Je maakt wat mee als Stromert

Bicarbonaat
Veteraan
Veteraan
Belgium
Merk SP: klever b speed
Km-stand: 5200

de term defensief rijden viel meermaals ivm het filmpje .
ik denk dat ook die term voor interpretatie vatbaar is , en voor elk persoon verschillend.

ik vond dat ik defensief en vooruitdenkend aan het rijden was , met name ik weet mijn snelheid , ik zie de auto zijn snelheid , je kan 'mijn' defensief rijgedrag horen starten als de toeter start.
de milliseconden later , ga ik opzij naar rechts om uit te wijken enz.
intussen zie ik ook dat er voor de fietser nog enige marge is om te blijven naar rechts uitwijken..

een andere fietser kan dit anders aangepakt hebben (meerdere scenario's/oplossing kunnen goed geweest zijn ) , maar zolang er fysiek geen ongeval is gebeurd , was er genoeg 'defensie"
Laatst gewijzigd door Bicarbonaat op 06 okt 2021, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
(Ja ik ben de gezelligste op feestjes)
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Merk SP: Bulls Green Mover E45

Stromeur schreef: 06 okt 2021, 21:27 En ja, Bicarbonaat hád de auto kunnen ontwijken, maar kom op zeg. Wat die oelewapper achter het stuur van die auto doet was niet mega te voorzien: het was niet even een wiel over het fietspad; die reed er overheen alsof het fietspad daar helemaal niet ligt.

Je kunt op een hele hoop blunders anticiperen, maar die automobilist had niks op het fietspad te zoeken, én heeft niet gekeken.
Helemaal mee eens, maar mijn ervaringen zijn toch dat automobilisten over het algemeen oelewappers zijn (zeker in ochtend- en avondspits), dat ze niet kijken EN dat ze jou niet begrijpen. Dat alles bij elkaar opgeteld geeft aan dat dit niet een eenmalig iets is, maar wat je elke rit weer mee kunt maken. Het is dan alsnog veiliger voor jezelf om daar toch maar op te anticiperen :mrgreen:

Het is voor mij een uit de hand gelopen hobby om NIET in het ziekenhuis te liggen. K'weet niet, vind ik gewoon lekkerder :az
Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how.
(Baz Luhrmann)
Bicarbonaat
Veteraan
Veteraan
Belgium
Merk SP: klever b speed
Km-stand: 5200

Amen
(Ja ik ben de gezelligste op feestjes)
mrstrom
Veteraan
Veteraan
Netherlands

Ja, mee eens. We kunnen er het forum wel compleet mee vullen.

Helaas moet je zelf goed blijven opletten, dat gaat boven alles. Het vervoersmiddel waar je mee of op rijdt maakt daarbij niet zoveel uit, anders dan je kwetsbaarheid. Wie gelijk heeft maakt dan niet meer uit. Degene die de fout maakt heeft een krasje, en jij bij zware pech kan in de kreukels liggen.
On the move: ST3 LE, body float
TomSP
Expert
Expert

Zes dagen uit de fabrieksgarantie en 6 dagen in de verlengde (car)garantie gebeurt me dit..m plots geen ondersteuning meer. Kabel los, na vastmaken gekke storing en een fiets die bij stilstand 80km/h op de omni aangeeft... Fietsenmaker reeds gebeld!
Bijlagen
IMG_20211008_172420.jpg
IMG_20211008_172420.jpg (6.05 MiB) 736 keer bekeken
FreddyH
Netherlands
Merk SP: Bulls Green Mover E45

Goeiendag, jij blij dat je die extra garantie hebt afgesloten!
Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how.
(Baz Luhrmann)
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Merk SP: Klever X Alpha 45

Die connector kan niet spontaan los laten, zit geborgd met een draairingetje. Is er onlangs geklust/onderhoud gepleegd aan deze Stromer?
Ik zie giethaartjes aan de banden. Onlangs nieuwe erop gelegd (gekregen)?

Accu uitnemen terwijl de Stromer aan staat.
Connectoren die los waren gegaan goed schoonmaken.
Kabel die de richting de motor gaat controleren op schade. (Als die niet correct in het daarvoor bedoelde nokje geplaatst is loopt-ie tegen de remschijf aan, met op termijn kabelschade en storingen tot gevolg.)
Kabel richting de motor in het daarvoor bestemde nokje drukken. Connectoren weer aansluiten. Borgringetje aandraaien.

Oogde alles goed/niet defect? Accu terugplaatsen, Stromer aanzetten, kalibreren en controleren of het probleem verholpen is.
Stromer ST1 X (2017) --> Stromer ST2 S (2018) --> Klever X Alpha 45 (2021)
TomSP
Expert
Expert

Motor kabel en die andere kabel zitten 1x om de as gedraaid. Zaakje voor de FM, komt goed.
Ik doe zelf weinig aan de fiets. Banden zijn nog de originele big bens, motor is er in maart nog uitgehaald door de FM voor wissel van winterbanden naar de big bens.

Hele weg terug naar huis geen problemen. Tot een kleine kilometer voor ik thuis was de ondersteuning helemaal weg viel, zonder foutmelding.
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Merk SP: Klever X Alpha 45

TomSP schreef: 08 okt 2021, 21:06 Motor kabel en die andere kabel zitten 1x om de as gedraaid. Zaakje voor de FM, komt goed.
In dat geval is de motor van zijn plek geschoten. Ik mag hopen dat er niet meer kapot is. (Als die connector met geweld los is getrokken vrees ik ervoor.)

De motor kan alleen van zijn plek draaien als het achterwiel eruit is geweest en daarna niet correct is teruggeplaatst. Voor de ST1 X is daar trouwens vrij kort na de lancering een speciaal metalen 'busje' voor uitgebracht, omdat niet-deskundigen het voor elkaar kregen om het wiel verkeerd terug te plaatsen.

Is dat busje op jouw ST1 X geplaatst? (Moet haast wel trouwens, want ik zie dat-ie van 2019 is en dat busje kwam al eind 2017.)
Stromer ST1 X (2017) --> Stromer ST2 S (2018) --> Klever X Alpha 45 (2021)
Reinout-ST3
Veteraan | Ambassadeur | Forum Supporter
Veteraan | Ambassadeur | Forum Supporter
Netherlands
Merk SP: ST3
Km-stand: 45.000

....toch maar even afgestapt vanochtend en via 112 bij de Politie terecht gekomen....

Op de N225 tussen Elst en Amerongen (fietspad in bosomgeving, niet verlicht) op mijn gebruikelijke ochtendtijden trof ik een aangereden ree aan.
Nog levend (ademend, dampend in de 4 graden omgevingstemperatuur) maar niet meer tot vluchten in staat.
Mijn beredenering is dat deze stakkerd is aangereden op de parallel liggende N225 en terug is geworpen op de brede afscheiding tussen fietspad en die N225 zelf.
Langzaam heeft de ree zichzelf tot een obstakel gemaakt op het fietspad.

Ree aan de kant geduwd. Via 112 de Politie op de hoogte gebracht die vervolgens faunabeheer inschakelde.
Op de terugweg was de ree weg.

Ik zie heel vaak wild op dit stuk (reeën, zwijnen) en da's altijd best spannend want er is geen verlichting. Maar zo'n homp vlees op het fietspad is vragen om moeilijkheden want er zijn vele fietsgebruikers zonder lampje of alleen zo'n mini-ledje die als enige functie heeft dat je wordt opgemerkt. Maar je weg/route beschijnen is uitgesloten.
Politie was blij met de melding en wenste me een voorspoedige reis verder. Of ik schade had opgelopen ? Heb maar niet uitgelegd dat ik niet een automobilist was maar een SPer. Als ik tegen die ree was geklapt had ik niet een telefoontje met de Politie gehad maar had een ziekenbroeder een telefoontje over mij gehad....

Het is weer donker, de blaadjes en modder maken de boel weer goed glad....let op !
Veel veilige kilometers toegewenst.
Grtz, Reinout
Bijlagen
20211013_053009.jpg
20211013_053009.jpg (313.65 KiB) 511 keer bekeken
Plaats reactie