Stromer ST3 versus Klever Alpha X 45: ondersteuning en actieradius

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jins schreef: 16 aug 2021, 21:41 Mijn conclusie:
Zet ze beide maar in mijn garage :cool2:
Die conclusie deel ik. Maar dan liefst wel in een andere maat :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Wat ik mooi vind aan de ST3 is dat hij bij wind tegen gewoon 45 blijft rijden. Gaat het echt hard waaien dan zakt hij terug naar 42 of 43 maar hij blijft gewoon gaan.
Als ik de telefoon met gps bekijk dan rijdt de St3 bij 48 op de display 45 op gps. Hoe is dat met de ST3 van Nick, en je eigen Klever, op gelet toevallig?
En wat is de veerweg van de voorvork op die Klever? Bij de ST3 is dat 3,5cm en dat had van mij best 6 of 7 mogen zijn, zeker voor bijna 1000 euro.

Is de accu van de ST3 nog de originele? Want daar wordt niet zuinig mee omgegaan lijkt me, door al die proefrit klanten. Zo ja, dan doet 'ie het wel erg goed.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik ken de Pinion niet maar het grote voordeel van een klassieke derailleur is dat je je eigen verzet kan kiezen. Zo is de mbt cassette van Stromer bij mijn al 15000 km geleden vervangen door een wegcassette (11, 12, 13, 14, 16,......) Heeft de pinion dezelfde verhouding?
Ofwel de belt met pinion mag bij bij in het schuurtje staan maar de derailleur heb ik nog niet afgeschreven.
Ik vind de voorvork van de Stromer wel prima zo. Maar ik heb dan ook weinig tot geen kasteien. Wat ik heel graag wil is richtingaanwijzers en ABS, Dat wordt dus een hybride Stromer/Kleverfiets.........
Groetjes, Peter
Laatst gewijzigd door Peerke1960 op 17 aug 2021, 17:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee de PINION heeft andere stappen.

De vraag met (aangepaste) cassettes is denk ik vooral: kies je die omdat het MOET, of omdat het KAN? Ik mis mijn derrie totaal niet meer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Moet nooit, maar ik merk dat ik regelmatig switch tussen de 11, 12 en 13 wanneer ik een flink eind fiets. Zeker wanneer ik vermoeid raak. Zo hoef ik geen belt omdat ik er geen been in zie de derrie van mijn drivetrain te halen om de zoveel tijd. Zoveel hoofden zoveel zinnen.
Groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Overschot van gelijk heb je ... van wat kettingonderhoud en tandwieltjes wisselen kan een mens immers nooit genoeg krijgen. :bf:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

JeroenSpock schreef: 17 aug 2021, 15:20 Als ik de telefoon met gps bekijk dan rijdt de St3 bij 48 op de display 45 op gps. Hoe is dat met de ST3 van Nick, en je eigen Klever, op gelet toevallig?
Niet op gelet, maar de gemiddelde snelheid op de OMNI van mijn laatste ritje is 38,5km/u, en op mijn GPS 38,1km/u dus die afwijking is niet echt groot.

Ik zal er bij de Klever ook eens op letten onderweg en laat het je weten.
JeroenSpock schreef: 17 aug 2021, 15:20 En wat is de veerweg van de voorvork op die Klever? Bij de ST3 is dat 3,5cm en dat had van mij best 6 of 7 mogen zijn, zeker voor bijna 1000 euro.
80mm op de Alpha (RockShox Recon Air). Ik zou aan de helft al genoeg hebben. Het hangt ook af van hoe je 'm afstelt, wat de kwaliteit van het wegdek is en hoe 'hard' je er zelf in gaat bij gaten/onregelmatigheden in het wegdek, stoepranden e.d. Ook een Stromer is een wegfiets, geen MTB.
JeroenSpock schreef: 17 aug 2021, 15:20 Is de accu van de ST3 nog de originele? Want daar wordt niet zuinig mee omgegaan lijkt me, door al die proefrit klanten. Zo ja, dan doet 'ie het wel erg goed.
Geen idee of en zo ja hoe vaak ze die accu's onderling husselen. Het zou me niks verbazen als het de originele is. In principe kan er ook weinig fout gaan, zolang hij maar niet wordt diepontaden. Van langdurige opslag zonder gebruik is ook geen sprake, dus die zal netjes zijn laadbeurten hebben gehad.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

Golvas schreef: 17 aug 2021, 18:52 Overschot van gelijk heb je ... van wat kettingonderhoud en tandwieltjes wisselen kan een mens immers nooit genoeg krijgen. :bf:
Dat ligt heel sterk aan de mens. Ik zal vast niet de enige zijn die er alleen maar genoeg van kan krijgen.
Ik moet dat nu veel te vaak (elke 1000 km of zo) en het komt nooit uit. Ik heb wel leukere dingen te doen als schoonmaken. Hoe heerlijk zou het zijn om vrijwel alleen even een handveger over de belt te halen bij aankomst en het voor de rest aan de fietsenmaker over te laten?
En dan hebben we het er nog niet over dat een deraileur de kettting er veel te vaak af gooit als je gewoon even een aantal versnellingen terug schakelt voor een stoplicht. Ik zit er al sinds de aankoop 7 jaar geleden over te denken om een beter versnellingssysteem in mijn Velomobiel Quest te zetten maar ik heb het nog altijd uitgesteld.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Robot Santa schreef: 18 aug 2021, 10:34
Golvas schreef: 17 aug 2021, 18:52 Overschot van gelijk heb je ... van wat kettingonderhoud en tandwieltjes wisselen kan een mens immers nooit genoeg krijgen. :bf:
Dat ligt heel sterk aan de mens. Ik zal vast niet de enige zijn die er alleen maar genoeg van kan krijgen.
Ik moet dat nu veel te vaak (elke 1000 km of zo) en het komt nooit uit. Ik heb wel leukere dingen te doen als schoonmaken. Hoe heerlijk zou het zijn om vrijwel alleen even een handveger over de belt te halen bij aankomst en het voor de rest aan de fietsenmaker over te laten?
En dan hebben we het er nog niet over dat een deraileur de kettting er veel te vaak af gooit als je gewoon even een aantal versnellingen terug schakelt voor een stoplicht. Ik zit er al sinds de aankoop 7 jaar geleden over te denken om een beter versnellingssysteem in mijn Velomobiel Quest te zetten maar ik heb het nog altijd uitgesteld.
De sarcasme was niet overgekomen :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

FreddyH schreef: 18 aug 2021, 13:18
Robot Santa schreef: 18 aug 2021, 10:34
Golvas schreef: 17 aug 2021, 18:52 Overschot van gelijk heb je ... van wat kettingonderhoud en tandwieltjes wisselen kan een mens immers nooit genoeg krijgen. :bf:
Dat ligt heel sterk aan de mens. Ik zal vast niet de enige zijn die er alleen maar genoeg van kan krijgen.
Ik moet dat nu veel te vaak (elke 1000 km of zo) en het komt nooit uit. Ik heb wel leukere dingen te doen als schoonmaken. Hoe heerlijk zou het zijn om vrijwel alleen even een handveger over de belt te halen bij aankomst en het voor de rest aan de fietsenmaker over te laten?
En dan hebben we het er nog niet over dat een deraileur de kettting er veel te vaak af gooit als je gewoon even een aantal versnellingen terug schakelt voor een stoplicht. Ik zit er al sinds de aankoop 7 jaar geleden over te denken om een beter versnellingssysteem in mijn Velomobiel Quest te zetten maar ik heb het nog altijd uitgesteld.
De sarcasme was niet overgekomen :mrgreen:
Ah vandaar. Mijn sarcasme detector heeft altijd al kuren gehad, in de ochtend nog meer als in de middag
Plaats reactie