Je maakt wat mee als Stromert

Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 21.000

Poe he... daar wil je niet met 45km/u over heen vliegen inderdaad. Dit motiveert mij wel om de M99 Pro die ik nog heb liggen te monteren op mn 6v ST1x.....
Stromer ST1x rijder sinds augustus 2017. 2x983Wh. Thudbuster large. Continental Top Contact. Ergo / Spirgrips. Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Merk SP: ST1 2019
Km-stand: 23001

Pfffff, vorig jaar op de dijk twee reeen ontmoet. Onder het rijden, vlak voor mijn voorwiel. Is toch een aardige massa die je niet fysiek wilt ontmoeten….
Groetjes Peter
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Merk SP: Klever X Alpha 45

Arm beest, zal waarschijnlijk inmiddels wel in de reeën-hemel zijn...

Wel top dat je melding hebt gedaan Reinout. Levensgevaarlijk obstakel voor fietsers, en dat dier hoeft ook niet nodeloos te lijden. (Of nog een keer overreden te worden.)
Stromer ST1 X (2017) --> Stromer ST2 S (2018) --> Klever X Alpha 45 (2021)
Jins
Belgium

Jan-Willem Wisselink schreef: 13 okt 2021, 20:57 Poe he... daar wil je niet met 45km/u over heen vliegen inderdaad. Dit motiveert mij wel om de M99 Pro die ik nog heb liggen te monteren op mn 6v ST1x.....
Sinds ik de bouwlamp op m'n X heb snap ik niet hoe ik het zo lang zonder gered heb...
Er zijn uiteraard ook nog andere goede lampen maar als je de M99 Pro liggen hebt niet twijfelen.
Joker
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 4500

Stromeur schreef: 13 okt 2021, 21:08 Arm beest, zal waarschijnlijk inmiddels wel in de reeën-hemel zijn...

Ik vermoed eerder in een stoofpotje... :mrgreen:
Bicarbonaat
Veteraan
Veteraan
Belgium
Merk SP: klever b speed
Km-stand: 5200

auto denkt dat ik op fietspad moet ( achter de struiken rechts )
maar tis een rijvak van 50km/h.
als SP mag je er rijden.

auto houd de boel op en toetert ff

(Ja ik ben de gezelligste op feestjes)
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Merk SP: Stromer St1X 2017 (oranje)
Km-stand: 30000

Auto zou even hebben kunnen wachten met de weg oprijden tot je voorbij was, maar serieus, waarom haal je daar die auto nog in?!?
Of de automobilist vind dat je op het fietspad moet kan ik in het filmpje niet bepalen, maar als ik in de auto zat zou ik ff denken van WTF doe die nou weer.
Je haalt bovendien in op een oversteekplaats en vlak na een splitsing, volgens mij nou ook niet echt het idee van veilig verkeer.
St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 30000+ and counting.
Bicarbonaat
Veteraan
Veteraan
Belgium

Wiebe schreef: 15 okt 2021, 14:05 waarom haal je daar die auto nog in?!?
hij had geen snelheid , en waarom zou ik achter een auto stoppen/sterkvertragen , als die zomaar vertraagt zonder reden ( de reden is wss de fietser in zijn achteruikijkspiegel )
woutah
Expert
Expert
Netherlands
Merk SP: Stromer ST2-2014
Km-stand: 34000

Ik snap niet zo goed waarom je die auto inhaalt. Natuurlijk had die auto je voor moeten laten gaan.

Alleen auto’s zijn in de meeste gevallen niet berekend op een speedpedelec. Ik vind het gewoonweg gevaarlijk dat je dat doet. De toeter snap ik ook wel van de auto. Er ontstaat een gevaarlijke situatie en ja de auto had je voor moeten laten gaan, maar zoals hier ook al eerder gezegd is, voorrang krijg je. In dit geval kreeg je die niet, ga gewoon even in de remmen ipv deze gevaarlijke situatie te creëren. Als ik kijk naar de vorige actie op de rotonde, waar je rechts inhaalt zou ik echt proberen wat defensiever/meer geanticipeerd te rijden. Dit is vragen om ongelukken.

Ik rijd al een tijdje Speedpedelec maar had in beide situaties anders gereageerd (en ja ik zou wel gedacht hebben: stomme auto…)
Huidig: Stromer ST2 white, 2014, 34000km, 983wh, Omni C retrofit, Bodyfloat, Redshift shockstop
Voorheen:
Stromer ST2 2016 Black
Stromer ST1 2012 Black
Batavus Milano Bosch performance
Cannondale 2012 Bosch Active line 1st gen
Trek 500 Bionx motor
Bicarbonaat
Veteraan
Veteraan
Belgium

woutah schreef: 15 okt 2021, 22:25 Ik snap niet zo goed waarom je die auto inhaalt. Natuurlijk had die auto je voor moeten laten gaan.

Alleen auto’s zijn in de meeste gevallen niet berekend op een speedpedelec. Ik vind het gewoonweg gevaarlijk dat je dat doet. De toeter snap ik ook wel van de auto. Er ontstaat een gevaarlijke situatie en ja de auto had je voor moeten laten gaan, maar zoals hier ook al eerder gezegd is, voorrang krijg je. In dit geval kreeg je die niet, ga gewoon even in de remmen ipv deze gevaarlijke situatie te creëren. Als ik kijk naar de vorige actie op de rotonde, waar je rechts inhaalt zou ik echt proberen wat defensiever/meer geanticipeerd te rijden. Dit is vragen om ongelukken.

Ik rijd al een tijdje Speedpedelec maar had in beide situaties anders gereageerd (en ja ik zou wel gedacht hebben: stomme auto…)
de auto kon gewoon de hoofdweg oprijden , hij sneed me zeker niet de pas af .
de auto was voor... tot daar niks aan de hand.
maar eenmaal op de hoofdweg begon de auto met een soort manouvre ( zonder reden vertragen op sec 00:08 remt hij wel ) waar ik niks aan heb.

moest ik zelf met de auto zijn ipv met de SP , zou ik de witte wagen die van 50 naar 25km/h vertraagd , ook inhalen.
Plaats reactie