2de hands aanschaf : Wat af te checken vóór het buitenrijden?

Plaats reactie
OlivierVK
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 apr 2021, 09:58
Locatie: Ninove
Merk SP: Stromer
Km-stand: 1510

Beste,

Ik ben in blijde verwachting van mijn (tweedehands, zo goed als nieuwe) Stromer ST5 mt mooie korting.
Nu, de aankoop gebeurde via de oorspronkeleijke FM (de oorspronkelijke koper heeft deze via de winkel dus te koop gezet).

Zijn er bij afhaling (eens alle admin etc rond is) zaken die ik absoluut niet mag vergeten?
(Gezien het geen 'nieuwe' fiets is zijn er misschien dingen waar ik niet ga aan denken?)

Wat zeker in orde moet zijn bij buitenrijden :

1. Omni App : Fiets moet worden overgezet op mijn email adres? Of nieuwe account maken (door FM?) en dan 'switch' doen?
2. Kwa papieren moet ik COC document + inschrijvingsdoccument hebben (en een nummerplaat uiteraard). De ENRA verzekering wordt nog afgesloten bij dezelfde FM.
3. Spiegel (was niet gemonteerd zag ik) --> Moet meegeleverd worden veronderstel ik?
4. Deze heeft een Bodyfloat --> Zitten daar meerdere 'veren' bij normaal gezien als je dat aanschaft. Momennteel zijn de zwarte gemonteerd, maar ik heb denk ik eerder de orange nodig.
5. Worden er bij een ST5 die plaatjes geleverd om tussen de remklauwen te stoppen (om bij uithalen van voorwiel geen dichtgenepen schijven te hebben?) --> Best vragen aan FM?
6. Bij ENRA : iemand die weet of de omnium verzekering ineens af te sluiten is voor langere periode? (dus niet per jaar, maar bvb ineens voor 2j of 3j? (met korting dan of zo?)

--> Zijn er nog zaken die ik zeker moet vragen/checken? Dat ie volledig in orde is uiteraard, maar dat heb ik nagevraagd. Ik ga ervan uit dat dat dus snor zit.

Dank
Stromer ST5 - 2020/04 - Kinect :ba
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Spiegel moet er inderdaad op zitten, anders is de fiets wettelijk niet in orde.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

OlivierVK schreef: 15 jul 2021, 13:41 1. Omni App : Fiets moet worden overgezet op mijn email adres? Of nieuwe account maken (door FM?) en dan 'switch' doen?
De FM zet de ST5 in de Stromer Portal op jouw naam en jouw e-mail adres. Jij downloadt de OMNI app op je telefoon, logt in met de inloggegevens die je daarna ontvangt en je maakt connectie met de ST5.
OlivierVK schreef: 15 jul 2021, 13:41 2. Kwa papieren moet ik COC document + inschrijvingsdoccument hebben (en een nummerplaat uiteraard). De ENRA verzekering wordt nog afgesloten bij dezelfde FM.
COC zat er bij mijn twee (nieuw geleverde) Stromers niet bij in NL. (Bij mijn Klever wel.) Wellicht is dat in BE anders.
OlivierVK schreef: 15 jul 2021, 13:41 3. Spiegel (was niet gemonteerd zag ik) --> Moet meegeleverd worden veronderstel ik?
Ja, evenals oranje reflectoren op de beide zijkanten van de voorvork.
OlivierVK schreef: 15 jul 2021, 13:41 4. Deze heeft een Bodyfloat --> Zitten daar meerdere 'veren' bij normaal gezien als je dat aanschaft. Momennteel zijn de zwarte gemonteerd, maar ik heb denk ik eerder de orange nodig.
Als je een losse BodyFloat koopt zitten daar inderdaad meerdere veren bij. Als deze BodyFloat er als fabrieksoptie bij geleverd is (dan is het trouwens de Kinekt Seatpost): geen idee. Vraag het de FM.
OlivierVK schreef: 15 jul 2021, 13:41 5. Worden er bij een ST5 die plaatjes geleverd om tussen de remklauwen te stoppen (om bij uithalen van voorwiel geen dichtgenepen schijven te hebben?) --> Best vragen aan FM?
Nee. Heb je in principe ook niet nodig, gewoon je remhendel niet inknijpen als je wiel eruit is.
OlivierVK schreef: 15 jul 2021, 13:41 --> Zijn er nog zaken die ik zeker moet vragen/checken?
Afhankelijk van hoe lang de resterende fabrieksgarantie nog duurt: garantieverlenging overwegen. Kan via Stromer zelf (duur) of via diverse externe verzekeraars. Informeer bij je FM naar de mogelijkheden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
OlivierVK
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 apr 2021, 09:58
Locatie: Ninove
Merk SP: Stromer
Km-stand: 1510

Dank voor de info!
Garantie zit er nog even op.

Idd via Bikesafe stukken goedkoper, maar is pas voor april 2022 :)
Stromer ST5 - 2020/04 - Kinect :ba
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mooi, dan heb je nog even. Veel plezier met de levering! :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie