Je maakt wat mee als Stromert

Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

JeroenSpock schreef: 27 okt 2022, 11:58
Stromeur schreef: 26 okt 2022, 23:19 Ja plantenbakken links en rechts om er de vaart uit te halen daar zijn ze hier ook dol op.

Liefst nog van die dukdalven, zien ze je amper aankomen.
Verschrikkelijk slecht voor het milieu ook, om maar even in politiek correcte termen te praten. De gang moet er uit, dus fijnstof van de remmerij. Daarna weer op het gas, met je kleine teen uiteraard want anders kost dat te veel co2.
Dus weg met die versmallingen, dit kan zo niet langer :D doodzonde van de energie
Waarom zouden ze die ondingen daar toch zetten…
Psssst als je de gang er niet insteekt moet je ze er ook niet uithalen en al zeker niet met je remmerij. Inderdaad zonde van de energie en je remblokjes.
Of zie ik dit verkeerd.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Als op een rechte weg met max 90 regelmatig ongevallen gebeuren wordt de max aangepast naar 70. Die ongevallen gebeuren niet tegen 90 maar ver daar boven. Een aanpassing naar 70 gaat diegenen die 90 niet respecteren niet tegen houden met als resultaat dat de ongevallen cijfers niet dalen. En dan volgt de infrastructuur.
… zo ver zijn we dus. Het probleem is het gebrek aan handhaven en de politiek verschuilt zich achter de genomen maatregelen. KLAAR, we hebben gedaan wat we kunnen… milieu is en zal nog heel lang bijzaak blijven.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Wat daar wel tegen helpt zijn flitspalen. Zet zo'n ding neer waar je de snelheid er uit wil hebben en je zal zien dat mensen zich aan de snelheid houden.
Kan even duren tot het bij alle fanatieke hardrijders door dringt maar door een deel van je salaris naar Leeuwarden sturen leer je sneller.
Die flitser verdient zich wel terug, en het gevaar bij kruisingen of waar dan ook is voor 99% verdwenen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja eens.

Flitspalen en trajectcontroles werken fenomenaal goed als preventiemiddel. Op autoroutes die ik niet ken hoef ik alleen maar naar het gedrag van mijn medeweggebruikers te kijken (vooral het gedrag van aso's die graag op de meest linker rijbaan al het andere verkeer dat daar rijdt opduwen) om te weten op welke trajecten ik mijn gemak moet houden.

Zelfs op een specifiek stukje van de ring A10 Noord waar al jaaaaaren trajectcontrole is, maar waar nog véél langer een doodgewone flitspaal in de berm staat, daar houdt elke over-assertieve eikel in z'n asobak in.


Handhaven die handel. En als de verkeersboetes omhoog moeten om snelheidsbeperkende maatregelen te treffen die resulteren in rijgedrag waarbij de maximum snelheid wordt gerespecteerd op een manier die minder schadelijk is voor het milieu (zoals trajectcontroles; gewoon met z'n allem een continue snelheid aanhouden met respect voor het maximum): lekker doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Die flitspaal zorgt voor teveel (plaatselijk) afremmen, ver beneden de max, en dus voor potentieel gevaarlijke situaties. Hier zijn ze volop aan het investeren in traject controle. Het gaat langzaam de juiste richting uit, de palen/camera’s staan er maar de software is wettelijk/praktisch nog niet helemaal rond…komt wel. Voor mijn deur is het verschil merkbaar in positieve zin sinds de trajectcontroles. De max is hier 70 en vroeger kwamen ze heel vaak bumper kleven als je 70 reed, doen ze niet meer. En met niet meer bedoel ik NIET meer. Het werkt.
Misschien de boetes ook koppelen aan het inkomen zoals in Zwitserland, zou ook wel helpen voor diegenen waarvoor €1000 klein geld is.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jins schreef: 27 okt 2022, 23:53 Misschien de boetes ook koppelen aan het inkomen zoals in Zwitserland, zou ook wel helpen voor diegenen waarvoor €1000 klein geld is.
Ja, mee eens. Dan doet de klap iedereen evenveel pijn. En van mij mag het best veel pijn doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dat is in Finland ook het geval. Véél beter dan hier. De hoogste baas van Nokia heeft ook ooit een snelheidsboete gehad van iets meer dan 100.000 Euro. Hij had het jaar ervoor en totaal inkomen van 5.000.000 Euro. Helemaal terecht als je het mij vraagt, 100 Euro betekent voor zo iemand helemaal niks.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Rubz
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 sep 2022, 14:00
Locatie: Twente
Merk SP: Koga Pace B20

Over die wegversmallingen; onderstaande hebben ze op de campus van de Universiteit Twente. Daarnaast is de gehele campus een 30 zone. Ik reed vanochtend netjes met 33 op de teller tussen de heuveltjes door. De dikke Kia SUV achter mij vond het nodig om te toeteren. Wel een hele eer, want het is de eerste voor mij! Na de versmalling ging ik toch maar wat naar rechts en werd ik rap ingehaald. Vervolgens ging de Kia vol in de ankers om op de kruising rechtsaf te slaan. Wat zal die zich stoer gevoeld hebben...
Bijlagen
Screenshot_20221028-144919_Maps~3.png
Screenshot_20221028-144919_Maps~3.png (956.66 KiB) 397 keer bekeken
Koga Pace B20
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jep. Helemaal zinloos en wederom een bewijs dat de auto toch een soort verlengstuk is van je ego :bu:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Even iets heel anders: heb vandaag een fietstocht gemaakt met een collega, gewoon op de motorloze fiets (in mijn geval: Batavus Personal Bike). Zijn we 20 km onderweg, breekt bij het oversteken van een wat drukkere weg mijn linker crank doormidden :ai
Dat moet je ook niet teveel doen. Gelukkig ben ik er met een scheur in mijn broek en een oppervlakkige snee in mijn kuit vanaf gekomen. De locale FM kon mijn fiets snel weer repareren en we konden weer door. Not amusing...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie