Hallo,
Met mijn vorige stromer en met mijn huidige doe ik enkele rit 71 Km gemiddelde snelheid 35 a 36 wel op vermogen 2 en persoonlijke instelling behalve snelheid alles op 50 % ingesteld .Offset heb ik op 915 gekalibreerd anders verbruikt je te veel batterij. Ik blijf op vermogen 2 tot zo'n 40 km daarna doe ik de rest op vermogen 3 afhankelijk van de tegenwind. vorige stormer st2s super fiets huidige st5 machtige fiets. met de st2s deed ik zo'n 40000km toen ik overgestapt ben op de st5 met de instelling die ik reeds vermelde rij je toch gemakkelijk rond de 40. De offset is het belangrijkste hoe lager hoe meer je batterij verbruikt.
60km enkel ww
Hallo,
Mijn woonwerk afstand is 65 km en dit haal ik ruim. Ik start op stand 2 en na 2/3 van mijn rit ga ik over op stand 3 of S. Dit is mede afhankelijk van het type weer. Mijn gemiddelde snelheid ligt tussen de 34 en 37 km/p uur, inclusief pont, verkeerslichten, etc. Op kantoor heb ik een oplader liggen waarmee ik mijn batterij weer oplaad. Ik reis met tas, inclusief computer, handdoek en kleding. Zelf weeg ik rond de 110kg. Al met al aardig wat gewicht te verstouwen. De batterij heeft dan ook geen problemen met het overbruggen van deze afstand
Mijn woonwerk afstand is 65 km en dit haal ik ruim. Ik start op stand 2 en na 2/3 van mijn rit ga ik over op stand 3 of S. Dit is mede afhankelijk van het type weer. Mijn gemiddelde snelheid ligt tussen de 34 en 37 km/p uur, inclusief pont, verkeerslichten, etc. Op kantoor heb ik een oplader liggen waarmee ik mijn batterij weer oplaad. Ik reis met tas, inclusief computer, handdoek en kleding. Zelf weeg ik rond de 110kg. Al met al aardig wat gewicht te verstouwen. De batterij heeft dan ook geen problemen met het overbruggen van deze afstand
2020: Stromer ST5 Limited Edition XL; Abus Bordo Granit X Plus 6500; Ortlieb-backroller-pepper; Spurcycle bel; Garmin Varia RTL 515; Shimano D-Fly E-tube Di2 EW-WU111A; Spatbord verlenger 175, 100mm; Stromer Winterbanden.
Nu nog niet en hopelijk blijft dat zo, want het kan ook anders : na minder dan 3 jaar kan ik nog zo'n 30 km rijden met mijn tip-top gesoigneerde blauwe.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Veteraan
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST1x (2019)
- Km-stand: 6313
Hallo Golvas, ik heb tot nu op dit forum wel meerdere/andere degradatie gevallen van kilometervreters gelezen (en bijbehorende vervanging door Stromer mits binnen garantie periode), maar ben jij nou de enige met dit probleem (erg grote / snelle accu degradatie buiten garantie om) tot nu toe?
Begrijp me niet verkeerd; het is buitengewoon vervelend. En ik wens het geen enkele Stromer rijder toe, maar ik heb het idee dat het heel erg weinig voorkomt. Jouw waarschuwingen aan anderen zijn hoe dan ook terecht, maar zonder deze context ook een tandje 'afschrikwekkend' voor aspirant Stromer kopers. Nietwaar? (Ik heb in ieder geval heel erg veel gelezen op dit forum voordat ik mijn Stromer kocht)
Begrijp me niet verkeerd; het is buitengewoon vervelend. En ik wens het geen enkele Stromer rijder toe, maar ik heb het idee dat het heel erg weinig voorkomt. Jouw waarschuwingen aan anderen zijn hoe dan ook terecht, maar zonder deze context ook een tandje 'afschrikwekkend' voor aspirant Stromer kopers. Nietwaar? (Ik heb in ieder geval heel erg veel gelezen op dit forum voordat ik mijn Stromer kocht)
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Mijn waarschuwingen zijn inderdaad terecht en nee, ik ben niet de enige die dit "mag" meemaken ... trouwens, wat mij overkomt kan iedereen overkomen.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Veteraan
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST1x (2019)
- Km-stand: 6313
Zeker; iedereen zou het kunnen overkomen. De vraag is echter; wat is de kans dat het gebeurd?
Derhalve ook mijn vraag; zijn er meerdere gevallen gemeld op dit forum met hetzelfde wat jij hebt ervaren met jouw accu? (Behalve dan de normale te verwachten degradatie)
Derhalve ook mijn vraag; zijn er meerdere gevallen gemeld op dit forum met hetzelfde wat jij hebt ervaren met jouw accu? (Behalve dan de normale te verwachten degradatie)
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
-
- Veteraan
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 29.000
Wel cool om je verhaal zo te lezen in dit topic Jan-Willem! Ik ga dit ook proberen met m'n ST2 2015, ik ga van baan veranderen en het wordt in een keer 55-60km enkele reis ipv 28 a 35... Ik heb een elektrische motor gekocht, en eventueel treinen + vouwfiets in de winter.Jan-Willem Wisselink schreef: ↑16 feb 2021, 10:49 Ja... die omni klust er gratis een paar km/uur bij op :-)
Cruissnelheid is met volle accu wel 45km/u op de omni. Gemiddelde wordt idd naar beneden getrokken door rijden in de stad / stoplichten.
Ik heb het ooit 3 weken achter elkaar iedere ma t/m do gedaan. Maar toen kreeg ik last van mn achterwerk. Geswitched van zadel en iets minder enthousiast doel gesteld van 2x per werkweek heen en weer. Als je woensdag als vrije dag ertussen hebt zou het wellicht wel kunnen. Maar koop een goede broek met goede zeem en een goed zadel en dan moet het zeker kunnen.
Voor mij is de combinatie van stromer en treinen ideaal. Ik heb niet altijd zin.. het weer werkt ook niet altijd mee... soms heb je niet genoeg geslapen om scherp genoeg op de stromer te zitten. Veiligheid op 1 :-) Ik heb geen zin in asfaltexceem.
Ik wil wel een (tweedehands) batterij bijkopen, gezien mijn 814Wh batterij al aardig op leeftijd is en ondertussen al 20.000km heeft afgelegd! Ik ben benieuwd hoe het zal gaan, heb ergens gelezen dat Tomasj met een 26" model ST2 met koppelsensor op 30% 54km op een blauwtje redde, dus zo heb ik mn sensor nu ook afgesteld. Scheelt enorm in verbruik in stand 3, vooral met tegenwind
Geen idee wat ik met mijn golden eye zou redden op een enkeltje, maar ik heb meestal toch wel zo'n 65% nodig voor mijn huidige rit, dus veel verder dan 50km denk ik niet dat erin zit
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
Hoe kan je die offset kalibreren?RUDIBOUCKENOOGHE schreef: ↑25 apr 2021, 00:19 Hallo,
Met mijn vorige stromer en met mijn huidige doe ik enkele rit 71 Km gemiddelde snelheid 35 a 36 wel op vermogen 2 en persoonlijke instelling behalve snelheid alles op 50 % ingesteld .Offset heb ik op 915 gekalibreerd anders verbruikt je te veel batterij. Ik blijf op vermogen 2 tot zo'n 40 km daarna doe ik de rest op vermogen 3 afhankelijk van de tegenwind. vorige stormer st2s super fiets huidige st5 machtige fiets. met de st2s deed ik zo'n 40000km toen ik overgestapt ben op de st5 met de instelling die ik reeds vermelde rij je toch gemakkelijk rond de 40. De offset is het belangrijkste hoe lager hoe meer je batterij verbruikt.
-
- Runner-up
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 08 sep 2022, 17:07
- Locatie: Nederland
- Merk SP: ST7 - In order - ST1 lease
- Km-stand: 0
Met de ST7 ga ik 135 enkele afstand fietsen.
Uiteraard zal ik wat moeten bijtrappen.
Momenteel is er nog een fietsbus voor 35km over de afsluitdijk dus 100km moet kunnen lukken bij normale omstandigheden.
Het is nog wat koffiedik kijken wat de prestaties echt gaan worden.
Momenteel fiets ik op een ST1 55km enkele afstand met bij aankomst 20% bij normaal weertype.
Zware weersomstandigheden zal ik nog moeten testen.
Uiteraard zal ik wat moeten bijtrappen.
Momenteel is er nog een fietsbus voor 35km over de afsluitdijk dus 100km moet kunnen lukken bij normale omstandigheden.
Het is nog wat koffiedik kijken wat de prestaties echt gaan worden.
Momenteel fiets ik op een ST1 55km enkele afstand met bij aankomst 20% bij normaal weertype.
Zware weersomstandigheden zal ik nog moeten testen.
Haarlem - Sneek • 135
Haarlem - Den Haag • 55 / 110 km
———
SP - Stromer ST7 XL solid gold
Haarlem - Den Haag • 55 / 110 km
———
SP - Stromer ST7 XL solid gold
In stand 3? Of stand 2 tuned?KDZ schreef: ↑19 sep 2022, 17:07 Met de ST7 ga ik 135 enkele afstand fietsen.
Uiteraard zal ik wat moeten bijtrappen.
Momenteel is er nog een fietsbus voor 35km over de afsluitdijk dus 100km moet kunnen lukken bij normale omstandigheden.
Het is nog wat koffiedik kijken wat de prestaties echt gaan worden.
Momenteel fiets ik op een ST1 55km enkele afstand met bij aankomst 20% bij normaal weertype.
Zware weersomstandigheden zal ik nog moeten testen.