Dure Omni-C unlock in app

Sls

Ik heb vandaag dan eindelijk mijn ST1 SE mogen gaan afhalen maar helaas toch een beetje donkere wolken op deze anders prachtige dag. Buiten heel wat problemen bij de aflevering bleek dat de verkoper zich en ik citeer “verkeerd uitgedrukt “ had. De ST1 beschikt weliswaar wel over de Omni-C maar de functies zijn gewoon uitgeschakeld. Blijkt uiteindelijk dat deze moet aangekocht worden in de app zelf. Deze Software ontgrendeling, want meer is het niet, blijkt uiteindelijk eventjes 370 euro te kosten. Eerst wou ik het niet doen maar het is me gewoon niet gelukt om via BT een connectie te maken, koppelen lukte wel maar daar bleef het bij. Het was niet duidelijk op de officiële website dat dit zo duur was, op dit forum had ik er niet dadelijk iets over gelezen (of gemist) en de verkoper wist het precies ook niet. Uiteindelijk heb ik 6500 euro betaald voor een ST1 en dat vind ik er toch over. Dus bij deze een post want een verwittigd mens is er twee waard :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je bent inderdaad de eerste die hier de prijs vermeldt. Het is volkomen duidelijk dat de upgrade tegen een meerprijs gebeurt, maar de hoogte van het bedrag had ik ook nog nergens gevonden, niet op de prijslijsten, niet in folders, niet op de Stromer website.
Sls schreef: 07 jan 2022, 00:43 De ST1 beschikt weliswaar wel over de Omni-C maar de functies zijn gewoon uitgeschakeld. Blijkt uiteindelijk dat deze moet aangekocht worden in de app zelf. Deze Software ontgrendeling, want meer is het niet, blijkt uiteindelijk eventjes 370 euro te kosten.
Het is meer dan een softwarematige ontgrendeling. De SIM-kaart in de OMNI wordt geactiveerd. Dat is niet gratis. Je kunt hier nu de rest van je leven, of iig gedurende de levensduur van je Stromer, gebruik van maken zonder bijkomende abonnements- of datakosten. Of dat zó duur moet zijn is een tweede.

Ik had in dit geval op voorhand de prijs voor de upgrade gevraagd bij de FM, in plaats van er vanuit te gaan dat dit goedkoop is. (Niks is goedkoop bij Stromer.)


Verbindingsproblemen met BT moet de dealer samen met jou kunnen oplossen. Dat is echt geen reden om een upgrade van 370 euro te kopen. Uiteindelijk lukt koppelen via BT bij iedereen.

Either way: dank voor de info!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sls schreef: 07 jan 2022, 00:43 bleek dat de verkoper zich en ik citeer “verkeerd uitgedrukt “ had.
Wat heeft die verkoper dan tegen jou gezegd en wat staat er op de offerte/opdracht die je hebt getekend?

Als je misleid bent door foutieve verkoopinformatie, dan is mijn mening dat de verkoper jou best een stukje tegemoet mag komen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Maar wat krijg je nu voor die 370euro? alleen die BT verbinding?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 07 jan 2022, 14:23 Maar wat krijg je nu voor die 370euro? alleen die BT verbinding?
De volledige connectiviteit die andere Stromers ook hebben.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

FreddyH schreef: 07 jan 2022, 14:31
mrstrom schreef: 07 jan 2022, 14:23 Maar wat krijg je nu voor die 370euro? alleen die BT verbinding?
De volledige connectiviteit die andere Stromers ook hebben.

best dure, voor iets wat je eigenlijk nooit gebruikt, hier dan.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De BT verbinding zit standaard (zonder meerprijs) op de ST1.

Dat was eerder ook al zo bij de ST1, alleen tot oktober 2021 had Stromer hiervoor een aparte OMNI module: de OMNI BT.

Vanaf oktober 2021 zit in de ST1 geen OMNI BT meer, maar dezelfde OMNI C als in alle andere Stromers. Alleen is bij de ST1 de SIM-kaart gedeactiveerd. Die kun je activeren tegen een meerprijs (een stevige, naar nu blijkt) voor volledige connectiviteit. Beter duur dan niet te koop zullen ze bij Stromer gedacht hebben. De ST1's voor oktober 2021 kunnen überhaupt niet geupgrade worden zonder de complete OMNI te laten vervangen en dat is nog een pak duurder.

Meer info:
https://www.stromerbike.com/nl/swiss-te ... iteit-omni
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 07 jan 2022, 14:37 best dure, voor iets wat je eigenlijk nooit gebruikt, hier dan.
Totdat je Stromer gestolen wordt, dan is het ineens wel de moeite waard...

Over de prijs: alles bij Stromer heeft de hoofdprijs, daar mag je uiteraard een mening over hebben maar dan stel ik voor om met de voeten te stemmen en een alternatief te kopen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Sls

Stromeur schreef: 07 jan 2022, 01:07 Je bent inderdaad de eerste die hier de prijs vermeldt. Het is volkomen duidelijk dat de upgrade tegen een meerprijs gebeurt, maar de hoogte van het bedrag had ik ook nog nergens gevonden, niet op de prijslijsten, niet in folders, niet op de Stromer website.
Sls schreef: 07 jan 2022, 00:43 De ST1 beschikt weliswaar wel over de Omni-C maar de functies zijn gewoon uitgeschakeld. Blijkt uiteindelijk dat deze moet aangekocht worden in de app zelf. Deze Software ontgrendeling, want meer is het niet, blijkt uiteindelijk eventjes 370 euro te kosten.
Het is meer dan een softwarematige ontgrendeling. De SIM-kaart in de OMNI wordt geactiveerd. Dat is niet gratis. Je kunt hier nu de rest van je leven, of iig gedurende de levensduur van je Stromer, gebruik van maken zonder bijkomende abonnements- of datakosten. Of dat zó duur moet zijn is een tweede.

Ik had in dit geval op voorhand de prijs voor de upgrade gevraagd bij de FM, in plaats van er vanuit te gaan dat dit goedkoop is. (Niks is goedkoop bij Stromer.)


Verbindingsproblemen met BT moet de dealer samen met jou kunnen oplossen. Dat is echt geen reden om een upgrade van 370 euro te kopen. Uiteindelijk lukt koppelen via BT bij iedereen.

Either way: dank voor de info!
Il had dit idd gevraagd omdat ik als leek dacht dat de omni C voldoende was. De dealer beweerde dat de SE versie dit al had wat dus niet bleek te zijn. Aangezien ik twijfelde voor een ST3 was de prijs ook een belangrijk beslissingspunt en de extra prijs van 370 maakte dat verschil wel serieus wat kleiner. Nu ik heb geen spijt en heb dit onmiddellijk aangekocht maar ik vond het nuttig hier te vermelden zodat andere mensen niet in dezelfde val trappen waar het er wel op aan komt voor dat prijsverschil de fiets te kopen of niet.
Sls

Stromeur schreef: 07 jan 2022, 01:07 Je bent inderdaad de eerste die hier de prijs vermeldt. Het is volkomen duidelijk dat de upgrade tegen een meerprijs gebeurt, maar de hoogte van het bedrag had ik ook nog nergens gevonden, niet op de prijslijsten, niet in folders, niet op de Stromer website.
Sls schreef: 07 jan 2022, 00:43 De ST1 beschikt weliswaar wel over de Omni-C maar de functies zijn gewoon uitgeschakeld. Blijkt uiteindelijk dat deze moet aangekocht worden in de app zelf. Deze Software ontgrendeling, want meer is het niet, blijkt uiteindelijk eventjes 370 euro te kosten.
Het is meer dan een softwarematige ontgrendeling. De SIM-kaart in de OMNI wordt geactiveerd. Dat is niet gratis. Je kunt hier nu de rest van je leven, of iig gedurende de levensduur van je Stromer, gebruik van maken zonder bijkomende abonnements- of datakosten. Of dat zó duur moet zijn is een tweede.

Ik had in dit geval op voorhand de prijs voor de upgrade gevraagd bij de FM, in plaats van er vanuit te gaan dat dit goedkoop is. (Niks is goedkoop bij Stromer.)


Verbindingsproblemen met BT moet de dealer samen met jou kunnen oplossen. Dat is echt geen reden om een upgrade van 370 euro te kopen. Uiteindelijk lukt koppelen via BT bij iedereen.

Either way: dank voor de info!
Het is wel een software lock hoor. De simcard was wel degelijk actief , je zag dat hij connectie maakte voor de plaatsbepaling. Dat gaf de dealer zelf toe.
Plaats reactie