Vraag frame maat stromer ST2

Reneetje79
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 dec 2021, 22:29
Locatie: Culemborg
Merk SP: Qwic

Hallo

Ik ben nieuw in deze groep. Heb een vraag en hoop dat jullie kunnen helpen.

Ik ben me aan het oriënteren naar een speedpedelec. Mijn oog is gevallen op een Stromer st2 belt drive.
Ik ben zelf 197 cm lang. Zie dat de s
t2 een large als grootst model heeft.
Heeft er iemand ervaring met deze fiets? Meer lange mensen in deze groep met een ST2?
Of beter idee om te wachten op de nieuwe st3 belt drive volgend jaar?

Alvast bedankt voor uw reactie

Groeten René
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Je bent 1.97m lang en noemt jezelf Reneetje? Ok :mrgreen:

Afijn: ik ben 1.98m, een ST2 is voor mij echt te klein. Een ST3 zit voor mij te sportief (teveel voorover) dus dat is hem voor mij ook niet... Een ST2 XL zou wellicht wel passen, maar zoals je al ontdekt hebt: die is er niet.

Het enige wat je kan doen is testen, zoek een goede dealer waar je beide fietsen 3 dagen of zo aaneengesloten kunt testen. Dan kan je goed voelen hoe jouw lijf het vind. Vind je lijf het niks: verder zoeken.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
metalpe
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 nov 2021, 06:51
Locatie: Bree
Merk SP: Stromer st2 belt (dec 2021)
Km-stand: 15000

Ik ben zelf 1,91. In België is dat al heel wat, maar in vergelijking met jullie valt dat precies nog mee ;)
Ik heb sinds enkele weken een ST2 en ik moet zeggen dat ik het qua maat prima vind.

Als vervangfiets had ik een vorig model st2 large mee met 26" wielen. Die voelde te klein aan. Deze st2 met grotere wielen, voelt voor mij goed aan. Ik heb me laten meten en het zadel juist laten zetten. Dat staat natuurlijk wel vrij hoog.

Ik denk en vrees echter, dat mijn meter 91 echt zowat de max is. Je moet zeker eens gaan testrijden, maar ik vrees dat hij voor jou toch echt te klein zal zijn.

Moest er een xl zijn, had ik die zelf ook genomen (stromer geeft zelf aan dat de l ideaal is tot 1m88. Ik zit daar maar 3 cm boven, jij 10), maar voor mij past'ie dus prima.

Hieronder een foto van hoe mijn zadel staat. Als je daar nog eens 10 cm bijtelt, wordt het toch wat hoog denk ik.
Bijlagen
zadel.PNG
zadel.PNG (113.2 KiB) 1078 keer bekeken
Lekker fietsen...
Reneetje79
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 dec 2021, 22:29
Locatie: Culemborg
Merk SP: Qwic

Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Ga ermee aan de slag :ay
Drsrts
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 dec 2021, 13:25
Merk SP: Stromer st 3

Voor mijn 2m07 was de L jammer genoeg veel te klein.
Daarom dan toch gekozen voor de st3. De XL vind ik voor mij op het randje met maximale zadelhoogte
Tijdens het fietsen moet ik attent zijn op mijn houding of ik leun teveel naar voren.
Reneetje79
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 dec 2021, 22:29
Locatie: Culemborg
Merk SP: Qwic

Hallo

Vandaag test gereden op een st2 belt large. Schitterende fiets, helaas veel te klein. Daarna gereden op een st3 XL. Frame maat veel beter, alleen staat mijn zadelpen erg hoog waardoor ik erg voorover zit helaas. Voor een korte rit geen probleem. Alleen lange afstand niet fijn. Ben bang dat ik verder moet gaan zoeken naar een andere oplossing.... Maar die st3 rijdt ook echt geweldig!!! Wat een apparaat zeg!!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Exact mijn ervaring. Ik hoop nu dat de Klever N die eraan komt geschikt is voor grote mensen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Reneetje79
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 dec 2021, 22:29
Locatie: Culemborg
Merk SP: Qwic

Dit is een XL st3. Mijn zadel steekt erg veel uit. Weten jullie of voor deze fiets een verstelbare stuurpen te koop is? Anders is deze fiets geen alternatief voor mij.
Anders wachten welke modellen er volgend jaar komen.....
Bijlagen
IMG_20211218_112818.jpg
IMG_20211218_112818.jpg (2.35 MiB) 925 keer bekeken
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Er is geen verstelbare stuurpen, wel een "comfort" stuurpen (waarmee het stuur hoger uitkomt) en een stuur met rise en backsweep. Zie de configurator op de Stromer website (stuur staat op pagina 2).

Verrassend dat de dealer dat niet genoemd heeft :bu:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Reneetje79
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 dec 2021, 22:29
Locatie: Culemborg
Merk SP: Qwic

Die zwarte st3 is een oude demo model, dus gebruikt model. Misschien vandaar. Ga me oriënteren op modellen van volgend jaar. Misschien dat daar wel een passende fiets bij zit. Mochten jullie tips hebben, zijn die van harte welkom.

Ontzettend bedankt voor jullie reacties. Gaaf om te lezen hoe enthousiast iedereen is met zijn speedpedelec!!
Plaats reactie