Het ene probleem na het andere met een nieuwe ST2

GeertH
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mei 2019, 15:54
Locatie: Limburg nl
Merk SP: Stromer ST3

Beste stromer fans,
k heb men nieuwe ST2 nu enkele maanden en beleef het ene probleem na het andere.
De eerste rit kwam de linkerpedaal los. Tot daar toe, wellicht menselijke fout.
Vanaf de eerste rit doet er zich een ratelend geluid bij een snelheid +40km/u. Dit probleem zal opgelost worden als de goedkeuringsprocedure voor andere remmen op dit model is afgerond. Ik begrijp wel dat dat tijd in beslag neemt, maar intussen al 3 maanden ergernis bij elke rit.
Enkele weken na de aankoop klonk er luid gekraak als er aan het stuur gedraaid werd. Fiets binnen, het balhoofd werd gesmeerd. Probleem opgelost.
Even nadien viel de fiets uit telkens wanneer ik over een hobbel reed. Fiets binnen. Er werd een voetje geplaatst in het batterijcompartiment zodat de batterij minder of geen speling had.
Enkele weken geleden was er een condens in men scherm te zien. Vandaag fiets binnen. Het scherm werd vervangen. Op de terugrit naar huis viel de fiets 4 keer uit.
Na de 2de uitval naar de FM gebeld. Die vroeg om de batterij even uit te nemen. Maar zonder resultaat nadien viel ie weer 2x volledig uit. Dus op goed en wel 15 km 4 keer een uitval.
Volgens de FM moet er nog een 2de voetje geplaatst worden, maar dat lijkt me sterk omdat ik na het plaatsen van het eerste voetje meer dan 1000 km zonder uitval gefietst heb en het probleem van de uitval zich net nu na het plaatsen van de omni voordoet. Zelfs zonder dat ik over over een hobbel fiets.
Ik begin zo stilaan spijt te krijgen van men aankoop. Te meer omdat ik naast al die problemen nog steeds bij elke rit dat ratelend geluid moet horen. Men FM is naar mijn aanvoelen (is de derde FM na 2 ST3’s in het verleden elders gekocht te hebben) technisch goed op de hoogte en geeft een goede service. Maar geeft niet dadelijk de indruk dat hij al die problemen abnormaal vindt…😟
Men vragen aan jullie:
Heeft er iemand ervaring met het uitvallen van de fiets/ondersteuning na het plaatsen van een nieuwe omni?
Heeft er iemand al een duurzame oplossing voor de ratelende schijfremmen gekregen?
Heeft er iemand ervaring met een omruiling vanwege Stromer omwille van technische problemen.
Dank voor jullie antwoorden.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Remschijf : viewtopic.php?f=49&t=4870

Balhoofd : viewtopic.php?f=49&t=4824
GeertH schreef: 18 jan 2022, 19:16 Heeft er iemand ervaring met een omruiling vanwege Stromer omwille van technische problemen.
Dat doen ze niet in BE : lijdzaam ondergaan, buitentrappen of (indien verzekerd) parkeren aan het station ... als de problemen onoplosbaar zijn laat Stromer op termijn de klant eenvoudigweg in de kou staan, ik heb het ook meegemaakt ... :bu:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Aan GeertH.

Hoewel hier al vele malen is geroepen dat je alleen een zakelijke deal hebt met je fm, want die is de leverancier van de fiets, lijkt het mij de hoogste tijd om een stevige klacht bij STROMER neer te leggen.
Dat doe je schriftelijk en behalve per e-mail ook ouderwets aangetekend en een kopie met de gewone post.
De brief gaat naar STROMER NL en hoofdkantoor in Zwitserland
Uiteraard zet je de hulplijnen in zoals je fm en je rechtsbijstand verzekering.

ps: geen reactie, drop je klacht dan bij consuwijzer.nl of een andere consumentenorganisatie

Succes ermee.
Laatst gewijzigd door SpeedPAT op 18 jan 2022, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

GeertH schreef: 18 jan 2022, 19:16 Heeft er iemand ervaring met het uitvallen van de fiets/ondersteuning na het plaatsen van een nieuwe omni?
Na het plaatsen van een nieuwe OMNI moet deze een testrun doorlopen waarbij alle contacten en connecties worden gecheckt. De connectoren worden geborgd via een afdekplaatje, dus kunnen niet los schieten.

Maarja, een draadbreukje o.i.d. kan natuurlijk gebeuren per ongeluk.
GeertH schreef: 18 jan 2022, 19:16 Heeft er iemand al een duurzame oplossing voor de ratelende schijfremmen gekregen?
Nee, zoals je zelf ook al hoorde wacht iedereen die hier last van heeft op die nieuwe goedgekeurde remschijf.
GeertH schreef: 18 jan 2022, 19:16 Heeft er iemand ervaring met een omruiling vanwege Stromer omwille van technische problemen.
Dat 'gebaar' zal van jouw dealer moeten komen, want dat is de partij met wie jij een juridische overeenkomst hebt (de koop). Stromer is juridisch geen partij voor jou. Het is aan je dealer om dit vervolgens op te lossen met Stromer.

