Dure Omni-C unlock in app

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sls schreef: 08 jan 2022, 12:42 Maar daar GAAT het toch helemaal niet over.
Jawel en dat heb je zelf veroorzaakt. Jij stelde immers al in je openingspost dat de upgrade enkel een softwarematige de-blokkering is. Ik stel dat ook de SIM-kaart moet worden geactiveerd:

Stromeur schreef: 07 jan 2022, 01:07
Sls schreef: 07 jan 2022, 00:43 De ST1 beschikt weliswaar wel over de Omni-C maar de functies zijn gewoon uitgeschakeld. Blijkt uiteindelijk dat deze moet aangekocht worden in de app zelf. Deze Software ontgrendeling, want meer is het niet, blijkt uiteindelijk eventjes 370 euro te kosten.
Het is meer dan een softwarematige ontgrendeling. De SIM-kaart in de OMNI wordt geactiveerd. Dat is niet gratis. Je kunt hier nu de rest van je leven, of iig gedurende de levensduur van je Stromer, gebruik van maken zonder bijkomende abonnements- of datakosten. Of dat zó duur moet zijn is een tweede.
Het is op dit forum een goed gebruik dat stellingen correct worden onderbouwd. Zo houden we de kwaliteit van de inhoud op peil. Dat onderscheidt ons van platformen zoals Facebook, waar vooral de mensen met de langste tenen en de grootste waffel gelijk krijgen en de correctheid van de inhoud er verder niet zo heel veel toe doet.

Ik heb mijn stelling onderbouwd met een valide bron (fabrikant van de ST1), maar jij weigert je stelling te onderbouwen met de bron die je wél beweert te hebben.

Sls schreef: 08 jan 2022, 12:42 Ben je betaald door Stomer of zo?
Het is tevens een goed gebruik op dit forum om de bal te spelen, niet de man/vrouw.

PS: Ik rij op een Klever X Alpha 45 :mrgreen: (En nee, die betalen mij ook niet, was maar waar.)
Sls schreef: 08 jan 2022, 12:42 veel plezier met je forum waar niemand een opinie mag hebben
Opinie en stelling zijn woorden met een verschillende betekenis.

Met jouw 'opinie' dat de upgrade duur is, is iedereen het eens. Met jouw 'stelling' dat de upgrade alleen softwarematig is (waarmee je wat extra drama aan je 'opinie' wilde toevoegen) niet.



Tip van de dag: laat (al) dat drama gewoon achterwege.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Sls schreef: 08 jan 2022, 12:42 Maar daar GAAT het toch helemaal niet over. Ben je betaald door Stomer of zo?
Ik steek er alvast geen tijd meer in, veel plezier met je forum waar niemand een opinie mag hebben, van mij heb je geen last meer’ ik stuur je wel een pm voor de schrapping van mijn account.
Waar het om gaat is dat je een paar vreemd klinkende stellingen poneert. Aangezien we hier niet zomaar alles voor waar aannemen krijg je wat kritische vragen, zodat we er gezamelijk achter kunnen komen of die vreemd klinkende stellingen waar zijn of niet. In beide gevallen kunnen we als community weer wat wijzer worden.

Buiten dat sommigen hier wel eens een t-shirt of thermosfles gehad (bij bezoek aan beurs oid) heeft wordt hier niemand betaald door dealers of fabrikanten. Als dat zo was geweest was de toon hier op het forum en zelfs die in dit draadje echt anders.

Last hebben we zeker niet van je. Sterker nog: jouw bijdrage dat de upgrade voor de volledige connectiviteit van de OMNI-C op de ST1 € 370 kost is zeer waardevol. Daar hebben we met z'n allen heel veel aan.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 08 jan 2022, 14:55 Buiten dat sommigen hier wel eens een t-shirt of thermosfles gehad (bij bezoek aan beurs oid)
Waar dan (in mijn geval) een autorit van dik 600km tegenover stond. Dure thermosfles :ck:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Inderdaad is 370,- voor de activatie wel veel voor een embedded sim (M2M)
Stromer kan hier een bulk korting op krijgen (er rijden vast wel 1000 Stromers met een actieve Omni rond) en een gedeelde databundel voor alle Stromers gebruiken.
De dataoverdracht is bij een Omni ook nog eens laag.

Indicatie, zie bijvoorbeeld: https://open-m2m.nl/prijzen
Prijs per Maand € 0,99
Prijs per Simkaart € 1,21
Prijs per activatie € 0,67

In vergelijking kost bij onze Volvo een soortgelijke service met ingebouwde sim €65,-/2 jaar.
Een systeem met een activatie voor een (paar) jaar en dan weer opnieuw verlengen zou m.i. beter zijn dan in 1x voor de gehele levensduur.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welke provider gebruikt (het Zwitserse) Stromer?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

De hardware (Telit M2M and IoT SIM cards) gaat via Telit, die een samenwerking heeft met Telefonica, waar weer o.a O2, Movistar en Vivo onder vallen.
Maar daar gaat het echt niet duurder van worden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Edgecrusher schreef: 08 jan 2022, 22:23 Maar daar gaat het echt niet duurder van worden.
Daar ben ik ook niet op uit.

Waar zit Stromer bij?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Het is natuurlijk ook beetje een verdienmodel…..
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee joh, het moet tegen kostprijs :lol:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik herhaal me: als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten ben je bij Stromer aan het verkeerde adres. De fietsen zijn mooi maar duur, onderdelen variëren van duur tot schofterig duur (accu's bijvoorbeeld).

Hetzelfde geldt nu voor deze update. Tjoh. Ik vind het net zoiets als klagen dat een Apple USB-C kabeltje 30 Euro kost.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie