Cranck tikt tegen staander

Plaats reactie
Praeses
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 nov 2019, 11:51
Locatie: PUURS-SINT-AMANDS
Merk SP: Stromer ST1

Sinds enige tijd merk ik tijdens het rijden met mijn ST1 LE dat de linker cranck tegen de staander tikt. Ik kan de staander dan met mijn voet een klein tikje geven en dan is het even beter, maar na de minste oneffenheid in de weg komt het terug.
Zijn er nog mensen waarbij dit voorkomt?
Kan je dit verhelpen? Is er aan de staander iets bij te regelen?
Stromer ST1 LE yellow sinds februari 2020.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Staander uit de weg en vast zetten?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

De bout demonteren, eventueel voorzien van een borgring en Loctite 243 aanbrengen ... bout vastzetten op het voorgeschreven aanhaalmoment : 32 Nm (zie pagina 33 van je handleiding).
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dat probleem had ik ook met een demo ST3. Inderdaad een kwestie van de staander zoveel mogelijk van de cranck wegduwen en weer vast zetten.

Bij mij werd het veroorzaakt met de fiets achteruit uit de garage rijden. Ik heb mijn fiets altijd links in de garage staan, het is dan gemakkelijker om de staander uitgeklapt te laten bij achteruit de garage uitrijden. Bij achteruit rijden draaien de trappers ook achteruit wat bij mijn fiets geen probleem is omdat de staander bij het achterwiel zit.

Bij Stromer zit de staander echter ter hoogte van de cranck, dus loopt de trapper op die staander vast. Hetgeen de staander genoeg verschuift om tegen de cranck te tikken.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Praeses
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 nov 2019, 11:51
Locatie: PUURS-SINT-AMANDS
Merk SP: Stromer ST1

Bedankt voor de reacties! Ik probeer het 1 van de dagen.
Stromer ST1 LE yellow sinds februari 2020.
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

Wat mijn ervaring wel is, is dat de standaard op dit soort fietsen een plastic geleider heeft, voor de veer. Dit slijt op den duur uit en daar krijg je speling mee. (soort van, nouja.. broken by design). niet minder vervelend hierdoor. Ik heb 2 testfietsen gehad, deze hadden dit beiden. Mijn ST2 heeft het ook al tijden (ik stop er zelf wat tussen om het op te lossen) ik had al een tijd geleden een Hebie 632 besteld. Deze moet ik alleen nog even installeren, afgelopen weekend uitgeboord. Nu nog een kwestie van installeren :)

Ik hoop dat het met deze minder is, maar het feit blijft, dat plastic slijt. Plastic met zand ertussen dat zicht langs metaal geleidt slijt gewoon als een gek... Maar goed; other than that zijn het heerlijke apparaten. Alleen valt er her en der nog wat te verbeteren :)
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Plaats reactie