Je maakt wat mee als Stromert

Bicarbonaat
Veteraan
Veteraan
Belgium
Merk SP: klever b speed
Km-stand: 5200

Achiel schreef: 20 okt 2021, 10:36 Kwam gisteren hier een Belg tegen die illegaal op het fietspad reed met zijn Trek pedelec. Hipsterfiguur want een helm was ook al niet nodig, hij droeg een hippe pet. Heb hem er op gewezen dat hij een helm op moet en dat hij het op deze manier verpest voor de pedelec rijders die zich wel aan de regels houden met de regels aan zijn laars te lappen. Hij vond dat ik me met mijn eigen zaken moest bemoeien.
waarom was hij illegaal?
(Ja ik ben de gezelligste op feestjes)
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Merk SP: Bulls Green Mover E45

Bicarbonaat schreef: 21 okt 2021, 00:13 waarom was hij illegaal?
Omdat je in NL met een SP niet op een fietspad mag fietsen. Alleen op een Brom/Fietspad of op de rijbaan. Daarnaast droeg deze persoon geen helm, hetgeen wel verplicht is.
Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how.
(Baz Luhrmann)
mrstrom
Veteraan
Veteraan
Netherlands

Beetje de standaard reactie toch. "waar bemoei je je mee", "Dat maak ik zelf wel uit", "Ja ik ken de regels, maar... het is klein stukje/ik moet nu even zus of zo" Gewoon menselijk, maar wel irritant.
On the move: ST3 LE, body float
FreddyH
Netherlands

LNY schreef: 20 okt 2021, 12:50 Tuurlijk! Die Trek rijder is helemaal fout, maar ik snap zijn reactie best.
Ik zou er persoonlijk ook niet zo van gediend zijn als een wildvreemde mij de les wenst te lezen.
Want het is wel jouw persoonlijke keuze om je niet aan de wet te houden, maar die wildvreemde mag niet de persoonlijke keuze maken om jou daarop aan te spreken?

Ik zie zo'n reactie (mits op normale manier gebracht) als een mooi moment voor reflectie. Blijkbaar denkt die persoon dat ik iets stoms doe: is dat ook zo, of heeft die persoon het mis... Mooie kans om iets te leren :ay
Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how.
(Baz Luhrmann)
Bicarbonaat
Veteraan
Veteraan
Belgium

belgie :

Jins
Belgium

Wees blij dat die uiteindelijk ook nog stopte… anders had je “prijs”.
Wees blij dat er naast jou geen (vracht) auto reed, geen plaats om uit te w…
Dat heb je met fietspaden met een … moordstrookje.
BE heeft nog veel te leren , voorbeelden genoeg maar de “ballen” zijn er niet.
Duwerke
Pro
Pro
Belgium

voorrang heb je maar als dit de manier is om te handelen ben ik niet zeker.
Defensief rijden zou hier ook op zijn plaats geweest zijn.
zie je niet vertragen door te remmen.
Bicarbonaat
Veteraan
Veteraan
Belgium

Duwerke schreef: 25 okt 2021, 20:26 voorrang heb je maar als dit de manier is om te handelen ben ik niet zeker.

defensief rijden is inzien dat het misgaat zodra de band over de haaientand gaat.( dus niet tijdig stopt)
defensief rijden is ook weten dat remmen geen zin heeft aan die snelheid en nat wegdek.

geluk is .... toevalig geen auto links...
FreddyH
Netherlands

Bicarbonaat schreef: 25 okt 2021, 20:48
Duwerke schreef: 25 okt 2021, 20:26 voorrang heb je maar als dit de manier is om te handelen ben ik niet zeker.
defensief rijden is inzien dat het misgaat zodra de band over de haaientand gaat.( dus niet tijdig stopt)
defensief rijden is ook weten dat remmen geen zin heeft aan die snelheid en nat wegdek.

geluk is .... toevalig geen auto links...
Defensief rijden is voorkomen dat je dat geluk nodig hebt. Als je een zijstraat slecht kunt overzien en er is ruimte naast je, ga dan verder naar links rijden zodat je eerder de straat in kunt kijken en meer tijd hebt om te reageren. Als die ruimte er niet is, dan is het verstandig om vooraf alvast wat snelheid te minderen. Zeker met een nat wegdek.
Bekijk het eens vanuit die fietser: die ziet een koplamp van een fiets (e-bike) aankomen, dus denkt er wel voor door te kunnen. Ineens ben jij daar al... Als zo iemand net een paar potten bier teveel op heeft en niet meer reageert dan lig je hard op je plaat.

De trainer van onze rijvaardigheidstraining zei tijdens de training dat hij 's ochtends als hij vertrekt zijn vrouw altijd beloofd dat hij die dag geen noodstop zal hoeven maken. Het is een kwestie van instelling, maar sinds die training heb ik het ook bijna nooit meer nodig.
(Baz Luhrmann)
Bicarbonaat
Veteraan
Veteraan
Belgium

FreddyH schreef: 25 okt 2021, 21:50

Defensief rijden is voorkomen dat je dat geluk nodig hebt. Als je een zijstraat slecht kunt overzien en er is ruimte naast je, ga dan verder naar links rijden zodat je eerder de straat in kunt kijken en meer tijd hebt om te reageren. Als die ruimte er niet is, dan is het verstandig om vooraf alvast wat snelheid te minderen. Zeker met een nat wegdek.
Bekijk het eens vanuit die fietser: die ziet een koplamp van een fiets (e-bike) aankomen, dus denkt er wel voor door te kunnen. Ineens ben jij daar al... Als zo iemand net een paar potten bier teveel op heeft en niet meer reageert dan lig je hard op je plaat.

De trainer van onze rijvaardigheidstraining zei tijdens de training dat hij 's ochtends als hij vertrekt zijn vrouw altijd beloofd dat hij die dag geen noodstop zal hoeven maken. Het is een kwestie van instelling, maar sinds die training heb ik het ook bijna nooit meer nodig.
je hebt gelijk.
( ik heb wel 3koplampen , en in belgie is een niet-electrische fiets nooit voorzien van lichten , een een e-bike met 1 )
+
ik ga een geluidsmodule opzetten die een bromfiets nabootst
Plaats reactie