Dure Omni-C unlock in app

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Sls schreef: 07 jan 2022, 17:58 Het is wel een software lock hoor. De simcard was wel degelijk actief , je zag dat hij connectie maakte voor de plaatsbepaling. Dat gaf de dealer zelf toe.
Voor plaatsbepaling wordt GPS gebruikt, niet de SIM kaart.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Sls

FreddyH schreef: 07 jan 2022, 18:28 [quote=Stulys post_id=108989 time=<a href="tel:1641574688">1641574688</a> user_id=5257]
Het is wel een software lock hoor. De simcard was wel degelijk actief , je zag dat hij connectie maakte voor de plaatsbepaling. Dat gaf de dealer zelf toe.
Voor plaatsbepaling wordt GPS gebruikt, niet de SIM kaart.
[/quote

Dat weet ik ook wel……..,

Wanneer de 4g connectie heeft en de gps een lock doet om de zoveel tijd zie je heel even het symbool langs de 4g flashen om deze door te geven aan de server. Dus OOK toen ik de upgrade nog NIET gedaan had. Dus de SIM is wel DEGELIJK actief met of zonder upgrade, je kan enkel de functies niet gebruiken. Dus je je betaalt 370 euro voor een softwarematische vergrendeling af te zetten, niks meer en niks minder. De discussie of je het nodig hebt of niet doet niet terzake. Ik geef enkel de DURE PRIJS weer van de upgrade zodat je bij twijfel tss de modellen dit erbij calculeert want alle andere modellen hebben dit WEL standaard.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Sls schreef: 07 jan 2022, 21:18
FreddyH schreef: 07 jan 2022, 18:28 Voor plaatsbepaling wordt GPS gebruikt, niet de SIM kaart.


Dat weet ik ook wel……..,


Je schreef:
Sls schreef: 07 jan 2022, 17:58 je zag dat hij connectie maakte voor de plaatsbepaling.
Da's iets anders dan dat hij connectie maakt om de plaatsbepaling door te geven...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Sls

Nope , het staat zelfs in de manual
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kun je de manual quoten incl. een linkje, dan weet iedereen waarover je het hebt.



Mijn bron (naast dat ik dit ook meermaals van Stromer zelf heb gehoord):
Stromer OMNI C.

Alle ST1 modellen vanaf 2019 communiceren via OMNI BT app en Bluetooth. Bij ST1 modellen vanaf oktober 2021 (met Daylight) kan de rijder de simkaart via OMNI BT zelf activeren – voor functies zoals GPS-plaatsbepaling. Bij oudere modellen (2019-2021) moet de dealer hiervoor aanpassingen uitvoeren.
Bron: https://www.stromerbike.com/nl/swiss-te ... iteit-omni
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Sls schreef: 07 jan 2022, 23:49 Nope , het staat zelfs in de manual
Zucht.

Connectie maken voor plaatsbepaling betekent dat hij de connectie zelf gebruikt om de plaatsbepaling te doen. Hetgeen niet juist is, de plaatsbepaling wordt immers met GPS gedaan.

Connectie maken om de plaatsbepaling door te geven betekent dat hij de plaatsbepaling al gedaan heeft (middels GPS) en dat hij de verbinding slechts gebruikt om wat getallen te communiceren.

Zie je het verschil nu?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Sls

Dat is nu net wat ik bedoelde maar het gesprek met jou is frustrerend en ik stop ermee.
Sls

Stromeur schreef: 08 jan 2022, 00:35 Kun je de manual quoten incl. een linkje, dan weet iedereen waarover je het hebt.



Mijn bron (naast dat ik dit ook meermaals van Stromer zelf heb gehoord):
Stromer OMNI C.

Alle ST1 modellen vanaf 2019 communiceren via OMNI BT app en Bluetooth. Bij ST1 modellen vanaf oktober 2021 (met Daylight) kan de rijder de simkaart via OMNI BT zelf activeren – voor functies zoals GPS-plaatsbepaling. Bij oudere modellen (2019-2021) moet de dealer hiervoor aanpassingen uitvoeren.
Bron: https://www.stromerbike.com/nl/swiss-te ... iteit-omni
Dag Stromeur

Het ging erover dat ik als dom wordt aanzien dat de GPS dient om de plaatsbepaling TE VERZENDEN en niet de 4g, wat op zich de logica zelf is.


Maar ook met de info van Stromer ben ik niet akkoord. Als je fiets koopt dan zie je dadelijk de simcard connectie maakt. Er is volledig signaal en er is data transfer.
Als je dan in de app de upgrade doorvoert zonder op enige manier verbonden te zijn met de fiets worden de functies op je Stromer dadelijk unlocked. Dus het spreekt voor zich dat de simcard al actief is en de data vanuit de server ontvangt.

Wat er voor mij op neerkomt dat de “kosten” van de simcard al lopen voor Stromer ongeacht ik een subscription neem of niet. Op dit type SIM card is er geen data restrictie (ik zit in die wereld) dus de hoeveelheid data is van geen belang enkel de abonnementskost. Daarom mijn opinie dat het enkel gaat over een software unlock en niet de kost van de activering die Stromer extra zou moeten dragen.

En dan is 370 euro veel , en brengt mijn ST1 SE (in geval van mijn offertes) op dezelfde kost op
van de ST2 en “amper” 750 euro verschil met de ST3. ( beide dan zonder de fietstas) Voor toch potentiële kopers een belangrijke info om te hebben wanneer deze functies op je verlanglijst staan.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat 370 euro voor een upgrade naar de volledige OMNI C functionaliteit stevig aan de prijs is, daar is iedereen het al lang over eens.

Sls schreef: 08 jan 2022, 09:03 Het ging erover dat ik als dom wordt aanzien
Nee, je kreeg een kritische vraag op je stelling.


Verder zeg je dit:
Stulys schreef: 07 jan 2022, 23:49 Nope , het staat zelfs in de manual
En vraag ik dit:
Stromeur schreef: 08 jan 2022, 00:35 Kun je de manual quoten incl. een linkje, dan weet iedereen waarover je het hebt.
Dat is een eenvoudige manier om jouw stelling (en die van je dealer die sowieso niks van deze OMNI af wist) te onderbouwen, aangezien deze haaks staat op wat er op de website van Stromer zelf staat (= fabrikant van deze SP en = mijn bron).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Sls

Maar daar GAAT het toch helemaal niet over. Ben je betaald door Stomer of zo?
Ik steek er alvast geen tijd meer in, veel plezier met je forum waar niemand een opinie mag hebben, van mij heb je geen last meer’ ik stuur je wel een pm voor de schrapping van mijn account.
Plaats reactie