ST2 valt uit na paar minuten

Pim H
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2021, 14:49
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 3332

Start wel weer op maar valt vervolgens weer uit na een paar minuten. Accu 100%, net opgeladen.
Tips?

Word er wel moe van, intussen meer niet kunnen fietsen dan wel na eerdere uitval onderweg (startte helemaal niet meer op) en niet kunnen ejecten van accu. Weet iemand wat mijn rechten zijn? Lijkt me overduidelijk een ondeugdelijk product.
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Pim H schreef: 03 jan 2022, 12:33 Start wel weer op maar valt vervolgens weer uit na een paar minuten. Accu 100%, net opgeladen.
Tips?

Word er wel moe van, intussen meer niet kunnen fietsen dan wel na eerdere uitval onderweg (startte helemaal niet meer op) en niet kunnen ejecten van accu. Weet iemand wat mijn rechten zijn? Lijkt me overduidelijk een ondeugdelijk product.
Is het wel gelukt om de accu thuis uit te nemen en te herplaatsen. Probeer dat eens ?
Los van het resultaat en omdat je er pas ~120km mee hebt gereden, verder geen tijd meer verspillen, maar nog vandaag terug naar de dealer voor een nauwgezette controle van het elektrisch circuit.
Laat ons weten wat de oorzaak was ?
Pim H
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2021, 14:49
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 3332

SpeedPAT schreef: 03 jan 2022, 13:16
Is het wel gelukt om de accu thuis uit te nemen en te herplaatsen. Probeer dat eens ?
Los van het resultaat en omdat je er pas ~120km mee hebt gereden, verder geen tijd meer verspillen, maar nog vandaag terug naar de dealer voor een nauwgezette controle van het elektrisch circuit.
Laat ons weten wat de oorzaak was ?
Dank voor je reactie. Ja, ik heb accu uitgenomen en herplaatst, helpt niet helaas. Ik ga FM zo bellen en ook kijken of ik koop kan ontbinden.
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Succes! Dit is natuurlijk wel heel erg balen…

Volgens de wet moet je eerst de gelegenheid bieden het artikel te repareren, daar een redelijke termijn voor geven. Daarna is evt. Vervanging of ontbinding pas aan de orde…

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -ontbinden
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Pim H schreef: 03 jan 2022, 13:19
SpeedPAT schreef: 03 jan 2022, 13:16
Is het wel gelukt om de accu thuis uit te nemen en te herplaatsen. Probeer dat eens ?
Los van het resultaat en omdat je er pas ~120km mee hebt gereden, verder geen tijd meer verspillen, maar nog vandaag terug naar de dealer voor een nauwgezette controle van het elektrisch circuit.
Laat ons weten wat de oorzaak was ?
Dank voor je reactie. Ja, ik heb accu uitgenomen en herplaatst, helpt niet helaas. Ik ga FM zo bellen en ook kijken of ik koop kan ontbinden.
Behalve ontbinden zou je de FM ook kunnen voorstellen dat hij zonder allerlei beperkende voorwaarden een andere fiets levert van hetzelfde model.
Mag aannemen dat jou dealer er meer dan 1 op voorraad heeft ?

Jouw FM moet dan maar met STROMER NL in de clinch wat te doen met jouw ‘maandag ochtend’ model.
Het kan niet zo zijn dat de klant (jij) tegen betaling de kwaliteitscontrole van het product uitvoert. :bu:
Pim H
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2021, 14:49
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 3332

Polling schreef: 03 jan 2022, 13:51 Succes! Dit is natuurlijk wel heel erg balen…

Volgens de wet moet je eerst de gelegenheid bieden het artikel te repareren, daar een redelijke termijn voor geven. Daarna is evt. Vervanging of ontbinding pas aan de orde…

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -ontbinden
Dank! Heb nog wat verder gegoogled en kwam daar tegen dat 2x repareren een norm zou kunnen zijn.
SpeedPAT schreef: 03 jan 2022, 13:55 Behalve ontbinden zou je de FM ook kunnen voorstellen dat hij zonder allerlei beperkende voorwaarden een andere fiets levert van hetzelfde model.
Mag aannemen dat jou dealer er meer dan 1 op voorraad heeft ?

