Stromer ST2 na 3 maanden

Gebruikersavatar
bennyb
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 aug 2021, 13:34
Locatie: limburg
Merk SP: stromer st1 (21)
Km-stand: 26.000

Ik weet niet als dit de juiste plaats is, maar ik denk dat ik een stomitijd begaan heb.
Net nieuwe banden besteld voor de st1 2021 65 breed ipv 54 zou dat lukken of is dat hopeloos.
ST1-2021 - ultegra 11 speed - st 5 remmen - richtingaanwijzers - geveerde voorvork & zadelpen
sqlab zadel, stuur, handgrepen & innerbarends - supernova verlichting
saint pedalen & bottom bracket
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

bennyb schreef: 20 dec 2021, 20:59 Ik weet niet als dit de juiste plaats is, maar ik denk dat ik een stomitijd begaan heb.
Net nieuwe banden besteld voor de st1 2021 65 breed ipv 54 zou dat lukken of is dat hopeloos.
Lijkt me hopeloos. Er is niet heel veel extra ruimte tussen band en achterbrug. Retour sturen en opnieuw proberen?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
bennyb
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 aug 2021, 13:34
Locatie: limburg
Merk SP: stromer st1 (21)
Km-stand: 26.000

Freddy dank je wel, echt wel dom van mij
Had op dit forem gelezen over de continentel e ruban banden maar deze zijn negens op stock maar in Duitsland toch een website gevonden die ze op stock had, dus ikke blij en direct besteld maar natuurlijk de verkeerde maat, dom,dom,dom
ST1-2021 - ultegra 11 speed - st 5 remmen - richtingaanwijzers - geveerde voorvork & zadelpen
sqlab zadel, stuur, handgrepen & innerbarends - supernova verlichting
saint pedalen & bottom bracket
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Als ze nog niet verstuurd zijn zou het zomaar kunnen dat je het verzenden nog kunt tegenhouden. Niet geschoten is sowieso niet geschoten.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
bennyb
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 aug 2021, 13:34
Locatie: limburg
Merk SP: stromer st1 (21)
Km-stand: 26.000

FreddyH schreef: 20 dec 2021, 22:03 Als ze nog niet verstuurd zijn zou het zomaar kunnen dat je het verzenden nog kunt tegenhouden. Niet geschoten is sowieso niet geschoten.
helemaal waar :lol: , heb de bestelling inderdaad kunnen annuleren, ben nu overal een band met noppen aan het zoeken, maar is niet gemakkelijk te vinden voor een pedelec.
ST1-2021 - ultegra 11 speed - st 5 remmen - richtingaanwijzers - geveerde voorvork & zadelpen
sqlab zadel, stuur, handgrepen & innerbarends - supernova verlichting
saint pedalen & bottom bracket
Albert Visser
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2021, 11:31
Locatie: Rotterdam
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 1328

bennyb schreef: 16 dec 2021, 23:34 Albert, ik heb een u laten plooien van 3 mm dik aluminium (12×30 cm en aan de onderzijde 2cm naar binnen geplooid voor de stevigheid)
en dan passend gemaakt. Inmiddels een 200 km mee gefietst en werkt super
Wat een prachtige oplossing!
Gebruikersavatar
elfraty
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 feb 2020, 22:36
Locatie: Andijk
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 5000

FreddyH schreef: 11 dec 2021, 19:15
elfraty schreef: 11 dec 2021, 18:57 Je koopt een product van €6500,- Dat blijkt na zes weken volkomen ondeugdelijk te zijn. De volledige schuld kan bij de fabrikant neergelegd worden. Dus alle, maar dan ook alle onkosten die ontstaan zijn, zijn voor de rekening van de fabrikant. Ik ben onverbiddelijk geweest naar Stromer toe. De fabricage fouten die zij maken worden nu achteraf opgelost door een dealer!!??


Ja, want jij hebt niks met de fabrikant van doen. Jij hebt een contract met de dealer, die moet zich daaraan houden.

Verwar de coulance die jij van Stromer kreeg aub niet met een recht.
elfraty schreef: 11 dec 2021, 18:57 Dat op zich is al een ridicule situatie. Immers als de fabrikant een deugdelijk product aflevert, dan doen dit soort kinderziektes, die er overigens in een pre productie teststadium uitgehaald zouden moeten zijn, zich niet voor.


In een ideale wereld: ja. In de echte wereld worden zaken over het hoofd gezien, worden zaken verkeerd ingeschat en worden zelfs fouten gemaakt.

Jij doet jouw werk altijd perfect?
elfraty schreef: 11 dec 2021, 18:57Stromer zit al sinds 2009 in deze markt. Dan hadden zij het beschermen van de electronica tegen weersinvloeden allang als één van de grootste prioriteiten kunnen stellen.
Ah, fijn dat jij inzicht hebt in alle problemen die Stromer de afgelopen 12 jaren gekend heeft een dat jij daaruit concludeert dat ze die mogelijkheid ten onrechte onbenut hebben gelaten.

Zou je die data aub willen delen? Ik ben heel benieuwd!

Oeehhhhh Data delen....spannend...Hahahahaaaha!!! Data1: 200km fietsen: alle electronica verroest. Data 2: twee weken verder fietsen: weer alle electronica verroest. Data3: derde keer na drie weken fietsen weer alle electronica verroest. Data4: Eerste St1 15000km probleemloos mee gereden. Data5: na een half jaar na aankoop ging een hagelnieuwe ST@ 2021 na een half jaar tot drie keer kapot. Data 6: De dealer wist het ook niet meer, want ja Stromer had toch eigenlijk de fiets niet goed waterdicht gemaakt, zei de dealer.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

elfraty schreef: 05 feb 2022, 17:24 Oeehhhhh Data delen....spannend...Hahahahaaaha!!! Data1: 200km fietsen: alle electronica verroest. Data 2: twee weken verder fietsen: weer alle electronica verroest. Data3: derde keer na drie weken fietsen weer alle electronica verroest. Data4: Eerste St1 15000km probleemloos mee gereden. Data5: na een half jaar na aankoop ging een hagelnieuwe ST@ 2021 na een half jaar tot drie keer kapot. Data 6: De dealer wist het ook niet meer, want ja Stromer had toch eigenlijk de fiets niet goed waterdicht gemaakt, zei de dealer.
Dat is niet de data waar ik naar vroeg. Jij claimde:
elfraty schreef: 11 dec 2021, 18:57Stromer zit al sinds 2009 in deze markt. Dan hadden zij het beschermen van de electronica tegen weersinvloeden allang als één van de grootste prioriteiten kunnen stellen.
dat het beschermen tegen weersinvloeden 1 van de grootste prioriteiten van Stromer had moeten zijn. Dan weet jij blijkbaar precies welke problemen ze in de afgelopen 13 jaar gehad hebben. Anders kan je namelijk niet voor een ander bepalen wat een juiste keuze is. Vandaar dat ik daarom vroeg:
FreddyH schreef: 11 dec 2021, 19:15 Ah, fijn dat jij inzicht hebt in alle problemen die Stromer de afgelopen 12 jaren gekend heeft een dat jij daaruit concludeert dat ze die mogelijkheid ten onrechte onbenut hebben gelaten.

Zou je die data aub willen delen? Ik ben heel benieuwd!
Dus nogmaals: deel aub even de problemen die Stromer allemaal gehad heeft, uiteraard aangevuld met jouw mening over waar ze verkeerde keuzes gemaakt hebben.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Data 6: De dealer wist het ook niet meer, want ja Stromer had toch eigenlijk de fiets niet goed waterdicht gemaakt, zei de dealer.
@Elfraty, misschien ten overvloede: Hier wat leesbare info over consumentenrecht.
https://www.consuwijzer.nl/

Vervelend dat jouw eentje zoveel problemen heeft. Ik lees hier op de site weinig vergelijkbare problemen met de ST2 (vochtproblemen). Data 7: na 24000 km heb ik nog nooit vochtproblemen gehad met mijn ST1 Ik rij toch echt wel in de nattigheid zoals gisteren.
Ofwel het lijkt geen structureel Stromer probleem (meer). Wel individueel in jouw geval. Een ondeugdelijk product waarbij je een beroep doet op de wettelijke garantie of fabrieks garantie. Dit via de verkoper. (zie de link)
SUC6, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Peerke1960 schreef: 05 feb 2022, 20:45
Data 6: De dealer wist het ook niet meer, want ja Stromer had toch eigenlijk de fiets niet goed waterdicht gemaakt, zei de dealer.
@Elfraty, misschien ten overvloede: Hier wat leesbare info over consumentenrecht.
https://www.consuwijzer.nl/

Vervelend dat jouw eentje zoveel problemen heeft. Ik lees hier op de site weinig vergelijkbare problemen met de ST2 (vochtproblemen). Data 7: na 24000 km heb ik nog nooit vochtproblemen gehad met mijn ST1 Ik rij toch echt wel in de nattigheid zoals gisteren.
Ofwel het lijkt geen structureel Stromer probleem (meer). Wel individueel in jouw geval. Een ondeugdelijk product waarbij je een beroep doet op de wettelijke garantie of fabrieks garantie. Dit via de verkoper. (zie de link)
SUC6, Peter
Een producent die goederen op de markt brengt met electronica die aan vochtige omstandigheden wordt blootgesteld dient ervoor te zorgen dat die electronica goed beschermd is.
Indien dat wordt nagelaten ontstaan vroeg of laat allerlei storingen die maar op een manier kunnen worden verklaard: binnendringen van vocht.
Als dat eenmaal heeft plaatsgevonden is reparatie niet meer mogelijk (lees: te kostbaar)
en resteert complete vervanging van het onderdeel dan wel het complete product.

Wanneer die optreden dient de producent de klant meteen te helpen om de storing te verhelpen en niet een procedure tijdrekken te starten,
Plaats reactie