Vraag frame maat stromer ST2

Reneetje79
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 dec 2021, 22:29
Locatie: Culemborg
Merk SP: Qwic

Hallo

Ik ben nieuw in deze groep. Heb een vraag en hoop dat jullie kunnen helpen.

Ik ben me aan het oriënteren naar een speedpedelec. Mijn oog is gevallen op een Stromer st2 belt drive.
Ik ben zelf 197 cm lang. Zie dat de s
t2 een large als grootst model heeft.
Heeft er iemand ervaring met deze fiets? Meer lange mensen in deze groep met een ST2?
Of beter idee om te wachten op de nieuwe st3 belt drive volgend jaar?

Alvast bedankt voor uw reactie

Groeten René
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Je bent 1.97m lang en noemt jezelf Reneetje? Ok :mrgreen:

Afijn: ik ben 1.98m, een ST2 is voor mij echt te klein. Een ST3 zit voor mij te sportief (teveel voorover) dus dat is hem voor mij ook niet... Een ST2 XL zou wellicht wel passen, maar zoals je al ontdekt hebt: die is er niet.

Het enige wat je kan doen is testen, zoek een goede dealer waar je beide fietsen 3 dagen of zo aaneengesloten kunt testen. Dan kan je goed voelen hoe jouw lijf het vind. Vind je lijf het niks: verder zoeken.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
metalpe
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 nov 2021, 06:51
Locatie: Bree
Merk SP: Stromer st2 belt (dec 2021)
Km-stand: 15000

Ik ben zelf 1,91. In België is dat al heel wat, maar in vergelijking met jullie valt dat precies nog mee ;)
Ik heb sinds enkele weken een ST2 en ik moet zeggen dat ik het qua maat prima vind.

Als vervangfiets had ik een vorig model st2 large mee met 26" wielen. Die voelde te klein aan. Deze st2 met grotere wielen, voelt voor mij goed aan. Ik heb me laten meten en het zadel juist laten zetten. Dat staat natuurlijk wel vrij hoog.