Jouw FM moet dan maar met STROMER NL in de clinch wat te doen met jouw ‘maandag ochtend’ model.
Het kan niet zo zijn dat de klant (jij) tegen betaling de kwaliteitscontrole van het product uitvoert. :bu:
Goed idee. Ik ga ze zo bellen. Als ik een update heb, post ik die.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

SpeedPAT schreef: 03 jan 2022, 13:55 Behalve ontbinden zou je de FM ook kunnen voorstellen dat hij zonder allerlei beperkende voorwaarden een andere fiets levert van hetzelfde model.
Mag aannemen dat jou dealer er meer dan 1 op voorraad heeft ?

Jouw FM moet dan maar met STROMER NL in de clinch wat te doen met jouw ‘maandag ochtend’ model.
Het kan niet zo zijn dat de klant (jij) tegen betaling de kwaliteitscontrole van het product uitvoert. :bu:
Ik vind dat in deze fase behoorlijk, ehm 'assertief'.

Het advies van Polling is conform de wet: dealer de kans geven om het probleem op te lossen. Periode: billijk. Voor de categorie: "doe mij maar een compleet nieuwe fiets want deze is ondeugdelijk" is écht wel even wat meer nodig. (Niet alleen bij een Stromer, maar bij elk product dat je koopt.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

In deze fase wat scherper onderhandelen lijkt mij geen verkeerde strategie.
Het is namelijk niet bekend wat er precies mis is met dit product.

Nu wordt de FM opgezadeld met foutzoeken en reparatie. Ook hij mag verwachten dat de producent hem deugdelijke goederen levert. Fiets retour fabrikant lijkt me in dit geval een goed statement.

En wat betreft de kleine lettertjes, er is ook de 6 maanden regel.
Dan moet de klant aantonen dat het gebrek niet door hem is veroorzaakt.
https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... eb-gemaakt
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat zijn geen kleine lettertjes, dat is wetgeving. Niks spannends of geheimzinnigs aan. Er is bovendien helemaal niemand die beweert dat de storing werd veroorzaakt door de gebruiker. Probleem valt gewoon binnen garantie.

'Onderhandelen' doe je bij de koop, niet bij de afhandeling van de garantie in dit extreem vroege stadium.

Eigenaren aanmoedigen om de relatie met de FM (en Stromer) meteen op scherp te zetten is de stomste 'strategie' die je in dit stadium kunt volgen. Dan geef je de FM (en in het verlengde Stromer) alleen maar reden vanaf nu EXACT te letter van de wet te volgen. Coulance (nu of over een paar jaar) kun je daarna wel vergeten.


Veel consumenten zien over het hoofd dat ze naast rechten ook plichten hebben. E.e.a. wordt keurig uitgelegd in het linkje van Polling. Dat is conform wetgeving en dat is het traject dat nu gevolgd wordt. Juist omdát nog niet eens duidelijk is wat er aan de hand is. (For all we know is het iets supersimpels.) Gaat dat mis (lees: het duurt te lang, defect blijft terugkeren, er komen alleen maar meer defecten bij, nooit een leen-Stromer, bike staat maanden bij de dealer) dán wordt het een ander verhaal en zou ik ook op mijn strepen gaan staan.

Maar voor nu: rustig blijven, teleurstelling uiten, vriendelijk aandringen op een vlotte oplossing, leen-Stromer vragen ter overbrugging, regelmatig om updates vragen als die niet vanzelf al komen, en zien of de FM de storing binnen afzienbare tijd blijvend verholpen krijgt. Dat recht heeft de FM.


Nu al een andere fiets eisen? Heb ik drie woorden voor: vergeet het maar.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Pim H
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2021, 14:49
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 3332

Dank voor de reacties.

Ik heb vanmiddag gebeld met de FM en inderdaad mijn teleurstelling geuit. Hij was begripvol en gaf aan het graag snel en goed op te willen lossen. Omdat hij niet weet hoeveel tijd dat kost, heeft hij een leenfiets aangeboden. Ik heb met dat voorstel ingestemd en ga de fiets woensdag brengen en de leenfiets dan meenemen.

Maar even afwachten wat de conclusie gaat worden. Vooralsnog ben ik teleurgesteld over dit derde defect binnen 2 maanden, maar tevreden met de acties en het aanbod van de FM. Ik houd jullie op de hoogte!
Plaats reactie