Ik ga voor Amsterdam ...
Ongoing review: de nieuwe Stromer ST2 met riemaandrijving
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ja, eens. Zeker omdat die ene ook echt de énige in Genk was die we konden bekijken.
Er stond een ST3 voor in Amsterdam (is piepklein daar) dus ik heb 'm niet op de foto gezet, maar in normaal/daglicht is de groene lak, zeker gecombineerd met smooth welding, fenomenaal. Ik had 'm zo meegenomen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Expert
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
- Locatie: Noord Limburg
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 4000
Wat is de ideale bandenspanning voor een ST2 ?
De fiets wordt standaard uitgevoerd met een VEE tires band (Made in Thailand) met code E57-584 en volgens de print op de wang mag die 27.5. -42 psi of 1.9-2.9 Bar hebben.
Aldus de Stromer handleiding is de aanbevolen bandenspanning 2.2 Bar voor D, F, GB of I .
Kom je uit NL dan is het 3 Bar.
De fiets wordt standaard uitgevoerd met een VEE tires band (Made in Thailand) met code E57-584 en volgens de print op de wang mag die 27.5. -42 psi of 1.9-2.9 Bar hebben.
Aldus de Stromer handleiding is de aanbevolen bandenspanning 2.2 Bar voor D, F, GB of I .
Kom je uit NL dan is het 3 Bar.
Kleeft er geen etiket meer in het batterijcompartiment ?
Uiteindelijk zijn die opgegeven waardes een indicatie, de ideale bandenspanning is niet voor iedereen dezelfde.
Uiteindelijk zijn die opgegeven waardes een indicatie, de ideale bandenspanning is niet voor iedereen dezelfde.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Veteraan
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
- Locatie: Gent
- Merk SP: Stromer ST2 LE
- Km-stand: 20000
Klopt die maat 12,5mm Sylvia?Stromeur schreef: ↑05 dec 2020, 18:26 Mocht je een Stromer ST2 overwegen of al hebben aangeschaft, en je wil zelf met je momentsleutel het achterwiel kunnen aandraaien op de vereiste 28Nm: je hebt een forse inbus nodig, maatje 12,5mm (1/2"). Die had ik niet op de plank liggen. Ze zijn bij de betere ijzerwarenhandel of online wel goed verkrijgbaar. O.a. bij Conrad, daar heb je er eentje van Toolcraft voor E 5,48 of een echte Wren voor E 11,98.
Ik kan die zo niet terugvinden.
Ik vind wel:
Bitinzet 12mm 1/2" (12,5mm)
Bitinzet 14mm 1/2" (12,5mm)
Bij de vakhandel hier hebben ze ook geen halve maten.
Bluuf me je fikn van me velo!
- Marco69
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
- Locatie: Abcoude
- Merk SP: ST2 LE
- Km-stand: 13.200
Ik heb toen een plaatje geplaatst.
https://www.speedpedelecreview.com/view ... 00#p106300
https://www.speedpedelecreview.com/view ... 00#p106300
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Volgende week een afspraak met FM voor een gesprek/proefrit voor de aanschaf van een ST2 (983Wh). Heb in het verleden een jaar lang 32 km enkele rit ww op een Sparta SP gedaan en een half jaar 22 km enkele rit ww. Nadat mn Sparta de geest gaf mis ik het fietsen waanzinnig (en merk dat mn kgs rap oplopen ).
Heb een week lang op een oude ST1 gereden naar mijn werk (wat een positief verschil met mn Sparta!). Hele forum gelezen!
Ondanks alle info die ik reeds tot mij heb genomen, merk ik dat ik misschien iets teveel negatieve verhalen heb gelezen en ik de 7000 euro toch een heeeeeul groot bedrag vind. Merk dat ik behoefte heb aan positieve ervaringen! Iemand?
Heb een week lang op een oude ST1 gereden naar mijn werk (wat een positief verschil met mn Sparta!). Hele forum gelezen!
Ondanks alle info die ik reeds tot mij heb genomen, merk ik dat ik misschien iets teveel negatieve verhalen heb gelezen en ik de 7000 euro toch een heeeeeul groot bedrag vind. Merk dat ik behoefte heb aan positieve ervaringen! Iemand?