Gazelle No1

Rob L
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 mei 2021, 17:04
Locatie: Heerhugowaard
Merk SP: Gazelle

Gazelle Nō 1 (Black). 🔋1125 Wh. Veni Vidi Fietsie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Goed en illustratief filmpje. Maakt pijnlijk duidelijk hoe jammer het is dat Speed Pedelecs geen gebruik kunnen maken van delen van onze prachtige, hoogwaardige, fiets-infra waar dit qua ruimte en drukte prima mogelijk is.

Jammer dat we de snelheid op je km-teller niet goed kunnen zien door de weerspiegeling.


De hoge drukspuit: ik zou ervan afkicken. Water onder druk is ontzettend slecht voor fietsonderdelen (lagers, smering) en zo mogelijk nog slechter voor de bak elektronica aan boord van je SP. Water onder druk vanuit alle kanten is echt wat anders dan regen. De accu erin laten tijdens reinigen is ook onverstandig. Emmer, mild sopje en een doek is iets meer werk, maar wel veel fijner voor je bike.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Rob L
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 mei 2021, 17:04
Locatie: Heerhugowaard
Merk SP: Gazelle

Dank je! Inderdaad jammer dat het display niet te lezen was. Had misschien de siliconen cover er even af moeten doen. Kan Inderdaad beter met de hand wassen, bedankt voor de tip!
Gazelle Nō 1 (Black). 🔋1125 Wh. Veni Vidi Fietsie.
mrstrom

Leuke film zo beide te zien.

Voor mij bekend terrein, heb jaren in Broek op Langedijk gewerkt.

Ja middenmotor en meerijden op de weg is pittig.
Rob L
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 mei 2021, 17:04
Locatie: Heerhugowaard
Merk SP: Gazelle

Ik had eergisteren problemen met de 2e accu. Vanwege flinke tegenwind op de heenweg had ik deze op het werk opgeladen. Ook even gecheckt of er 5 lampjes brandden. Echter toen ik hem op de fiets aansloot, viel de hele fiets uit. Uiteindelijk dus met een ongeveer halfvol geladen primaire accu naar huis gefietst. Eerst 15 km op eco(1/4), met 30 km/ uur. Daarna 15 km op tour(2/4), met wat meer inzet 40 km/uur.

De volgende dag de accu 's ochtends bij de fietsenwinkel laten opsturen en een leen accu meegekregen. Deze thuis nog even opgeladen en 's middags weer naar het werk kunnen fietsen.

Zojuist bericht gekregen dat Bosch de accu heeft ontvangen, ik krijg een nieuwe accu, wordt naar de fietsenwinkel opgestuurd.
Gazelle Nō 1 (Black). 🔋1125 Wh. Veni Vidi Fietsie.
Bovee14
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2021, 21:57
Locatie: Venray
Merk SP: stromer st2
Km-stand: 0

Inmiddels aan mijn derde naaf bezig. Ik fiets nu met de nieuwste naaf van 2022, Inmiddels 300km zonder problemen gefietst. Wat nu de oorzaak is geweest weet ik niet, krijg geen terugkoppeling van Enviolo. Ik ben van mening dat de vorige naaf gewoon niet sterk genoeg zijn voor de bosch motor.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Rob L schreef: 14 okt 2021, 23:12
Heb niet eerder tijd gehad om te kijken. Ik ben het eens met de gemaakte punten over de snelheidsmeter en hogedrukspuit. Ik zou nog toe willen voegen: denk aub aan je eigen veiligheid:
- er zijn stukken in het filmpje waar je wel heel weinig afstand houdt van een bestelbusje... Als die plots moet remmen ben je compleet kansloos.
- je rijdt op de rijbaan erg ver naar rechts, automobilisten gaan dan denken dat ze je binnen de rijstrook kunnen inhalen (en sommigen doen dat dan ook). Als je meer in het midden rijdt heb je daar minder last van.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Rob L
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 mei 2021, 17:04
Locatie: Heerhugowaard
Merk SP: Gazelle

Camerastond wat te ver ingezoomd. Bovendien herken ik die angst niet. 7000 km zonder servicebeurt. Nice.
Gazelle Nō 1 (Black). 🔋1125 Wh. Veni Vidi Fietsie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Rob L schreef: 14 jan 2022, 23:20 Bovendien herken ik die angst niet.
Veel SP-ers niet, totdat ze zich hier melden:

https://www.speedpedelecreview.com/view ... f=16&t=819
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
NVware
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 73
Lid geworden op: 26 mei 2022, 11:21
Locatie: Arendonk
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 25

Rob L schreef: 11 okt 2021, 14:39 Ik las ook iets over dat je veel te snel moet trappen boven de 40. Dat klopt niet. Je kan zelf je trap frequentie instellen. Die is dus constant. In stapjes van vijf heb je de keuze van 30 tot 120 omwentelingen per minuut. Mijn voorkeur ligt bij 90, maar bij elke instelling haal je 45 km/ uur.
Waar zit die instelling precies? Ik had als enige opmerking dat ik een hoge trapfrequentie had tijdens de proefrit, maar dat was niet op te lossen zei de verkoper.
Plaats reactie