Ervaringen met de ST2 met riem

sjuutje
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 dec 2021, 17:22
Locatie: Friesland
Merk SP: nog geen

Golvas schreef: 17 jan 2022, 17:06
sjuutje schreef: 17 jan 2022, 17:03 En, wat ik ook wel miste waren eventuele knipperbollen. Merk dat het, zeker in druk verkeer, onhandig is om een hand los te laten van het stuur om richting aan te geven. Ondanks dat ik mij netjes aan de 30 km/h hield in deze zone.
Da Alpha heeft richtingsaanwijzers : https://speedpedelecreview.com/forum/vi ... =36&t=4325
Ja, maar geen pinion aandrijfsysteem of riem aandrijving, toch?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

sjuutje schreef: 17 jan 2022, 17:10 Ja, maar geen pinion aandrijfsysteem of riem aandrijving, toch?
Je hebt nog niet op de link geklikt en de foto bekeken ? ... :ai
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
sjuutje
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 dec 2021, 17:22
Locatie: Friesland
Merk SP: nog geen

Golvas schreef: 17 jan 2022, 17:12
sjuutje schreef: 17 jan 2022, 17:10 Ja, maar geen pinion aandrijfsysteem of riem aandrijving, toch?
Je hebt nog niet op de link geklikt en de foto bekeken ? ... :ai
sorry :ai ... ik was te snel met reageren..
Ik heb nu wel gekeken hoor :cool2: en die is idd wel uitgebreider (ook iets duurder maar ik wil toch leasen dus dan maken die 15 euro per maand ook geen drol meer uit).
sjuutje
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 dec 2021, 17:22
Locatie: Friesland
Merk SP: nog geen

En ik zie op de foto's van de test tussen stromer ST3 en Klever dat de spiegel op de klever omhoog staat.. kreeg ik onder het fietsen niet voor elkaar maar dat kan dus blijkbaar wel, zal direct meer zicht opleveren!
Hij wordt steeds leuker :d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Kan gemakkelijk als je een inbus sleuteltje hebt, onderweg is dat lastig. Ik zet ze ook altijd naar boven.

Die standaard spiegel gaat bij mij echter niet ver genoeg naar links als hij naar boven staat. Was bij de B-Speed geen probleem (meer back sweep in het stuur), bij de X-Speed wel.
Aan de andere kant: een fijne spiegel is niet heel duur.
Laatst gewijzigd door FreddyH op 17 jan 2022, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

sjuutje schreef: 17 jan 2022, 17:23 En ik zie op de foto's van de test tussen stromer ST3 en Klever dat de spiegel op de klever omhoog staat..
Mijn been zat in het zicht met de spiegel omlaag. Zicht is inderdaad vele malen beter met de spiegel omhoog.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
sjuutje
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 dec 2021, 17:22
Locatie: Friesland
Merk SP: nog geen

Vandaag verschillende (kortere) ritten gedaan op de klever met een maximum van 49 km. Ik had nog 29% accu over. Wel grotendeels tegen de wind in op de hoogste ondersteuningstand. Fietst heerlijk, beetje fris dus morgen iets meer kleding aan.
Zoals het nu lijkt ben ik wel een beetje verkocht....

Maar, de Alpha ook nog maar even bekijken dus en dan kijken wat het mij precies per maand gaat kosten aan leasekosten.
Enige grote nadeel is dat de Klever vanuit de dealer in Amsterdam moet komen (dichtsbijzijnde dealer), als er dan eens iets mee is, kost het veel tijd (en geld) om dat te regelen.... Hebben jullie daar ervaring mee?
Stromeur, jij hebt ook een klever, ook uit Amsterdam? Hoe is de service?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb er mij Stromer ST1 X, Stromer ST2 S en Klever X Alpha 45 gekocht. Bij gebrek aan een (naar mijn mening) goede dealer in Friesland en vanwege tevredenheid over die Amsterdamse dealer.

De Amsterdamse dealer zit hier 100km vandaan. Ik heb daar nooit een probleem van gemaakt. Ze kunnen veel telefonisch oplossen, als ik erheen wil leg ik mijn SP achterin de auto (hoeft alleen het voorwiel voor uit) en ze hebben ook een als mobiele werkplaats ingerichte bus die op afspraak langs komt. (Dat is niet gratis en het moet worden ingepland, dat is wel wat op rekening mee te houden.)

Ik heb persoonlijk nog nooit klachten over de service gehad.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Hallo,

Mijn ST2 nu bijna 9 maanden oud en rijdt prima.
In de recente koude dagen bleek het niet eenvoudig om de maximale snelheid te halen.
Na een calibratie, trappers stil !, rij ik weer fluitend 45 km/uur .

Normaal gesproken sla ik niet zoveel acht op de geregistreerde km in de app
omdat mijn woon-werk route elke dag hetzelfde is.

De registratie in de app toont echter onverklaarbare verschillen.
Onderstaand enkele voorbeelden
20 januari 55,6 km
14 januari. 60,9 km
11 januari. 42,9 km

Alleen de registratie van 14 januari is correct, 60,9 km heen en terug.

Wie herkent dit en is er een oplossing zodat de app wel de juiste afstand registreert ?
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

SpeedPAT schreef: 21 jan 2022, 21:15 Hallo,

Mijn ST2 nu bijna 9 maanden oud en rijdt prima.
In de recente koude dagen bleek het niet eenvoudig om de maximale snelheid te halen.
Na een calibratie, trappers stil !, rij ik weer fluitend 45 km/uur .

Normaal gesproken sla ik niet zoveel acht op de geregistreerde km in de app
omdat mijn woon-werk route elke dag hetzelfde is.

De registratie in de app toont echter onverklaarbare verschillen.
Onderstaand enkele voorbeelden
20 januari 55,6 km
14 januari. 60,9 km
11 januari. 42,9 km

Alleen de registratie van 14 januari is correct, 60,9 km heen en terug.

Wie herkent dit en is er een oplossing zodat de app wel de juiste afstand registreert ?
Vandaag weer een rondje woon-werk gedaan en nu is de afstand 60.8 km plots goed.
Het display gaf vanmorgen ineens ‘RECUP’ aan. Dan werkt het aanraakscherm niet meer en de fiets kun je ook niet uitschakelen. Na ongeveer 10 minuten bleek het ‘RECUP’ scherm verdwenen en stond de goede afstand in de Stromer App.
De eerder genoemde afstanden bleken niet aangepast.

Wie weet meer ?
Plaats reactie