekaartje.
Speed pedelecs die (verzekerings)technisch niet in orde zijn voor een testrit neem je als dealer/fabrikant ook niet mee naar een test-activiteit voor publiek.
Dat van de rem vind ik ook serieus knullig. Maar dat er geen platen op zaten betekent niet direct dat ze niet verzekerd zijn.
Bij de ST5 ABS test bij Viets een paar maanden geleden ontbraken de platen ook
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Stromeur schreef: ↑21 sep 2021, 10:37
Het is gewoon geen goed visitekaartje.
Speed pedelecs die (verzekerings)technisch niet in orde zijn voor een testrit neem je als dealer/fabrikant ook niet mee naar een test-activiteit voor publiek.
Dat van de rem vind ik ook serieus knullig. Maar dat er geen platen op zaten betekent niet direct dat ze niet verzekerd zijn.
Bij de ST5 ABS test bij Viets een paar maanden geleden ontbraken de platen ook
Rij eens met je wagen, die verzekerd is, zonder nummerplaat rond, en krijg een ongeval. Ik geef je garantie op problemen.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast.
Stromeur schreef: ↑21 sep 2021, 10:37
Het is gewoon geen goed visitekaartje.
Speed pedelecs die (verzekerings)technisch niet in orde zijn voor een testrit neem je als dealer/fabrikant ook niet mee naar een test-activiteit voor publiek.
Dat van de rem vind ik ook serieus knullig. Maar dat er geen platen op zaten betekent niet direct dat ze niet verzekerd zijn.
Bij de ST5 ABS test bij Viets een paar maanden geleden ontbraken de platen ook
Ik ging er vanuit dat als ze vanaf de dealer nog niet op platen staan, je ze ook nog niet kan verzekeren, want ze staan niet in het RDW/of Belgische tegenhanger - Systeem.
mrstrom schreef: ↑21 sep 2021, 15:58
Ik ging er vanuit dat als ze vanaf de dealer nog niet op platen staan, je ze ook nog niet kan verzekeren, want ze staan niet in het RDW/of Belgische tegenhanger - Systeem.
Maakt verder ook niet eigenlijk.
Daar hebben ze in NL de groene dealerplaten voor, daarmee zijn testfietsen verzekerd. Maar soms wordt er vergeten om die platen erop te zetten. Ik kan daar voor een rondje rond de kerk niet heel moeilijk over doen (zeker als het iets raars is als de ST5 ABS die niet van Vietz zelf was), maar voor een meerdaagse test is het een ander verhaal.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Eerlijk gezegd vindt ik de stoere look ook gelijk een goedkope....wat beplating erop geklinknageld.
Daarnaast vraag ik me af waarom je voor zoveel geld een compleet nieuw merk zal proberen als je voor ongeveer hetzelfde geld een stromer st3 pinion kunt kopen......ik weet niet of de voordelen dan genoeg zijn om een markt aan te boren.
Fiets is behalve de looks weinig vernieuwend, slechts een 6 speed pinion...accu 950Wh....motor op papier sterker maar praktijk ? Maar dat betekend mogelijk ook minder km op 1 accu.
Enige echt andere is de achtervering is dit beter dan een 300 kostende kinekt ?
Dan nog maar te zwijgen over de eventuele tweedehands interesse dus afschrijving.
Michiel zei me dat het fietskader niet uit traditionele ronde buizen bestaat maar uit platte platen die ineen gelast zijn , buiten het balhoofd .
Dit zou de produktie makkelijker maken .
Aan de achterbrug is precies gewoon vierkante buis gebruikt ,
Playing the waiting gamest3 pinion ipanema brown on the way
Heel tof dat je je ervaringen en zoveel foto's hebt gedeeld. Omdat het voor mij een kilometer of 300 reizen is, is dit the next best thing.
Ik ben nog wat terughoudend over deze nieuwe bike. Ik vraag me af hoe zo'n 'plaatwerk' frame zich op termijn houdt. Het design is sowieso niet helemaal mijn ding, oogt wat te K'NEX. Het bakje aan het stuur zie ik niet zitten. (Dat vond ik bij de Grace One al zo, en bij de R&M met ABS systeem van Bosch ook.) 6 versnellingen vind ik voor mezelf wat te weinig, wel mooi dat het een PINION is. Riem is sowieso super.
Een fully, daar zou ik dan weer wel voor te porren zijn. Misschien een beetje overkill op goeie Nederlandse wegen, maar het rijdt wel lekker. In België vind ik het geen overbodige luxe.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
MarcelH schreef: ↑21 sep 2021, 17:40
Daarnaast vraag ik me af waarom je voor zoveel geld een compleet nieuw merk zal proberen als je voor ongeveer hetzelfde geld een stromer st3 pinion kunt kopen......ik weet niet of de voordelen dan genoeg zijn om een markt aan te boren.
Misschien zijn er mensen die eens iets heel anders willen? Bijvoorbeeld na 14 maanden op een Stromer gereden te hebben
Of misschien is de zithouding wel veel fijner dan op een Stromer? En welke prijzen vergelijk je: deze fully met een Stromer waarop je "maar liefst" luchtvering van je banden hebt?
MarcelH schreef: ↑21 sep 2021, 17:40Fiets is behalve de looks weinig vernieuwend, slechts een 6 speed pinion...accu 950Wh....motor op papier sterker maar praktijk ? Maar dat betekend mogelijk ook minder km op 1 accu.
Enige echt andere is de achtervering is dit beter dan een 300 kostende kinekt ?
Dan nog maar te zwijgen over de eventuele tweedehands interesse dus afschrijving.
Misschien is dit de instap accu en komt er ook een grotere? En achtervering is ECHT een compleet ander verhaal dan een Kinekt. Ga maar eens op een B-Speed rijden...
Nadeel van achtervering met achterwielmotor is natuurlijk wel dat je een hoog onafgeveerd gewicht hebt. Maar met een Kinekt is in feite je hele fiets het onafgeveerde gewicht...
Afschrijving is alleen interessant als je de fiets na 7,5 maanden weer inruilt. Ik fiets nu bijna 8 jaar op mijn fiets rond, ik lach om die afschrijving.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Eenmaal op snelheid maakt dat motorvermogen niet uit. Een bepaalde prestatie heeft een bepaald vermogen nodig los van het feit hoeveel vermogen je hebt. Ik ken de specs van Stromer en Klever niet maar 1200W piek (verbruik) lijkt mij niet zo overdreven. Kort door de bocht: 48V en 25A = 1200W.