Je kunt wel stennis gaan maken bij Stromer zoals hierboven wordt geopperd, maar die verwijzen je toch terug naar je dealer.

Je kunt ook de publiciteit opzoeken (zoals hierboven eveneens geopperd), maar reken erop dat Stromer dan nog stugger wordt. Want als ze met alle ogen op zich gericht coulance toepassen, dan scheppen ze een precedent waar ze nooit meer vanaf komen. Daar is Stromer zich zeer bewust van.


De ervaring leert dat Stromer zelden tot nooit bikes terugneemt of omruilt voor nieuw. Daarvoor moet je een dealer hebben die vierkant achter jou staat én die een vuist kan maken richting Stromer, en dan nog is de kans dat het lukt klein. Of je moet een jurist inschakelen tegen je dealer. Bovendien moet je een Stromer hebben met ernstige onoplosbare issues. (Dat is hier vooralsnog niet aan de orde.)

De vraag is hoe stevig je zaak in dit stadium is. Zolang alle problemen binnen een redelijke tijdspanne worden opgelost, vrees ik dat het lastig wordt. En die rinkelende remschijf is irritant, maar staat het functioneren van je Stromer verder niet in de weg.

Maar je zou je licht altijd eens kunnen opsteken bij een jurist, want de vraag is natuurlijk wél hoe lang de reeks (al dan niet opgeloste) klachten moet worden voordat de reeks an sich onacceptabel wordt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
GeertH
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mei 2019, 15:54
Locatie: Limburg nl
Merk SP: Stromer ST3

Dankjewel voor jullie reacties,

Het vervolgverhaal. Eergisteren heeft de FM de contacten van de nieuwe Omni nog eens gecheckt, maar tijdens een rit de dag nadien bleek dit geen oplossing voor de uitval. Op een rit van 48 km is ie 3 keer gewoon uitgevallen. Hij mag van Stromer nog eens een andere (een 2de nieuwe dus) omni installeren om te kijken of dat een oplossing kan bieden. Dus … de nachtmerrie gaat verder ….
Intussen ook geïnformeerd bij een advocate ivm het bij Stromer gekende probleem van het geratel in de voorste schijfrem dat zich van bij de eerste rit (4 maanden geleden) al voordeed. Vanuit juridisch oogpunt moet Stromer dit probleem bij een nieuwe fiets binnen een redelijke termijn oplossen, of een andere fiets voorzien tot het probleem kan opgelost worden, of omruilen. Vier maanden is geen redelijke termijn meer ….. Bovendien is er geen timing naar een oplossing.
De FM zegt dat hij maar kan doen wat ie doet en geeft aan dat ik het maar met Stromer moet regelen. PPffff. …. Wat een gedoe zeg…..😟.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

GeertH schreef: 22 jan 2022, 16:37 De FM zegt dat hij maar kan doen wat ie doet en geeft aan dat ik het maar met Stromer moet regelen. PPffff. …. Wat een gedoe zeg…..😟.
Dat is juridisch gezien onzin. Jij hebt niks met Stromer te maken. HIJ moet het met Stromer regelen, en ondertussen moet hij zich aan zijn contractuele verplichtingen naar jou houden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Wanneer stopt die ellende nu eens bij Stromer? Steeds opnieuw bij een nieuwe fiets problemen.... Ik begrijp dat techniek niet altijd even simpel is maar dit gaat wat mij betreft toch de verkeerde kant op zowel wat deze dealer betreft als wat Stromer betreft . Eigenlijk is tegenwoordig elke fabrikant in dit bedje ziek.....verkopen ,verkopen en reclame maken maar garantie dat is iets anders...Ik weet dat Stromer niet moeilijk doet maar als ik alle ellende lees die hier voorbijkomt dan denk ik toch wel.....
En nee ik ben niet negatief...zeker niet
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Nou......... Hoe vervelend ook in dit geval, is dit representatief? Welke fabrikanten nog meer? Waar blijkt dat uit? Oppassen met stemming maken svp.
Groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

jovdt schreef: 22 jan 2022, 19:08 Wanneer stopt die ellende nu eens bij Stromer?
Die ellende is er niet met de Stromer ST1, ST3 en de ST5.

De ST2 is een zorgenkindje, dat ben ik met je eens. Maar feit is ook dat 95% van de ST2 problemen inmiddels oplosbaar is (eigenlijk alles behalve die rinkelende remschijf), zolang je maar een klantgerichte dealer hebt die weet wat-ie doet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik krijg vooral de indruk dat er flink wat dealers zijn die de zaak flink verprutsen. Maar ook dat reflecteert terug op Stromer...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie