Het ene probleem na het andere met een nieuwe ST2

jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Peerke1960 schreef: 22 jan 2022, 19:16 Nou......... Hoe vervelend ook in dit geval, is dit representatief? Welke fabrikanten nog meer? Waar blijkt dat uit? Oppassen met stemming maken svp.
Groeten, Peter
Ik maak geen stemming (zou niet durven....) heb dit gehad met een aantal firma's ...Ik zal eentje verduidelijken heeft niets met fietsen te maken overigens . Nieuwe smartphone na een jaar scherm stuk... Binnen voor garantie ,firma stelt doodleuk waterschade terwijl deze phone nog nooit water gezien heeft . Firma stuurt foto van een onduidelijk stuk dat uit onze phone zou komen ....Om een lang verhaal kort te maken de ombudsdienst voor consumenten zaken ingeschakeld en plots de rekening terug betaald gekregen voor de gemaakte expertisekosten .... Vermits ik zeker van mijn standpunt was zelf nog een stap verder gegaan en de Phone naar een onafhankelijk bedrijf gebracht met de vraag deze even te openen en mij te vertellen wat er van waterschade was.....Groot was hun verbazing vermits deze phone nog nooit opengemaakt was....van enige waterschade was helemaal geen sprake....Of hoe je met consumenten omgaat.... Laat ons duidelijk zijn moest ik stemming willen maken ik zou naam en toenaam van het desbetreffende bedrijf in grote letters schrijven.
Kan me niet van de indruk ontdoen dat deze techniek door meerdere firma's als norm wordt gehanteerd vermits de meeste consumenten niet de energie willen stoppen in een eindeloos getouwtrek. Heb ook duidelijk gesteld dat Stromer niet moeilijk doet met garanties maar anderzijds klopt er iets niet in hun eindcontrole. De meeste fietsen hebben in het begin tal van prob. die afhankelijk van dealers moeilijk opgelost raken . Ook bij mijn fiets heeft het een jaar geduurd voor alles ok was . Remsensor , uitvallen ,andere motor ,andere controller,....je kan alles vervangen zolang het garantie is maar daarna?????
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

jovdt schreef: 22 jan 2022, 20:45 Ook bij mijn fiets heeft het een jaar geduurd voor alles ok was . Remsensor , uitvallen ,andere motor ,andere controller,....je kan alles vervangen zolang het garantie is maar daarna?????
Ik vind dat je een onderscheid moet maken tussen kinderziektes/opstartproblemen en defecten die later optreden.
Bij Stromer is het in het gros van de gevallen (zeker bij de ST2) allemaal dat eerste. Zijn de kinderziektes opgelost, dan is er niks meer aan de hand.

Voor jouw fiets zeg je eigenlijk hetzelfde: er moest vanalles vervangen worden (de vraag is of de dealer hier wel goed aan het foutzoeken is geweest) voordat alles 'oké' was.

Als een Stromer eenmaal in orde is, dan zijn zaken zoals controller, display en motor geen slijtagegevoelige onderdelen (op de motorlagers na helaas) die na verloop van tijd 'op' zijn.

Neemt niet weg dat ik bij een Stromer altijd zou kiezen voor garantieverlenging. Niet omdat ik denk dat elk jaar het ene na het andere onderdeel de geest geeft, maar ALS het gebeurt en er moet een controller, OMNI of motor worden vervangen dan heb je de kosten van die verlenging er meteen uit.


(Wat de waterschade-tactiek van telefoonfabrikanten hiermee te maken heeft: geen flauw idee. Het is algemeen bekend dat bepaalde fabrikanten hier consumenten mee belazeren. Stromer probeert dit soort dingen nooit op klanten af te schuiven.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

(Wat de waterschade-tactiek van Apple hiermee te maken heeft: geen flauw idee. Het is algemeen bekend dat Apple hier de kluit mee belazert.)
Het ging over de vraag van Peerke (nog andere bedrijven ....) en neen het gaat niet over AP. het was een ander groot bedrijf.
Wat betreft de oude ST2 zeggen we hetzelfde ,ik vertaal het enkel in een slechte eindcontrole daar waar jij naar de dealer kijkt....Maar in beide gevallen straalt het negatief af op Stromer en dat is spijtig.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tuurlijk, het begint bij Stromer. Daar ligt de root-cause. Dat trekt helemaal niemand in twijfel.


Maar voor de ST2 met riem is alles op de remschijf na relatief eenvoudig op te lossen, daar heeft Stromer inmiddels voor gezorgd. Als dat oplossen vervolgens niet gebeurt (zoals bij de OP het geval is) dán kijk ik inderdaad naar de dealer. (Er wordt nogal wat af geprutst door die lui.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
GeertH
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mei 2019, 15:54
Locatie: Limburg nl
Merk SP: Stromer ST3

Volledigheidshalve toch even meegeven dat de FM alle opeenvolgende problemen heeft opgelost. Het is een jong iemand, die behoorlijk wat opleidingen bij Stromer volgde, leergierig is, en die best wel een goede service wil bieden. Hij staat natuurlijk ook met zijn rug tegen de muur en is afhankelijk van Stromer, zeker wat het probleem van de ratelende remschijf betreft. Alleen mocht ie wel een stukje assertiever naar Stromer zijn.
Het vertrouwen in deze ST2 is volledig zoek en heb echt geen zin om nog weken/maanden naar de vervelende geratel te luisteren als ik naar de 40 km/u ga of om me permanent zorgen te moeten maken dat ie plots weer uitvalt.
Met enige heimwee denk ik terug aan men 2 vorige Stromers, dat waren ST3’s.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die remschijf is afwachten.

Het plotselinge uitvallen moet je FM fixen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Wat ik bedoel is dat je moet oppassen met generaliseren, alles over een kam scheren. Zoals gemeld is de ST1 (mijn fiets) bijvoorbeeld redelijk probleemloos. Ik lees in ieder geval weinig over problemen. Verder worden op een forum als deze met name problemen gemeld. Logisch, je kunt elkaar dan ondersteunen. Dan ligt de focus ook daarop en is dat niet representatief voor de kwaliteit van alle Stromers . Ik ontken daarbij niet de problemen die sommige producten hebben. De ST2 heeft ontegenzeggelijk meer (aanvangs) problemen dan de 1, 3 en 5. ( en als je ze hebt idd heel kl%$%ten). @OP, ik snap dat je het vertrouwen weer terug moet vinden. Dat duurt ff. Niks is zo rot om in de middle of nowhere stil komen te staan.

Ik ben dan ook benieuwd hoe de ervaringen met Klever zijn nu er meer en meer ervaringen zijn hier op het forum. Dit om dit af te zetten tegen bijvoorbeeld de kwaliteit van Stromer. Daarbij wel aangetekend dat er ( tot nu toe) aanmerkelijk minder Klevers verkocht worden dan Stromers. Ik ben dan ook blij dat dit forum nu een vrijplaats is voor alle SPen.
Met vriendelijke groeten, Peter
Laatst gewijzigd door Peerke1960 op 22 jan 2022, 22:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Bicarbonaat

fiets afleveren bij FM en een aangetekende brief met in gebreke stelling.

of met 10cameras gericht op de fiets , deze doen ontploffen , en met het geld van de views , een ander merk kopen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Peerke1960 schreef: 22 jan 2022, 22:44 Ik ben dan ook benieuwd hoe de ervaringen met Klever zijn nu er meer en meer ervaringen zijn hier op het forum. Dit om dit af te zetten tegen bijvoorbeeld de kwaliteit van Stromer. Daarbij wel aangetekend dat er ( tot nu toe) aanmerkelijk minder Klevers verkocht worden dan Stromers.
Gelukkig wordt de Klever community op dit forum steeds groter :)


De FB groep voor Klever eigenaren hou ik al een paar jaar in de gaten. Daar worden natuurlijk ook problemen gemeld. En een aantal daarvan zal Stromer eigenaren bekend in de oren klinken: er laat weleens een crank los, eerdere generatie displays kon niet tegen vocht, ondersteuning valt uit omdat de accu teveel speelruimte heeft, draadbreuk door ontwerpfout, wat mysterieuze foutcodes op de display, en natuurlijk het oude X-Speed frame met te weinig marge voor overbelasting, dus het bovenste deel van de zitbuis brak weleens af (waarbij ik gebruikersfouten niet uitsluit).


Dus ook bij Klever: het gebruikelijke gedoe bij (relatief nieuwe) speed pedelec techniek.

Ik lees in de Klever groep dat mensen overstappen naar Stromer. En in Stromergroepen zie ik dat mensen het bij Klever gaan proberen.


Waar Klever het beter doet dan Stromer, is dat ze veel eenvoudiger rechtstreeks te bereiken zijn voor consumenten. Er is zelfs iemand van Klever actief in die Klever FB groep. Maar vergis je niet: 9 uit 10 keer verwijst Klever eigenaren met klachten ook gewoon terug naar de dealer. Hier speelt dus vooral 'het gevoel gehoord te worden' een rol. Daar laat Stromer het al jaren liggen.


Mijn eigen stand:

Stromer ST1 X 2017: veel gedoe mee gehad het eerste half jaar, uiteindelijk wel allemaal opgelost door de FM en daarna was het ook prima
Stromer ST2 S 2018: probleemloos
Klever X Alpha 45: probleemloos

Ook nog (uitgebreid) de ST1, ST2, ST3, ST5, ST5 ABS en Klever X Speed PINION getest t.b.v. reviews. Alleen de ST2 ondersteunde aanvankelijk niet lekker, maar dat is opgelost door de achterwiel-as op het juiste moment aan te draaien. Ook had de remschijf voor een licht rinkeltje, maar dat stoorde me niet mega. De rest van de bikes: probleemloos.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie