Van Moof V 'Hyperbike'

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Barry schreef: 24 jan 2022, 21:43 Je moet meteen €20 betalen om op de wachtlijst te komen.
Crowdfunding via door henzelf opgeklopte massahysterie. Hoppekee, twee ton in de pocket.

Brrr
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Het lijkt mij wel een veelbelovende fiets. (mits ze het waar kunnen maken natuurlijk)
Volgens de afbeeldingen full-suspension, riem, 2 motoren en dat voor 3500 euro.
Als er dan ook nog een acceptabele accu in zit dan kunnen ze goede zaken doen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mrstrom schreef: 25 jan 2022, 08:46 dat ze ervaring hebben met opgevoerde Ebikes helpt misschien wel weer.
Of juist niet.

We hebben (of eigen hadden) dus eerst VanMoof e-bikes die illegaal op te voeren waren van 25 naar 32km/u. En nou komt VanMoof met een speed pedelec die geen 45 maar 60km/u kan rijden.


Nadat VanMoof eigenaren in Duitsland werden beboet voor het aanwezig zijn van de opvoermogelijkheid van hun e-bike - die zgn. 'Amerikaanse stand' hoefde daarbij niet eens 'aan' te staan, de aanwezigheid ervan was voldoende aanleiding voor een boete - heeft VanMoof deze mogelijkheid er eind 2020 via een software update vanaf gehaald.

En nou komt VanMoof met een speed pedelec die veel harder kan dan toegestaan.

Ik snap dat het de tongen los maakt en dat de V VanMoof waanzinnig veel (media)-aandacht geeft. Maar wat ik mis in al hun marketing-uitingen is hoe ze deze VanMoof V road-legal gaan opleveren.


Vast staat in elk geval dat VanMoof graag de grenzen van het toelaatbare opzoekt, dus ik ben benieuwd waar dit allemaal toe gaat leiden. (En wat voor accu ze tegenover die 60km/u gaan zetten om ervoor te zorgen dat je verder dan een kilometer of tien/vijftien komt.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 25 jan 2022, 12:08 (En wat voor accu ze tegenover die 60km/u gaan zetten om ervoor te zorgen dat je verder dan een kilometer of tien/vijftien komt.)
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. We zien bij Stromers en Klevers dat 1 kWh op een speedpedelec je in extremere situaties maar iets van 45 km ver brengt. Verhoog je de snelheid van 45 km/h naar 60 km/h (factor 1,33) dan verhoog je het energieverbruik met een factor 1,77 (1,33 kwadraat).
Met die 1 kWh kom je dus maar zo'n 25 km ver. Als de accu vers is.

Ofwel: deze fiets SCHREEUWT om een accu van 2 kWh oid. Maar: dat past naar mijn inschatting niet in het frame en het past zeker niet in het budget.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

Stromeur schreef: 25 jan 2022, 12:08 En nou komt VanMoof met een speed pedelec die veel harder kan dan toegestaan.
Daar krijg je toch geen typegoedkeur op? Dus dat kunnen ze niet in de markt zetten.

Op Ebikes zit geen typegoedkeur volgens mij. Alleen een eigen CE markering.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mrstrom schreef: 25 jan 2022, 13:52
Stromeur schreef: 25 jan 2022, 12:08 En nou komt VanMoof met een speed pedelec die veel harder kan dan toegestaan.
Daar krijg je toch geen typegoedkeur op? Dus dat kunnen ze niet in de markt zetten.
Klopt, en daarom ben ik ook zo benieuwd hoe ze dit in vredesnaam gaan doen. En waarom ze belangstellenden 20 euro laten betalen voor een reservering van een bike die - zoals ze 'm nu hebben aangekondigd - helemaal de openbare weg niet op mag als speed pedelec. (En waarom mensen daar in trappen...)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 25 jan 2022, 14:16 Klopt, en daarom ben ik ook zo benieuwd hoe ze dit in vredesnaam gaan doen. En waarom ze belangstellenden 20 euro laten betalen voor een reservering van een bike die - zoals ze 'm nu hebben aangekondigd - helemaal de openbare weg niet op mag als speed pedelec. (En waarom mensen daar in trappen...)
Simpel. In een van die eerdere artikels stond zoiets van: "we moeten met beleidsmakers aan tafel om de wetten op te rekken", dus straks blijkt dat dat niet gelukt is en dat ze hem alsnog met max 45 km/h in de markt "moeten" zetten.

Dat die hele fiets daar al op gebaseerd is, is wat mij betreft zo klaar als een klontje. Die motor zal vast en zeker harder kunnen (kunnen Klevers en Stromers immers ook als de begrenzing eraf is), maar de beperking zit gewoon in de accu.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Stromeur schreef: 25 jan 2022, 12:08 (En wat voor accu ze tegenover die 60km/u gaan zetten om ervoor te zorgen dat je verder dan een kilometer of tien/vijftien komt.)
Volgens de specs op hun site "700wh intern"

Motor: "dubbele motorconfiguratie. Tot 1 kw (ahankelijk van de configuratie)"

Die 60 kmh kom ik niet meer tegen.
Ze spreken nu over "tot wel 50 kmh (Afhankelijk van lokale regelgeving en hoe de e-bike geregistreerd is"
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 25 jan 2022, 14:24 Simpel. In een van die eerdere artikels stond zoiets van: "we moeten met beleidsmakers aan tafel om de wetten op te rekken", dus straks blijkt dat dat niet gelukt is en dat ze hem alsnog met max 45 km/h in de markt "moeten" zetten.
En intussen hebben 10.000 belangstellenden 20 euro gelapt in de hoop op meer :bu: (Wat op zich al hopeloos naïef is, maar soit.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

LNY schreef: 25 jan 2022, 14:29
Stromeur schreef: 25 jan 2022, 12:08 (En wat voor accu ze tegenover die 60km/u gaan zetten om ervoor te zorgen dat je verder dan een kilometer of tien/vijftien komt.)
Volgens de specs op hun site "700wh intern"

Motor: "dubbele motorconfiguratie. Tot 1 kw (ahankelijk van de configuratie)"

Die 60 kmh kom ik niet meer tegen.
Ze spreken nu over "tot wel 50 kmh (Afhankelijk van lokale regelgeving en hoe de e-bike geregistreerd is"
Hm. Mijn Klever X Alpha 45 rijdt ook 'tot wel 50km/u', op de display. Maar als je dan ziet hoe hard die 1200Wh er doorheen gaat.

Een 700Wh accu is veel te weinig en maakt deze "speed pedelec" bijna meteen al oninteressant. (Iets waar Klever ook kneiterhard last van had in de verkoopcijfers voordat ze de 1200Wh accu introduceerden.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie