Stromer ST2 na 3 maanden

Albert Visser
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2021, 11:31
Locatie: Rotterdam
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 1328

Dank allemaal voor al jullie ondersteunende berichten.
Ik heb mijn fiets vandaag weer thuis bezorgt gekregen, dat is 3 weken minus 1 dag na het ontstaan van het probleem, best lang vind ik.
Anyway, het hoofdprobleem, de fiets functioneerde niet meer, werd veroorzaakt door corrosie op het distribution board. Volgens mijn FM veroorzaakt doordat Stromer de aansluitingen niet voldoende geseald had. Het board is vervangen, en nu zou het allemaal wel goed geseald zijn. Het functioneert in ieder geval weer naar behoren. Alle andere klachten zijn ook verholpen, behalve dat ze de slijtplekken op het frame veroorzaakt door de tassen niet verholpen hebben. Volgens hun zou dan de gehele fiets overspoten moeten worden. Als compensatie krijg ik volgend jaar een gratis onderhoudsbeurt. Daar kan ik mee leven.
Nou hoop ik maar dat de fiets voldoende betrouwbaar functioneert om er weer mee naar mijn werk op en neer te kunnen, we gaan het zien.
Nogmaals dank voor al jullie input!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hier heb je ze wel erg makkelijk mee weg laten komen. Een vergoeding van enkele tientjes voor een schade van honderden Euro's.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kunnen ze niet nog iets voor je doen met een lakstift? Beter dan helemaal niks lijkt me.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Stromeur schreef: 11 dec 2021, 15:05 Kunnen ze niet nog iets voor je doen met een lakstift? Beter dan helemaal niks lijkt me.
Ik wacht al sinds juli op de levering van zo een blauwe lakstift.
Na al die tijd vraag ik me af of ze die wel hebben.
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hm, dat schiet voor geen meter op nee. Ik zal eens rondvragen wat het verhaal daar achter is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
elfraty
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 feb 2020, 22:36
Locatie: Andijk
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 5000

Hier dezelfde problemen. Ondersteuning viel weg na een viertal maanden, oftewel de fiets deed helemaal niets meer. Tevens condens in dagrijverlichting. Nagevraag of ik mij hier zorgen over moest maken. Er werd mij gemeld dat dit niet zorgelijk was. Had ik dit maar niet voor waarheid aangenomen. Daarna is zo'n beetje alles kapot gegaan wat maar kapot kon gaan inclusief de dagrijverlichting. Fiets stopte er om de haverklap mee. Ik was op een gegeven moment totaal gefrustreerd en heb een zeer pittige brief naar Stromer in Zwitserland gestuurd, waarin ik hen duidelijk heb gemaakt dat als ze achter hun product staan, aan deze ernstige problemen hard gaan werken.(sealen en beschermen van de electronica voorop gesteld.) Ik had inmiddels noodgedwongen een nieuwe dealer omdat mijn oude dealer door zeer vervelende persoonlijke omstandigheden ermee gestopt is. Aanvankelijk gaf mijn nieuwe dealer aan dat het arbeidsloon dat met alle reparaties gemoeid was, voor eigen rekening zou komen. Ik ben het daar vanaf het begin pertinent niet mee eens geweest en heb ook dit bij Stromer in Zwitserland zeer duidelijk gemaakt. Uiteindelijk betekende dit dat alle onkosten door Stromer zijn vergoed. Dat gaf mij weer enigszins een beetje vertrouwen terug. De Fiets doet het inmiddels gedurende twee weken weer goed, maar toch houd ik nu mijn hart vast en twijfel over de volgende Stromer...... :aq
Gebruikersavatar
elfraty
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 feb 2020, 22:36
Locatie: Andijk
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 5000

Albert Visser schreef: 11 dec 2021, 12:03 Dank allemaal voor al jullie ondersteunende berichten.
Ik heb mijn fiets vandaag weer thuis bezorgt gekregen, dat is 3 weken minus 1 dag na het ontstaan van het probleem, best lang vind ik.
Anyway, het hoofdprobleem, de fiets functioneerde niet meer, werd veroorzaakt door corrosie op het distribution board. Volgens mijn FM veroorzaakt doordat Stromer de aansluitingen niet voldoende geseald had. Het board is vervangen, en nu zou het allemaal wel goed geseald zijn. Het functioneert in ieder geval weer naar behoren. Alle andere klachten zijn ook verholpen, behalve dat ze de slijtplekken op het frame veroorzaakt door de tassen niet verholpen hebben. Volgens hun zou dan de gehele fiets overspoten moeten worden. Als compensatie krijg ik volgend jaar een gratis onderhoudsbeurt. Daar kan ik mee leven.
Nou hoop ik maar dat de fiets voldoende betrouwbaar functioneert om er weer mee naar mijn werk op en neer te kunnen, we gaan het zien.
Nogmaals dank voor al jullie input!
Je koopt een product van €6500,- Dat blijkt na zes weken volkomen ondeugdelijk te zijn. De volledige schuld kan bij de fabrikant neergelegd worden. Dus alle, maar dan ook alle onkosten die ontstaan zijn, zijn voor de rekening van de fabrikant. Ik ben onverbiddelijk geweest naar Stromer toe. De fabricage fouten die zij maken worden nu achteraf opgelost door een dealer!!?? Dat op zich is al een ridicule situatie. Immers als de fabrikant een deugdelijk product aflevert, dan doen dit soort kinderziektes, die er overigens in een pre productie teststadium uitgehaald zouden moeten zijn, zich niet voor. Stromer zit al sinds 2009 in deze markt. Dan hadden zij het beschermen van de electronica tegen weersinvloeden allang als één van de grootste prioriteiten kunnen stellen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

elfraty schreef: 11 dec 2021, 18:57 Je koopt een product van €6500,- Dat blijkt na zes weken volkomen ondeugdelijk te zijn. De volledige schuld kan bij de fabrikant neergelegd worden. Dus alle, maar dan ook alle onkosten die ontstaan zijn, zijn voor de rekening van de fabrikant. Ik ben onverbiddelijk geweest naar Stromer toe. De fabricage fouten die zij maken worden nu achteraf opgelost door een dealer!!??


Ja, want jij hebt niks met de fabrikant van doen. Jij hebt een contract met de dealer, die moet zich daaraan houden.

Verwar de coulance die jij van Stromer kreeg aub niet met een recht.
elfraty schreef: 11 dec 2021, 18:57 Dat op zich is al een ridicule situatie. Immers als de fabrikant een deugdelijk product aflevert, dan doen dit soort kinderziektes, die er overigens in een pre productie teststadium uitgehaald zouden moeten zijn, zich niet voor.


In een ideale wereld: ja. In de echte wereld worden zaken over het hoofd gezien, worden zaken verkeerd ingeschat en worden zelfs fouten gemaakt.

Jij doet jouw werk altijd perfect?
elfraty schreef: 11 dec 2021, 18:57Stromer zit al sinds 2009 in deze markt. Dan hadden zij het beschermen van de electronica tegen weersinvloeden allang als één van de grootste prioriteiten kunnen stellen.
Ah, fijn dat jij inzicht hebt in alle problemen die Stromer de afgelopen 12 jaren gekend heeft een dat jij daaruit concludeert dat ze die mogelijkheid ten onrechte onbenut hebben gelaten.

Zou je die data aub willen delen? Ik ben heel benieuwd!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
bennyb
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 aug 2021, 13:34
Locatie: limburg
Merk SP: stromer st1 (21)
Km-stand: 26.000

bij deze [media][/media]
Bijlagen
20211211_191306.jpg
20211211_191306.jpg (1.36 MiB) 1265 keer bekeken
20211211_191227.jpg
20211211_191227.jpg (1.46 MiB) 1265 keer bekeken
20211211_191201.jpg
20211211_191201.jpg (1.92 MiB) 1265 keer bekeken
20211211_191144.jpg
20211211_191144.jpg (2.32 MiB) 1265 keer bekeken
20211211_191052.jpg
20211211_191052.jpg (1.29 MiB) 1265 keer bekeken
20211211_191022.jpg
20211211_191022.jpg (1.71 MiB) 1265 keer bekeken
20211211_191022.jpg
20211211_191022.jpg (1.71 MiB) 1265 keer bekeken
20211211_191022.jpg
20211211_191022.jpg (1.71 MiB) 1265 keer bekeken
ST1-2021 - ultegra 11 speed - st 5 remmen - richtingaanwijzers - geveerde voorvork & zadelpen
sqlab zadel, stuur, handgrepen & innerbarends - supernova verlichting
saint pedalen & bottom bracket
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

elfraty schreef: 11 dec 2021, 18:57 Ik ben onverbiddelijk geweest naar Stromer toe.
In jouw geval snap ik dat Stromer coulant is. Goed dat je daar achteraan bent gegaan, want jij kon hier al helemaal niks aan doen.


Wat ik alleen zo moeilijk te begrijpen vind, en dat zie ik hier en op FB wel vaker, is dat klanten die het meeste voor elkaar krijgen bij de dealer/fabrikant achteraf het hardst na-klagen. Problemen zijn opgelost, maar kennelijk is dat niet voldoende en moet een merk toch nog even stevig worden afgezeken.

Begrijpelijk dat iemand denkt: heee voor mijn goed recht hoef ik niet dankbaar te zijn. Maar het is (juridisch) ook het recht van de dealer/fabrikant om de kans te krijgen fouten te herstellen en dat hebben ze toch gedaan? :bn: Op dat moment gaat er bij mij een streep onder.

Ik zou denken (en delen): zo, dat was kut, ik weet niet of ik dit merk ooit nog koop, maar voor nu ben ik tevreden met de oplossing. Ook dat hoort erbij als je een oplossing/coulance hebt afgedwongen vind ik. Maargoed, misschien ben ik wel zo en anderen niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie